جاباما
۲۸۰۲۰۸
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

امام جمعه قم: فتنه از آدمکشی بالاتر است

برای مقابله با فتنه بر اساس توصیه امام علی(ع) باید به فتنه شناس مراجعه کرد تا چشم فتنه را در آورده و آن را ریشه کن کند، در سال ۸۸ دشمن با سوء استفاده از مسأله داخلی با کمک عناصر بازی خورده آتشی را در پی انتخابات ریاست جمهوری به پا کرد که فقط درایت و متانت رهبری نظام و بصیرت و ولایتمداری توانست آتش فتنه را خاموش و بازی خوردگان را به حاشیه براند.

انتخاب نوشت: امام جمعه قم نسبت به نقشه های دشمنان برای انتخابات آینده کشور هشدار داد.

حجت الاسلام سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: مردم قم فاصله بین 9 تا 19 دی را به دهه بصیرت نام گذاری کردند، مسأله فتنه باید از چند جهت مورد بررسی قرار گیرد؛ معنای فتنه، آثار شوم فتنه در جامعه، مقایسه فتنه با گناه آدمکشی از منظر قرآن، حکم خدا درباره فتنه گران، چه کسانی می توانند مقابله کنند، نقش مردم در برخورد با فتنه گران، وظیفه در انتخابات پیش رو و ویژگی های انتخابات از منظر اسلام باید مورد بررسی قرار گیرد.

امام جمعه قم ابراز داشت: قرآن می فرماید از فتنه بزرگ پیش رو بپرهیزید و برای مقابله با آن بکوشید چون فتنه به گونه ای است که نه تنها به فتنه گران لطمه می زند بلکه دامن گیر همه خواهد شد، این خطاب قرآن متوجه همه مؤمنان است؛ قرآن همه را به وحدت و دوری از تفرقه و اختلافات داخلی دعوت می کند چون آثار شوم آشوب و برهم زدن نظم عمومی فراگیر است. فتنه گناهی اجتماعی است که آثار شوم آن منحصر در آشوبگران نیست

وی عنوان کرد: فتنه گناه اجتماعی بوده و آثار شوم آن منحصر به آشوب گران نیست، از این رو قرآن فرمود فتنه از آدمکشی بالاتر است؛ خداوند دستور داده که برای ریشه کن کردن فتنه و فتنه گران باید با آن ها برخورد کرد و آن ها را کشت.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: عده ای در برابر فتنه و فتنه گران ساکت هستند اما همانگونه که خود انسان نباید آتش افروزی کند نباید نسبت به آتش افروزان بی تفاوت و ساکت باشد، رسول اکرم(ص) درباره ساکتین در اینگونه موارد فرمودند هرکس که در برابر حق و آنجایی که باید زبان بگشاید زبان فرو بندد در واقع شیطان گنگ است. بصیرت ملت و درایت رهبری آتش فتنه را خاموش و بازی خوردگان را به حاشیه راند

وی اضافه کرد: برای مقابله با فتنه بر اساس توصیه امام علی(ع) باید به فتنه شناس مراجعه کرد تا چشم فتنه را در آورده و آن را ریشه کن کند، در سال 88 دشمن با سوء استفاده از مسأله داخلی با کمک عناصر بازی خورده آتشی را در پی انتخابات ریاست جمهوری به پا کرد که فقط درایت و متانت رهبری نظام و بصیرت و ولایتمداری توانست آتش فتنه را خاموش و بازی خوردگان را به حاشیه براند.

امام جمعه قم با بیان این که انتخاباتی دیگر در پیش است و دشمنان همچنان در کمین بوده و امیدوار به نفوذ هستند، گفت: انتخابات در ایران بر اساس آموزه های دینی با ویژگی های همچون آزاد بودن، رقابتی بودن، منصفانه و عادلانه بودن و قانونی و سالم بودن برگزار می شود که به همین جهت نظام ما حقیقتا یک نظام مردم سالاری دینی است.

وی افزود: انتخابات متداول ترین شیوه مشارکت سیاسی دشمنان و بهترین روش برای هر فرد به منظور ایفای نقش در اداره کشور است، بر این اساس مردم از طریق انتخابات افراد متعهد و مسؤول را برای اداره کشور و پیشبرد آن به سوی اهداف بلند اسلامی بر کرسی های خدمت می نشانند که خوشایند دشمنان اسلام و ایران نیست. بلندگوها و رسانه های دشمن در ایام انتخابات فعال تر می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که دشمنان همواره به ویژه در ایام انتخابات بلندگوها و رسانه های خود را گسترده تر کرده و از درون جامعه نیز به تحریک مهره های خود و انسان های ساده اندیش می پردازند، اظهار داشت: دشمن این کار را انجام می دهد تا مهره های آنان با اظهار نظرهای تفرقه انگیز کاری کند تا مردم به بیراهه بروند و از انسجام و وحدت فاصله بگیرند.

وی ادامه داد: نقش این افراد مزدور در داخل تفرقه افکنی در مردم و تبدیل جامعه به موافق و مخالف بر سر برخی از مسائل است، چون مردم سر این مسائل به اختلاف خورده اند دشمن هم سود خود را می برد؛ از این رو جریانات و شخصیت های دلسوز نظام مراقب اظهار نظرهای خود باشند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ابراز داشت: مردم باید اشخاص خدامحور، ولایتمدار، دارای بصیرت لازم، دارای قدرت تشخیص دشمن در هررنگ و لباس، برخوردار از روحیه استکبار ستیزی، غیر وابسته به باندهای قدرت و ثروت و دارای مرزبندی های شفاف با دشمنان و فتنه گران رأی دهند.

وی عنوان کرد: چنین مجلسی نه تنها از دشمنان تأثیر نمی پذیرد بلکه توطئه ها و دسیسه های دشمن را به موقع می شناسد و دست متجاوزین به حریم جمهوری اسلامی ایران را قطع می کند. دولت نیجریه شیخ زکزاکی را آزاد کندامام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: جامعه شیعیان در نیجریه با جمعیتی 15 میلیون نفر بزرگترین اقلیت شیعی در بزرگتین کشور آفریقا است که این جمعیت در حال رشد مدت ها از سوی ارتیش نیجریه و تروریست های بوکوحرام به شدت تحت فشار و اذیت و آزار هستند؛ متأسفانه سازمان بین المللی نیز در برابر این ظلم آشکار مهر سکوت بر لب زدند.

وی اضافه کرد: قتل عام اخیر شیعیان و دستگیری و شکنجه رهبر مقاوم این نهضت شیخ ابراهیم زکزاکی چند روز پس از واقعه عظیم اربعین اتفاق افتاد، وهابیت تصور می کند که با چنین کارهایی میتواند شیعه را سرکوب کند؛ شیعیان در طول تاریخ پیام حقانیت خود را با همین رشادت ها به گوش جهانیان رساندند، از دولت نیجریه می خواهیم رهبر شیعیان این کشور را آزاد کرده و مسببان این جنایات را به سزای اعمال شان برساند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به اقدام اخیر کنگره آمریکا در محدودیت صدور رواید برای سفر به ایران گفت: این کار نشان دهنده عمق بغض و کینه دولت و مسؤولان آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران است؛ همین امر سبب شده که بی اعتمادی ما نسبت به دولتمردان آمریکا محکم تر شود و شعار «مرگ بر آمریکا» همچنان از شعارهای اصلی ملت ایران است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      دقیقا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج