۲۸۰۲۲
۱۱ نظر
۵۱۰۵
۱۱ نظر
۵۱۰۵
پ

گرانترین خودروهای سال ۲۰۱۲

تجهیزات و سرعت این اتومبیل ها دلیل اصلی قیمت بالایشان نیست بلکه مواد به کار رفته در این خودروها باعث شده تا از طرفداران محیط زیست هم به حساب بیایند و همین موضوع نیز روی قیمت گذاری آنها تاثیر بسزایی داشته است.

گرانترین خودروهای سال 2012

همشهری سرنخ: همه مردم از داشتن اتومبیل های بی نظیر و خاص لذت می برند و سعی می کنند با توجه به بودجه خود، بهترین اتومبیل را خریداری کنند اما آیا تا به حال فکر کرده اید که گرانقیمت ترین اتومبیل سال 2012 کدام اتومبیل است و مربوط به کدام شرکت بوده و چه کسانی قادر به خرید آنها هستند؟

شاید فکر کنید این فهرست با اتومبیل هایی مانند فراری یا لامبورگینی با قیمت 400 یا 500 هزار دلار آغاز شود اما با توجه به گزارش مجله فوربس، گرانترین اتومبیل های سال 2012 قیمت های میلیون دلاری دارند ولی با این حال تنها چند روز پس از ورودشان به بازار، خریداران بسیاری هم داشته اند.

البته تجهیزات و سرعت این اتومبیل ها دلیل اصلی قیمت بالایشان نیست بلکه مواد به کار رفته در این خودروها باعث شده تا از طرفداران محیط زیست هم به حساب بیایند و همین موضوع نیز روی قیمت گذاری آنها تاثیر بسزایی داشته است.

پاگانی هایرا (یک میلیون و 300 هزار دلار)

گرانترین خودروهای سال 2012

این مدل، دومین اتومبیل گرانقیمتی است که تا به حال توسط شرکت پاگانی در ایتالیا ساخته شده و طبق گفته سازندگان آن، ظاهری شبیه به گربه ماهی داشته و از نسل اتومبیل های زوندا به حساب می آید. زونداها نیز از آن دسته از اتومبیل هایی بودند که از همان ابتدای ساخت زیباترین اتومبیل های دنیا لقب گرفتند به طوری که بسیاری ادعا کردند زیباتر از آنها تا به حال ساخته نشده است.

گرانترین خودروهای سال 2012

موتور هایرا، ۱۲ سیلندر مرسدس و از نوع توربو دوقلو است که قدرتی برابر با ۷۰۰ اسب بخار تولید می کند و سرعت آن را به ۳۷۰ کیلومتر در ساعت می رساند. زمانی که این شرکت کار ساخت اتومبیل زوندا را برعهده داشت، تنها سالیانه ۱۲ اتومبیل ساخته و روانه بازار می کرد اما با توجه به استقبال خریداران از هایر انتظار می رود که ساخت این مدل خیلی بیشتر از ۱۲ دستگاه در سال باشد و شاید با تولید انبوه قیمت آن نیز بالاتر برود.

گرانترین خودروهای سال 2012


بوگاتی ویرون (2 میلیون و 600 هزار دلار)

گرانترین خودروهای سال 2012

بوگاتی ویرون به عنوان یکی از سریع ترین اتومبیل ها در سراسر جهان شناخته می شود، پس عجیب نیست که گرانقیمت ترین اتومبیل دنیا نیز لقب بگیرد. این خودرو دارای موتور چهارگانه توربو دبلیو ۱۶ است که می تواند قدرتی برابر با ۱۲۰۰ اسب بخار تولید کند و سرعت این اتومبیل را به ۴۲۹ کیلومتر در ساعت برساند.

گرانترین خودروهای سال 2012

همچنین بوگاتی ویرون یکی از لوکس ترین و زیباترین اتومبیل ها در دنیاست که چشم هر بیننده ای را خیره می کند. خودروی بوگاتی قادر است سرعت خود را در عرض ۲/۶ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. این اتومبیل در اوایل سال ۲۰۱۲ در لیست گرانقیمت ترین و سریع ترین اتومبیل های جهان جای گرفت و هنوز هم بعد از گذشت ماه ها اتومبیلی نتوانسته است جایگزین بوگاتی (البته در گرانی) شود.

گرانترین خودروهای سال 2012


فراری 599 دبل ایکس (دو میلیون دلار)

گرانترین خودروهای سال 2012

بسیاری از مردم با اتومبیل های بی نظیر فراری به خوبی آشنا هستند، آن را می پسندند و آرزو دارند تا یکی از انواع فراری حتی مدل های قدیمی آن را خریداری کنند اما جالب است بدانید آخرین مدل فراری که ۵۹۹ دبل ایکس نام دارد، در ردیف دوم گرانقیمت ترین اتومبیل های دنیا قرار دارد.

گرانترین خودروهای سال 2012

قدرت این اتومبیل ۷۰۰ اسب بخار است که توسط موتور ۱۲ سیلندر آن تامین می شود، بدون اینکه تقویت شده باشد و یا از نیروی توربو برخوردار باشد. فراری ۵۹۹ می تواند در عرض ۲/۹ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساند که این سرعت از بوگاتی ویرون تنها کمی پایین تر است.

این مدل فراری در تعدادی بسیار محدود و فقط برای چندین نفر از صاحبان و کلکسیونرهای اتومنبیل های فراری ساخته شده و آنها نیز تنها اجازه دارند تا از این اتومبیل در موقعیت های خاص و در بعضی از جاده ها استفاده کنند. البته این قیمت هنوز از طرف شرکت به عنوان قیمت نهایی اعلام نشده و شاید پس از تولید انبوه، قیمت آن تغییر کند.


زنوو اس تی 1 (یک میلیون و 800 هزار دلار)

گرانترین خودروهای سال 2012

زنوو اس تی، سومین اتومبیلی است که در سال ۲۰۱۲ به عنوان گرانقیمت ترین اتومبیل دنیا معرفی شد. این خودرو توسط شرکت دانمارکی «دانس» ساخته شده است و با اینکه شاید افراد زیادی با آن آشنایی نداشته باشند اما به سرعت طرفداران بسیاری در سراسر دنیا پیدا کرده است. البته موتور زنوو تقویت شده و دارای قدرت توربو است.

گرانترین خودروهای سال 2012

موتور هشت سیلندر آن قادر است قدرتی برابر با ۱۲۵۰ اسب بخار تولید کند و به همین خاطر از سرعت نسبتا بالایی نیز برخوردار است. البته موضوع دیگری که باعث شده است این اتومبیل در همان ابتدای ساخت و با اینکه نسبت به اتومبیل های دیگر شهرت زیادی ندارد، خریداران زیادی داشته باشد، هدیه گرانبهایی است که در ازای خرید هر یک از این اتومبیل ها به خریداران اهدا می شود. این هدیه یک ساعت ۵۰ هزار دلاری و از معتبرترین مارک های دنیاست که حتی مارک آن هم توسط خریدار تعیین می شود.

گرانترین خودروهای سال 2012


کوئنیگسگ آگرا (یک میلیون ۷۱۱ هزار دلار)

گرانترین خودروهای سال 2012

آگرا، اتومبیلی بی نظیر و منحصر به فرد از کارخانه معروف سوئدی کوئنیگسگ است. موتور ۸ سیلندر این اتومبیل نیز توربو بوده و قدرتی برابر با ۱۱۱۵ اسب بخار تولید می کند و جالب اینجاست که هم با سوخت بنزین و هم با سوخت الکل کار می کند و این موضوع باعث شده تا حامی محیط زیست لقب بگیرد.

گرانترین خودروهای سال 2012

آگرا در ردیف چهارمین خودروهای گرانقیمت دنیا قرار گرفته است. قیمت یک آگرای معمولی ۱/۵ میلیون دلار است ولی مبلغ ۲۱۱ هزار دلار بیشتر به خاطر موتور توربو و سوخت دوگانه آن که روی آگرای معمولی نصب شده، از خریدار دریافت می شود.

این خودرو با داشتن این موتور سرعتی بسیار بالا دارد و با اینکه هرگز به پای بوگاتی و فراری نمی رسد اما قادر است در ۱۷ ثانیه، سرعت خود را از صفر به ۳۲۱ کیلومتر در ساعت برساند که در نوع خود بی نظیر است. سال گذشته مدل سی سی ایکس این خودرو با قیمت ۵۴۵ هزار و ۵۶۸ دلار در لیست گرانقیمت ترین اتومبیل های دنیا قرار داشت.


آستون مارتین وان (یک میلیون و 410 هزار دلار)

گرانترین خودروهای سال 2012

آستون مارتین وان ۷۷ که پنجمین اتومبیل گرانقیمت دنیا به حساب می آید، یکی از زیباترین اتومبیل های قرار داده شده در این فهرست و تنها اتومبیلی است که تمام بدنه آن از فیبر کربن ساخته شده است.

گرانترین خودروهای سال 2012

آستون مارتین که ۱۲ سیلندر است، قدرتی معادل ۷۵۰ اسب بخار دارد، سیستمی که در این خودرو به کار برده شده، درست مانند سیستم اتومبیل های فرمول یک است. عدد ۷۷ که در نامگذاری آستون مارتین استفاده شده، تنها به خاطر این است که تا به حال ۷۷ دستگاه از این اتومبیل ساخته و روانه بازار شده و در حال حاضر هر کسی خواستار خرید چنین اتومبیل زیبا و منحصر به فردی باشد باید آن را به کارخانه سفارش دهد تا برایش ساخته شود. آستون مارتین به خاطر جنس بدنه یکی از اتومبیل های حامی محیط زیست محسوب می شود.


مای باخ لندالت (یک میلیون و 400 هزار دلار)

گرانترین خودروهای سال 2012

مای باخ توسط شرکت مرسدس بنز ساخته و روانه بازار شده است اما پس از مدت کوتاهی، با وجود زیبایی منحصر به فرد و امکانات کامل، این شرکت تصمیم گرفت ساخت آن را متوقف کند. به همین خاطر گمان می رود که به زودی این اتومبیل به خودرویی کلاسیک و کمیاب تبدیل شود که در حراجی های مختلف به قیمت های گزاف به فروش برسد.

موتور مای باخ درست همانند مدل ۶۲s بوده و قدرت ۵۴۳ اسب بخاری آن توسط موتور ۱۲ سیلندر از نوع توربو دوقلو تامین می شود. اصالت، یکی از ویژگی هایی است که باعث شد این اتومبیل، طرفداران بسیاری داشته باشد.

گرانترین خودروهای سال 2012

این اصالت حتی شامل رنگی می شود که برای بدنه آن استفاده شده است، به طوری که هر رنگ، دارای کدی مخصوص بوده و هیچ شرکت دیگری حق استفاده از آن را ندارد. همچنین دنده آن به دو حالتی دستی و اتوماتیک تبدیل شده و قسمت راننده از قسمت سرنشینان جداست.


هنسی ونوم جی تی (یک میلیون دلار)

گرانترین خودروهای سال 2012

هنسی ونوم یکی دیگر از گرانقیمت ترین اتومبیل های دنیاست که به خاطر داشتن موتور توربو دوقلوی استفاده شده در آن، در همان ابتدای ساخت به شهرت رسید.

گرانترین خودروهای سال 2012

این نوع موتور در اتومبیل های بی نظیری مانند دوج به کار رفته است. همچنین اولین اتومبیل ساخته شده توسط هنسی است که به سرعت به یک شاهکار مبدل شده و طرفداران بسیاری پیدا کرد. ظاهر زیبای این اتومبیل و امکانات به کار رفته در ساخت ونوم، در کنار موتور ۸ سیلندر آن که قدرتی ۱۲۰۰ اسب بخاری تولید می کند، باعث شدند این خودرو نیز یکی از مشهورترین اتومبیل های دنیا در سال ۲۰۱۲ لقب بگیرد. هنسی نیز هنوز در مراحل آزمایش قرار دارد و تنها چند نمونه از آن تولید شده است.


اس اس سی تاتارا (970 هزار دلار)

گرانترین خودروهای سال 2012

این اتومبیل توسط شرکت آئرو ساخته شده است که سازنده سریع ترین اتومبیل های دنیا به شمار می آید. پس غیرمنتظره نیست اگر بگوییم این اتومبیل هم یکی از سریع ترین اتومبیل های دنیاست. موتور تاتارا که در ماه های نخستین سال ۲۰۱۲ به بازار آمد، ۸ سیلندر توربو دوقلو بوده و قدرت آن ۱۳۵۰ اسب بخار است.

گرانترین خودروهای سال 2012


وزن این اتومبیل 1204 کیلوگرم است که در مقایسه با اتومبیل های دیگر بسیار سبک به حساب می آید و همین مزیت باعث می شود شتاب و سرعت بیشتری داشته باشد. موتور این اتومبیل قادر است سرعت خود را در عرض 8/2 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت برساند و این در حالی است که حداکثر سرعت آن 442 کیلومتر در ساعت است. این سرعت باورنکردنی باعث شده است تا تاتارا به غیر از قرارگیری در فهرست گرانترین ها، در فهرست سریع ترین های 2012 نیز جای بگیرد و حتی رکورد بوگاتی را هم بشکند.

گرانترین خودروهای سال 2012


پورشه 918 اسپایدر (845 هزار دلار)

گرانترین خودروهای سال 2012

این مدل پورشه که هنوز راهی بازار نشده و قرار است ساخت انبوه آن تا چندین ماه دیگر آغاز شود، یکی دیگر از گرانقیمت ترین اتومبیل های دنیاست که البته آخرین اتومبیل قرار داده شده در این فهرست است.

گرانترین خودروهای سال 2012

اسپایدر با داشتن موتور هشت سیلندر، قدرتی بیش از ۵۰۰ اسب بخار دارد که البته با استفاده از سیستم برقی که در موتور این اتومبیل به کار رفته است، به دلخواه راننده می توان ۲۱۸ اسب بخار دیگر نیز به قدرت آن اضافه کرد. این نوع پورشه قادر است در عرض ۳/۱ ثانیه، سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسانده و حداکثر سرعت آن ۳۲۹ کیلومتر در ساعت است.

در سال ۲۰۱۱ پورشه «کاررا» با داشتن مشخصاتی نظیر اسپایدر و البته با سرعتی کمتر در فهرست گرانقیمت ترین و البته سریع ترین اتومبیل های دنیا قرار داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وحید

      خیلی ممنون مفید بود.

    • ahmad

      ای ماشین (هنسی ونوم جی تی ) که کلا کپی شده از روی لوتوس هست من اگه 1 میلیون دلار داشتم تو جوی میریختم اما به این تقلید کار بدبخت نمیدادم :-O

    • بدون نام

      انشالله همه ایرانیها دست در دست هم دهند به مهر یه لاستیک آنرا بخرند

    • علی ع

      خیلی عالی بود، ولی واقعا جای لامبورگینی خالی بود.

    • کنعان کیانی

      عکسی که در مورد هنسی ونوم گذاشته اید مربوط به لوتوس الیزه می باشد.
      با تشکر- مدیر فنی گزارش بازار دیجیتال

    • area

      ممنونم ولي جاي بي ام وي م6 خالي بود

    • سبحان ارداني

      خيلي عالي بودولي آرزوي داشتن يكي از اين ماشين هاخودنيز آزوست

    • غریب

      من یهPRAID له شده دارم خداروشکر

    • behnam

      ای کاش پراید هم جزو این لیست بود

    • شهروز

      این همه ماشین گرون تو اینا هست پس پیکان کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • عاشق پراید

      فقط عشق است پراید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج