جاباما
۲۸۰۳۱
۷۱ نظر
۵۸۸۰
۷۱ نظر
۵۸۸۰
پ

مصاحبه با نادر فقیه زاده طراح ایرانی BMW

اینجا همه چیز منظم و حرفه ای است. هر کسی دقیقا کاری را انجام می دهد که در آن تخصص دارد و این باعث حرفه ای بودن کار و بالا رفتن کیفیت محصول می شود

مصاحبه با نادر فقیه زاده طراح ایرانی BMW

همشهری سرنخ: یکی دیگر از ایرانیان موفقی که در خارج از کشورمان زندگی می کند نادر فقیه زاده است. جوانی خوش فکر و خوش ذوق که این روزها خیلی از عاشقان اتومبیل های بی ام دبلیو خودروهایی را سوار می شوند که طراحی آنها را او به عهده داشته است.

فقیه زاده متولد 1355 است و دوران ابتدایی را در تهران گذرانده. او سال 1365 به اتفاق خانواده اش به خاطر کار پدرش که در کنسولگری ایران در فرانکفورت و هامبورگ کار می کرد تهران را به مقصد آلمان ترک کرد.

مصاحبه با نادر فقیه زاده طراح ایرانی BMW

نوجوان ایرانی ادامه دوران مدرسه تا دیپلم را در آلمان گذراند و چند سال بعد هم موفق شد با مدرک فوق لیسانس طراحی خودرو از دانشگاه فورتزهایم آلمان فارغ التحصیل شود. این روزها طراح ایرانی شرکت بی ام دبلیو روزهای پرمشغله ای را می گذراند.

او در حال طراحی بدنه سری ۷ آینده این شرکت خودروسازی است اما با این حال برای مصاحبه زمان گذاشت و از خود و کار در یکی از شرکت های بزرگ خودروسازی دنیا گفت.

مصاحبه با نادر فقیه زاده طراح ایرانی BMW

از چه زمانی وارد کمپانی BMW شدید؟

- بلافاصله بعد از تحصیل و فارغ التحصیل شدنم با دعوت آقای بنگل مدیر طراحی گروه BMW در این کمپانی مشغول به کار شدم. ابتدا در قسمت advanced design و بعد طراحی داخل اتومبیل و بعد هم در قسمت طراحی بدنه.

کار کردن در شرکتی مانند BMW چه مزایا و چه سختی هایی دارد؟

- اینجا همه چیز منظم و حرفه ای است. هر کسی دقیقا کاری را انجام می دهد که در آن تخصص دارد و این باعث حرفه ای بودن کار و بالا رفتن کیفیت محصول می شود اما در عین حال یکی از سختی های کار برای طراح، این است که باید با مسوولان این همه قسمت مختلف به خوبی کار کند و آنها را برای پیاده کردن ایده هایش قانع کند و در عین حال سعی کند همواره طرح به ایده اصلی اش نزدیک بماند و یاد دستخوش تغییرات نشود که این کارها همیشه به سادگی امکانپذیر نیست. از دیگر سختی هایی که می توانم به آن اشاره کنم رقابت تنگاتنگ بین طراح ها است.

مصاحبه با نادر فقیه زاده طراح ایرانی BMW

آیا طراحی خودرو شغلی بود که در کودکی آرزوی آن را داشتید؟

- خیر، حتی نمی دانستم که چنین شغلی وجود دارد! ولی همیشه از بچگی وقتی ماشین ها را می دیدم یک احساس فانتزی خاصی داشتم. مثلا یک بنز اس ۲۸۰ همیشه در کوچه ما پارک بود که برای من یک روح یا حس خاصی داشت. برایم جالب بود که چطور یک ماشین اینقدر شخصیت و روح دارد. آن زمان نمی دانستم که قبل از تولید این ماشین، یک طراح این طرح را با عشق کشیده و این روح را به وجود آورده و کلی آدم برای به وجود آوردن این ماشین زحمت کشیده اند.

مصاحبه با نادر فقیه زاده طراح ایرانی BMW

چطور شد که وارد شرکت BMW شدید؟

- در دانشگاهی که در آن تحصیل می کردم در آخر هرترم نمایشگاه کارهای طراحی داشتیم و مهمانانی که می آمدند طراحان و مسوولان شرکت های خودروسازی مشهور دنیا بودند که اکثرشان از شرکت های خودروسازی آلمان از قبیل بنز، بی ام دبلیو، پورشه و ... آنجا بودند. آنجا بود که رابطه بین دانشجویان و صنعت ایجاد می شد و همین طور برای من. ترم ۴ بود که پورشه و بی ام دبلیو برایم امکاناتی برای بورسیه دادند و چون من به بی ام دبلیو احساس خوبی پیدا کرده بودم انتخابم بی ام دبلیو شد.

مصاحبه با نادر فقیه زاده طراح ایرانی BMW

کدام خودروها را برای این شرکت طراحی کرده اید؟

- BMW۷ Series طراحی داخلی
BMW6 Series Coupe طراحی خارجی
BMW۶ Series Convertible طراحی خارجی
BMW6 Series Grang Coupe طراحی خارجی

قبلا در یکی از مصاحبه ها گفته بودید که شما برای طراحی خودرو از جریان آب الهام گرفته اید. در این باره بیشتر برایمان بگویید.

- اواخر سال 2007 بود که این ایده به ذهنم رسید، آن زمان من به دنبال فلسفه جدیدی بودم که موج آب مرا تحت تاثیر قرار داد، مثل تصویر لحشه نخست شکافته شدن سطح آب توسط کشتی یا قایق و به وجود آمدن فرم های هندسی جالب و زیبا در سطح آب.

مصاحبه با نادر فقیه زاده طراح ایرانی BMW

مصاحبه با نادر فقیه زاده طراح ایرانی BMW

در حال حاضر روی چه پروژه ای کار می کنید؟

- طرح بدنه سری ۷ آینده.

خیلی از خواننده های ما دوست دارند درباره عواملی که در موفقیت شما تاثیرگذار بوده بدانند و اینکه چطور آنها می توانند وارد این رشته بشوند.

- علاقه و عشق به کار، گوش دادن و دنبال کردن حس درونی، نترسیدن از رقابت سخت، ایمان و امید و در آخر پشتکار، اگر کسی از من بپرسد که چطور باید وارد این حوزه شد می گویم که باید از راه شوارد شد. باید سعی کنند وارد دانشگاه های معتبری بشوند که با صنایع خودروسازی همکاری می کنند.

آیا به جز شما ایرانی دیگری هم در کمپانی BMW مشغول کار هست؟

- بله، چند مهندس ایرانی در قسمت تکنیک و همینطور در قسمت فروش.

مصاحبه با نادر فقیه زاده طراح ایرانی BMW

خودتان چه ماشینی سوار می شوید؟

- BMW X۵.

تا به حال تصادف کرده اید؟

- وقتی که تازه گواهینامه گرفته بودم یک بار ماشین نو پدرم را سوار شده بودم. با سرعت دنده عقب رفتم که یک ماشین پیچید و جلو تا عقب ماشین پدرم به کلی داغان شد، خیلی ناراحت شدم چون آن ماشین را خیلی دوست داشتم.

مصاحبه با نادر فقیه زاده طراح ایرانی BMW

در فیلم های آلمانی می بینیم که خیلی از مردم خودروی بی ام دبلیو دارند، در آلمان همه اقشار مردم می توانند این خودروی گرانقیمت را داشته باشند؟

- بستگی دارد. یک بی ام دبلیو قدیمی و دست دوم را می توان با قیمت مناسب تهیه کرد ولی ماشین های جدید قیمت های بسیار بالاتری دارند و همینطور قیمت کلاس های مختلف هم متفاوت است. مثلا قیمت کلاس سری ۱ با سری ۷ خیلی فرق دارد.

برای طراحی خودروها چقدر زمان می گذارید؟

- برای طرح ها بین ۲ تا ۳ سال وقت می گذارم. از ایده تا زمانی که ماشین تولید می شود. مرحله اول این است که یک ایده را در ذهن شکل می دهید و به ماشین شخصیت خاصی می بخشید. در این مرحله باید بتوانید ایده را واضح و شفاف روی کاغذ پیاده کنید و رئیس بخش طراحی را متقاعد کنید که طرح خوبی است، درست مثل یک بازاری که جنسش را می خواهد بفروشد.

مصاحبه با نادر فقیه زاده طراح ایرانی BMW

مرحله دوم، بعد از انتخاب طرح است که باید از روی آن مدل ساخت. در این مرحله باید طرح دو بعدی را به صورت سه بعدی پیاده کنید. مدل سازی تقریبا یک سال طول می کشد که در آخر باید یک مدل بی نقص از نظر هنری، استاتیک، اقتصادی تکنیکی و ... آماده شده باشد که به آن دیزاین فریز می گویند.

مصاحبه با نادر فقیه زاده طراح ایرانی BMW

مرحله سوم، مرحله تولید است که با استفاده از تمام امکانات شرکت و کار با تمام شبکه ها، طرح پیاده شده و ماشین آماده تولید راهی باند کارخانه می شود. البته در مراحل تولید شرکت آزمایش های زیادی از جمله تست صداهای مختلف، از صدای موتور، کابین تا صدای بستن در و ... تست ایرودینامیک، کراش ... آزمایش سرعت در پیچ، شتاب ... آزمایش های امنیتی و صدها تست دیگر انجام می دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • leon

      " هر کسی دقیقا کاری را انجام می دهد که در آن تخصص دارد "
      دقیقا عین ایران خودمون

      پاسخ ها

      • کامی

        leonجان دقیقاً به خاطره همینه که ما هم تخصص خاصی تو عوض کردن فرم چراغهای پراید و ماشینهای دیگه داریم و شاید تو دنیا مثل ما نباشه... مثلاً ما پراید 111، 131 ، 132، 141 ، صبا، نسیم و ... داریم... یا ما می تونیم پژو رو با پیکان یا تو سطح بالاتر پرشیا رو با زانتیا مخلوط کنیم!!! چیزی که اونا اصلاً بلد نیستن!!!

      • آیسان

        آره دیگه مثلا همین رویانیان از بچگی روپا می زد

    • lili

      رابطه خوب بین صنعت و دانشگاه دقیقا تنها چیزیه که باعث پیشرفت اونا و پسرفت ماست.توی ایران دانشگاه راه خودش رو میره و صنعت هم راه خودش رو.

    • بدون نام

      حتماً آرزوشه که یک روز برای سایپا کار کنه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سايپا نه اون يكي چي بود؟

    • niloufar

      khosh b halesh cheghadr movafagh

    • Ali

      بابا ايميل نادر برام بفرست باهاش ي گپي بزنيم

    • علی خان

      لطفا یک راه ارتباطی برای ارتباط ما با نادر جون رو معرفی کنید که ما بتونیم قدمی برای پیشرفت کشورمون و اینده مون برداریم متشکرم

    • mrz

      ایمیل آقای فقیه زاده کججججججججاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • منوچهر رحیمی نژاد

        تهران چشمات ندیده

    • leila

      سلام خوب هستین.تشکر از مطالب خوبتون.میخاستم ازتون خاهش کنم ایمیل اقای نادر فقیه زاده رو برام سند کنین یه طرح داشتم میخاستم با ایشون در میون بذارم .باید ایمیلشونو گیر بیارم خاهش میکنم اگه دارین کمکم کنین

    • بدون نام

      چند سال پیش که ایران خودرو تازه از رانا رونمایی کرده بود من عکساشو از سایت ایران خودرو دانلود کردم بعد با استفاده از برنامهpaintرو چراغش تغییراتیروش انجام دادم براشون فرستادم البته اون موقع همینطوری فرستادم بعد چند وقت یه رانا در بانک دیدم از مدل چراغ من برا رانا استفاده کردن میخواستم از ازشرکت ایران خودرو شکایت کنم کلی غرامت به جیب بزنم که از طریق یه حقوقدان متوجه شدم که باید طرحمو تو سازمان مالکیت های صنعتی ثبت میکردم میدونم که باورتون نمیشه

      پاسخ ها

      • مصطفي

        حالا مثلا فرض بگيريم چراغ رانا كه طراحش شما بودين خيلي قشنگه؟ اتفاقا خيلي بدشكل و شبيه چراغ خودروهاي چينيه ... حالا شانس آوردين ايران خودرو بخاطر اين طراحي از دست شما شكايت نكرده!!!

    • MEHDI MAYGOLI

      طراحیم خوبه و چند تا طرح دارم ونمی دونم به کی مراجعه کنم لطفا راهنمایی کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام دوست عزیز طرحتونو به این آدرس ارسال کنید companyazad@yahoo.com

    • MEHDI MAYGOLI

      لطفا ایمیل اقای نادر فقیه زاده رو برام ارسال کنید

    • جلال

      لطفا جو زده نشید !!!
      به خودتون ایمان داشته باشید وسلام نامه تمام

    • zizi

      واقعا کسانی مثل ایشون باعث افتخار ایران هستند در صنعت و من واقعا خوشحالم که ایرانیهای موفق رو در رشته وگرایش خودم میبینم وواقعا انگیزه میگیرم.و فقط به قول جلال باید به خودمون ایمان داشته باشیم وتلاش کنیم.

    • hozan erfani

      alam..movzootoon kheili ali bood..kheili...manam darkhaste doostano dashtam...lotfan lotfan lotfan emile aghaye faghihzadero baram ersal konid...lotfan lotfan

    • kamiyar

      سلام من یه طرحی داشتم که میخواستم با اقایه فقیه زاده در میون بزارام گه ایمیلشونو لطف کنید ممنونتون میشم

    • محمد رضا

      سلام اگه واقعا کسی طرحی داشته باشه باید چکار کنه به کجا مراجعه کنه لطفا جواب بدین

      پاسخ ها

      • آزاد

        companyazad@yahoo.com سلام دوست عزیز لطفا طرحتونو بفرستید به این آدرس

    • رضا علي نژاد

      با سلام.بنده سالهاست دنبال راهي براي ارتباط با آقاي فقيه زاده هستم.به گفته ديگران و به عقيده خودم استعداد عجيبي در زمينه طراحي مخصوصا طراحي خودرو دارم.چيزهايي كه خلق مي كنم در هيچ جاي دنيا وجود نداره اي كاش بشه بتونم استعدادمو به دنيا نشون بدم.

    • سعید

      کشتن خلاقیت ها در ایران همینه
      چرا نادر نباید ماشین های ایرانی رو طراحی کنه

    • عادل

      لطفا یک راه ارتباطی با آقای فقیه زاده اعلام کنید.

    • حسين

      هميشه دوست داشتم و دارم يك اتومبيل BMW داشته باشم و بالاخره مي خرم و چه خوب كه يه ايراني طراحش باشه مثل گرند كوپه
      به اميد موفقيت هر ايراني

    • آرش

      بسیار خوش حال شدم از این که ایرانی ها آبرویی برایمان خریده اند ولی خیلی کم است.
      همه ما انسان ها میتوانیم به این مقام ها و بالاتر از این ها برسیم فقط پشتکار و یک هدف بزرگ و ایمان به اون هدف لازمه.
      حالا من خودم میخوام به بالا تر از ایشون که آبروی ایرانی ها را خریده برسم و با این شرکت ها رقابت کنم
      و کارخانه خودم را داشته باشم البته الان تو اول راه میبینم که خیلی سخته ولی باید بشه!! پس مثل من شما هم میتونید!!!

    • Mahdi khamee

      با عرض سلام.من دانشجوی مهندسی نقشه کشی صنعتی هستم.البته کاردانی م رو هم مکانیک خودرو خوندم.علاوه بر اینکه علاقه و عشق بسیار به اتومبیل دارم شناخت بسیار فراوان بر تمام اتومبیل ها چه داخلی چه خارجی چه بورس وچه کلکسیونی از قبیل نام و مدل نام اتاق سال ساخت کشور سازنده تعداد سیلندر ها حجم موتور وحتی امکان طراحی داخل و خارج همه اتومبیل ها را دارم.خواستم از طریق نقشه کشی صنعتی به طراحی خودرو برسم که در ایران مسیر نیست.جزو اهداف شبانه روزی من است که بتوانم تکنسین دیزاین خودرو در یک کمپانی معتبر خودروسازی نظیر بی ام دبلیو شوم.لذا خواهشمندم آدرسی از جناب فقیه زاده در اختیار من قرار دهید تا شاید از این طریق راهی برایم باز شود.با تشکر از شما.مهدی خامه ای.

    • امین محمودیان

      من طراحی خودرو خوندم و قسط دارم دنیای خودرو رو در دنیا متحول کنم< لطفا ایمیل یا راهی برای ارتباط با ج فقیه زاده به من بگید ممنونم

      پاسخ ها

      • محمدرضا

        اقاي محموديان ميشه شماره تلگرامتونو بدين من ميخوام طراحي بخونم شايد شما بتونيد كمكم كنيد

      • محمد زمانی

        اقای محمودیان ....شما کجا درس خوندید که هنوز از لحاظ املایی مشکل دارید ....بعد میخاید باعث پیشرفت هم بشید؟

      • مصطفي

        به نظر من شما اول قسط هاتو بده تسويه كن بعد دنياي خودرو رو متحول كن دوست عزيز

    • ali

      من عاشق طراحی خودرو هستم البته بر خلاف اقای فقیه زاده من عاشق طراحی mercedes benz هستم

    • مجتبی

      اخیرا خودرویی طراحی کردم و قصد دارم بفرست اونور چون اینور که به ما بها نمیدن لطفا برای ارسال طرح راهنماییم کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام دوست عزیز لطفا طرحتونو بفرستید به این
        companyazad@yahoo.com آدرس

    • محمد

      سلام من مهندس مکانیکم گرایشم طراحی جامدات و الان دانشجوی طراحی کاربردیم ترم اخرم و گرایشم اصلا طراحی ظاهری و اراستگی و زیبای نیست بلکه تجزیه و تحلیل تست و ازمایشی
      من ساکن غرب تهرانم
      میخوام برم تو کلاس های طراحی بدنه شرکت کنم کسی جای رو میشناسه من برم به اون موسسه فقط مخصوص طراحی خودرو باشه؟؟

    • سعید

      متشکرم از مطلب خوبتون برای اینکه بتونی در این رشته در ایران و یا در خارج تحصیل کنی چه کاری باید انجام بدی؟

    • Ali

      ممنون از سایت و اطلاعات . خیلی خوب طراحی می کنه

    • محمدرضا صادقب

      سلام ی موتور 4سیلندرو موتور توربو فوق العاده سبک و کوچیک طراحی کردم روی ماشینم تستش کردم فوق العاده بوده میخواستم راهی برای اراىه وفروش این ایده ب شرک BMWبدین یا راهی برای ارتباط با آقای فقیه زاده بهم معرفی کنین مچکرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام دوست عزیز لطفا طرحتونو بفرستید به این
        companyazad@yahoo.com آدرس

    • بدون نام

      سلام اقانادرمن محمدصفریهستم من به لطف خداوند توانستم طرح های جدید وایده های جدید خلق کنم وتاالانتوانستم چندین هزار طرح وایده به وجود بیاورم ولی درایران حمایت کننده ای ندارم امیدوارم تا شما حمایتمان کنید

    • محمد

      عالی بود همیشه هوش ایرانی بهترین

    • علی

      سلام.من درسال 90موتوربدون سوخت رااختراع کردم ولی در اداره ثبت اختراع به مشکل خوردم.درحال حاضر هم یک سلاح ضدگلوله شکست ناپذیر طراحی کردم که دیگرهیچ نیروی نظامی در جنگ کشته نشود.اگر کسی میتواند کمک کند خبر بده

      پاسخ ها

      • کمال

        با وزارت دفاع تماس بگیر

    • علیرضا سلطانپور

      سلام
      من یک ایرانی هستم

      ومی خواهم بدونم چرا این مهندس کوشا ودانا
      به کشور خودش کمک نمیکنه
      تاصنعت ایران پیشرفت کنه

      پاسخ ها

      • ali

        بیاد ایران که طرح های خوبشو مفت بخرن یا این که طرح به اون خوبی رو با بدنه ضعیف خراب کنن؟؟؟

      • مهمان

        اصلا نمیذارن نظر بده باید پارتی یا از آقازاده ها باشه،مطمئن باشین اگه تو ایران می موند مثل بقیه هیچ اسمی ازش نبود یا اصلا طراح نمیشد

    • قاسمی کمال

      سلام و عرض ادب
      ممنون میشم ایمیل اقای فقیه رو برام بفرستین.چنتا ایده دارم که میتونه تو خودروسازی استفاده بشه.
      ایده هایی در بخش اداری ، فنی و اپشنهای جدید

    • محمدرضا

      سلام,هیشکی بیشترازمن دیوونه ی بی ام و نیست,اماخداوکیلی از کجابیارم هشتصدمیلیون بدم تابتونم ی بی ام و ایکس شش داشته باشم؟خواهشن اگه کسی جوابی به ذهنش رسید حتمابرام ایمیل کنه,

    • مصطفی

      من امسال برای موافقت ساخت خودرویی به دانشگاه فردوسی مشهد مراجعه کردم اما با ناامیدی بارگشتم زیرا انها برای دانشحو های خود هم امکاناتی فراهم نمی کنند و از طریق دکتری طرحم را به مرسدس المان فرستاده و دعوت نامه ای به زبان المانی برایم فرستاده شد که به دلیل مشکل مالی نتوانسته و همان طور که شما در طراحی خود از اب بهره گرفته اید و خودرو دست رنج من به نام میباخ که از طراحی پشتی خودرو ی بنتلی انگلستان بهره گرفته و از نمای جلو کادبلاک ctsرا در طراحی ام به کار برده ام اما در حال حاضر قلبم و تمام انچه به یک شخص امید میدهد ناامید و مایوس گشته زیرا در کشوری که جوانانش باید زنا کنند تا دیده شوند نه افتخاری باشند برای سرزمین خود یاهم مانند شما در کشوری موفق زندگی کند تا بتواند موفق باشد پس ارزوی من برای شما سربلندی و کسب پیش از بیش افتخارات است جاوندان بمانی ای امید من برادر طراح و موفق من

      پاسخ ها

      • آزاد

        سلام دوست عزیز لطفا طرحتونو بفرستید به این
        companyazad@yahoo.com آدرس

    • محمد

      خوش بحالشون من کاردانی طراحی صنعتیا تو مهاجر دارم میخونم پیش استاد اقای فقیه زاده اقای دلالی امیدوارم روزیم منم افتخار کسب کنم

    • پرنيا

      سلام. برادر من طرحي داره ك مورد قبول جنرال موتور هستش. ولي ب دليل آمريكايي بودن شركتش موفق ب ثبت نشد لطفا ايميل آقاي فقيه زاده رو برام ارسال كنيد تا از طريق ايشون بتونه اختراعشو ثبت كنه. اختراع برادرم مربوط ب موتور خودرو هستش. تشكر

    • محمد

      واقعا چرا مردم ایران پراید حال بهم زن سوار شن با بالاترین قیمت ولی مردم آلمان بهترین ماشین با بهترین قیمت سوار شن و نادر فقیه زاده را برای کار به ایران دعوت کنند تا جوانان ما حرفه ای شوند و اقتصاد ایران رو به پیشرفت برود

    • مهدی

      با سلام وخسته نباشید من طرحی دارم که دارای شخصیت خاصی است ولی چون که به مواردی چون آیرودینامیک یا استاتیک در خودرو خیلی سر در نمی آورم نمی دانم طرحی که دارم خوب است یانه لطفا کمکم کنید

    • مهدی

      سلام من طرحی دارم برای خودروهای برقی

    • محمد

      منم تا چند ماه دیگه راهی آلمانم تا دکترای مهندسی مکانیک رو بگیرم و اگه خدا بخواد یکی مثل ایشون بشم،ولی ای کاش میشد که این پیشرفتا تو کشور خودمون باشه ...

    • میثم

      اقا محمد شما میتونی بری المان تخصص بگیری و برگردی و به کشورت خدمت کنی
      من هم در آینده ای نه چندان دور یه کارخانه خودرو سازی می زنم
      به امید موفقیت ایران و ایرانی

    • محسنم

      افتخار می کنم که یک ایرانی طراح BMW

    • بابك

      باعرض سلام وخسته نباشيدخدمت شما.
      اينجانب به طراحيه خودرو علاقه خواصي دارم,براي اينكه بتونم اطلاعاتم و در اين زمينه بالا ببرم احتياج به تجربه افرادي نظير آقاي فقيه زاده رو دارم,ممنون ميشم اگه ايميل ايشونو برامن بفرستين

    • سیروس احمدی آذر

      با عرض سلام و احترام
      سال پیش که دبیرستانی بودم موتوری طراحی کردم موتوری که بدونه هیچ انرژی کار می کند بعد مدتی که تکمیل شود و از طریق مدرسه تحویل تهران داده شود که به قول خودشون ثبت اختراع میشه که هیچ جوابی نبود واسش بعد مدتی دونستم که از طرحم سواسفاده کردن من حالا 2کتاب نوشتم که تمام اختراعم توش هست و با 4تا اختراع ثبت شده که تا حالا به هیچ جا نرسیده ام لطف کنید حمایت کنین پشیمون نمی شید من درباره هر جزء مکانیک بخای اختراع و ایده میدم هر شب وقتی می خوابم حدود 2الی3طرع نوشته من سن 11ساله شروع به ایده پردازی اختراع کردم من (سیروس احمدی آذر هستم)رشتم لیسانس مکانیک . اگه می خواهید صنعت تو این وضعیت نباشه و به اوج پیشرفت خود برسه لطف کنیدکمککککک!!!!!!!!

    • بدون نام

      سلام ، لطفا راههای ارتباطی با جناب آقای نادر فقیه زاده را برای من ارسال کنید ، کار مهمی با ایشان دارم ! سپاس

    • یاسر

      چرامسولین فکرنیسن که اینابایدتوکشورخودمون طراح باشن نه توکشورای دیگه.

    • پارسا

      سلام ممنون برای مطالب مفید ولی من نمیدونم باید چجوری طرحمو به اشتراک بزارم لطفا راهنمایی کنید.

    • امیرحسین محمدی

      سلام من 15ساله هستم وخیلی به ماشین ها و طراحی انها علاقه دارم اما نمیدونم چه رشته ای برم که بتونم یک طراح خوب شوم و نمیدونم حقوق این شغل چقدر است.

    • Reza

      ای کاش آقای نادر فقیه زاده برای هموطناش یک خودرو طراحی میکردند که فقط ما مردم با ی تعویض چراغ و اسم ماشین پول بیشتری نمیریختیم تو دهن این شرکتا.

    • کمال

      در خصوص موتورهای کاربراتوری و موتورهای جدید امروزی به کار رفته در بی ام دبیلو بنویسید

    • کامیار

      سلام اقای نادر من کلاس هشتم هستم می خواهم راه شمارا پیش بگیرم منم علاقه به طراحی وساخت وساز اتومبیل دارم ممکنه چند راهکار برای من بنویسید یا دوستان ویا مدیر گروه

    • کمک کنید

      سلام برای پروژه درسیم به ایمیل یا شماره ۲۰ تا طراح خارجی خودرو نیازمندم .کسی میتونه کمکم کنه.

    • Aria.sorane

      با عرض سلام و ادب خدمت شما عزیزان ایشون بهترین طراح ایران هستن به نظرم
      من جسارت کردم و یکی از طرح های ایشونو از لحاظ بده تغیر دادم.می خواستم بدونم چطوری براشون ارسال کنم که ایشون مثل یه استاد ببین و نمره بدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج