۲۸۰۲۳۶
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

واکنش به کارانه میلیونی پزشکان ایرانی

ماجرای دریافت کارانه های چند ده میلیونی و بعضا صد میلیونی برخی از جراحان بعد از اجرای طرح تحول سلامت، با واکنش بالاترین مقام ارشد وزارت بهداشت همراه بوده است.

خبرگزاری مهر: ماجرای دریافت کارانه های چند ده میلیونی و بعضا صد میلیونی برخی از جراحان بعد از اجرای طرح تحول سلامت، با واکنش بالاترین مقام ارشد وزارت بهداشت همراه بوده است.

حاشیه های کارانه های نجومی برخی پزشکان و جراحان و اختلاف فاحش آن با دریافتی سایر کادر درمانی اعم از پرستار و پیراپزشک و...، همچنان ادامه دارد و مسئولان ارشد وزارت بهداشت نیز همچنان اصرار دارند که این قبیل حرف ها فقط جو سازی علیه جامعه پزشکی است.

اخبار غیررسمی که البته از سوی برخی افراد رسمی و دارای شخصیت حقوقی نقل می شود، نشان می دهد که کارانه برخی جراحان در ماه بین ۱۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان است. این در حالی است که اخیرا یکی از روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور عنوان داشته کارانه ای که او می گیرد در ماه ۱.۵ میلیون تومان است.

وقتی این نقل قول ها را کنار هم قرار می دهیم، نمی توان به یک جمع بندی روشن و آشکار رسید. اینکه گفته می شود کارانه یک جراح در ماه ۶۰۰ میلیون تومان است ولی رئیس یک دانشگاه علوم پزشکی، فقط ۱.۵ میلیون تومان کارانه می گیرد. جای بسی تامل دارد.

اخیرا دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، در واکنش به سئوال خبرنگار مهر که آیا شما کارانه های جند ده میلیونی و بعضا ۱۰۰ میلیونی برخی پزشکان و جراحان را تایید می کنید، عنوان داشته بود که میانگین دریافتی کارانه پزشکان در حدود ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

این در حالی است که جامعه پرستاری نیز بارها به این مسئله اذعان داشته که مشکلی با کارانه ۱۲ میلیونی پزشکان ندارند و حق آنان است که چنین کارانه ای بگیرند. اما اینکه این رقم دریافتی کارانه برای تمامی پزشکان و جراحان حاضر در طرح تحول سلامت، مصداق عینی داشته باشد، جای سئوال است. زیرا، یکی از وزرای بهداشت در ادوار گذشته نیز، دریافتی ۱۰۰ میلیونی برخی پزشکان را زیر سئوال برده بود.

اما، حالا وزیر بهداشت دولت یازدهم، پرداخت چنین ارقامی در قالب کارانه به پزشکان و جراحان را تکذیب می کند و آنها را ساخته ذهن افرادی می داند که می خواهند بین پزشک و پرستار، اختلاف بیندازند.

دکتر هاشمی معتقد است که بعد از اجرای طرح تحول سلامت و با توجه به کار زیاد نیروهای پرستاری در بیمارستان ها، درصد کارانه پرستاران ۱.۷ دهم و پزشکان ۱.۴ دهم تعیین شده است.

به گفته مقامات ارشد وزارت بهداشت، درصد اندکی از پزشکان و جراحان تمام وقت هیئت علمی هستند که کارانه بالای ۶۰ میلیون دریافت می کنند و مابقی ارقامی در حدود ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می گیرند.

آنچه مسلم است، رقم کارانه دریافتی پزشکان هنوز محل بحث و چالش است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من کارمند دانشگاه علوم پزشکی تهرانم . از آقای دکتر هاشمی که مرد درستکار و صادقی هست بعیده که این صحبتا رو بگه. بعد از اجرای طرح تحول سلامت دریافتی کارانه برای پرستاران و کادر بهداشتی درمانی بیمارستانها حداقل ماهی 1.5 تا 2 میلیون و سوپروایزرها تا ماهی 6 میلیون پرداخت شد و اعضای هیئت علمی تا سقف 100 و 120 میلیون دریافتی داشته اند. چه طور امکان داره که پزشک تمام وقتی که باید کاملا در خدمت بیمارستان باشه 10 میلیون بگیره

    • بدون نام

      عوضش ما معلم ها باید 100 ماه (نزدیک به 9 سال) حقوقمو به طور کامل و بدون هیچ خرجی پس انداز کنیم تا بشه 100 میلیون!

    • بدون نام

      جناب آقای هاشمی وزیر محترم درمان و آموزش پزشکی....فکر کنم در وزارت خانه شما جایگاهی برای بهداشت و کارمندان زحمت کش این قشر وجود ندارد.بخاطر همین موضوع بهتر است نام بهداشت را از وزارتخانه مطبوعه حذف فرمایید.از آنجایی که پزشکان و پرستاران دارای نظام پزشکی و پرستاری هستند و سندیکای این دو قشر حمایت زیادی از ایشان می نماید گویی پیراپزشکان که در صف اول ساختار سلامت کشور هستند در این وزارتخانه عریض و طویل با ادعای فراوان...شما فراموش شده اند آقای وزیر در زمان تصدی شما آیا اسمی هم از بهداشت محیط،بیماریها،خانواده و....هم برده میشود،مگر پزشک چند سال از سایر رشته ها بیشتر درس خوانده که باید ماهی حداقل پانزده تا بیست میلیون بگیرد یا پرستار ماهی پنج میلیون...در صورتی که من کارمند با پانزده سال سابقه ماهی یک میلیون وپانصد هزار تومان...آقای وزیر آیا عدالت علی این است...آیا شما فقط نماینده پزشکانید یا همه کارکنان بهداشت و درمان...چون واقعا نگاه حضرتعالی به بهداشت اینگونه میباشد نتیجه اش میشود مرگ شصت هموطن عزیزمان فقط بخاطر بیماری آنفلو انزا .آقای وزیر ،پزشک محترم ،که دوستان پزشکتان را به عرش میرسانید بدانید در کشوری که بهداشت و پیشگیری نباشد عقب ماندگی موج میزند..آقای وزیر لطفا به حکم پزشک بودن از بالا به مردم نگاه نفرمایید...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج