۲۸۰۱۰۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اخبار اولیه از تلفات زلزله در پاکستان

به دنبال وقوع زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین که در نخستین دقایق بامداد شنبه به وقت محلی مناطق وسیعی از پاکستان، افغانستان و تاجیکستان را لرزاند، اخبار اولیه حاکی از انتقال دهها مجروح به بیمارستان پیشاور است.

خبرگزاری ایرنا: به دنبال وقوع زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین که در نخستین دقایق بامداد شنبه به وقت محلی مناطق وسیعی از پاکستان، افغانستان و تاجیکستان را لرزاند، اخبار اولیه حاکی از انتقال دهها مجروح به بیمارستان پیشاور است.

شبکه های خبری پاکستان دقایقی پیش گزارش دادند دست کم ۴۰ مجروح به بیمارستان های شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان منتقل شده اند.

هنوز گزارش دقیقی از میزان و شدت خرابی های ناشی از زلزله اعلام نشده است.

شدت زمین لرزه در پایتخت پاکستان باعث شکسته شدن شیشه پنجره های برخی منازل و ساختمان ها شد.

دولت پاکستان برای تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی مناطق زلزله زده پاکستان (ایالت های خیبرپختونخوا و پنجاب و مناطق قبایلی شمال غرب این کشور) آماده باش کامل و وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

علاوه بر شبکه های تلویزیونی پاکستان، اخبار و اطلاعات مربوط به زلزله در بسیاری از شبکه های اجتماعی در پاکستان به سرعت منتشر شد.

مرکز این زمین لرزه شدید که به مدت بیش از 'یک دقیقه' ادامه داشت، نقطه ای در نزدیکی شهر 'فیض آباد' مرکز ولایت 'بدخشان' در شمال شرقی افغانستان، حدود ۲۵۰ کیلومتری شمال شرقی کابل و در نزدیکی مرز تاجیکستان و پاکستان اعلام شده است. این منطقه جزو مناطق کوهستانی، کم جمعیت و دارای آب و هوای سرد است و بسیاری از نقاط آن به دلیل کوهستانی بودن، صعب العبور است.

موسسه لرزه نگاری آمریکا (USGS) بزرگی این زمین لرزه را ۶.۲ ریشتر اعلام کرده است.

با توجه به شدت زمین لرزه و طولانی بودن زمان آن، احتمال تلفات وجود دارد اما با توجه به زمان وقوع زلزله (نیمه شب) و صعب العبور بودن بسیاری از روستاهای منطقه ای که مرکز زمین لرزه اعلام شده است، ممکن است اخبار دقیق مربوط به خسارات و تلفات احتمالی، در ساعات آتی مشخص شود.

روز چهارم آبان ماه سال جاری زمین لرزه ای به بزرگی هفت و نیم ریشتر مناطقه وسیعی از پاکستان، افغانستان، تاجیکستان و هند را لرزاند که موجب کشته شدن دست کم ۳۰۰ نفر در پاکستان شد.

مرگبار ترین زمین لرزه پاکستان در دهه اخیر، در مهر سال ۸۴ رخ داد. این زمین لرزه ای به بزرگی هشت و شش دهم ریشتر در منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان، ۷۴ هزار کشته و بیش از سه و نیم میلیون نفر آواره بر جای گذاشت.

در شهریور ۱۳۹۲ (سپتامبر ۲۰۱۳) نیز وقوع زمین لرزه در مناطق مختلف ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان به بزرگی ۷.۷ مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بیش از ۸۵۲ نفر کشته و هزاران نفر را مصدوم و تحت تاثیر قرار داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج