۲۸۰۴۵۳
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

معمای فسیل دایناسور کشف شده در چین

دیرینه شناسان به تازگی اعلام کردند دایناسور مرموزی که ۱۹ سال پیش در استرالیا شناسایی شد متعلق به گونه ای متفاوت از این حیوانات عظیم الجثه بوده است.

خبرگزاری مهر: دیرینه شناسان به تازگی اعلام کردند دایناسور مرموزی که ۱۹ سال پیش در استرالیا شناسایی شد متعلق به گونه ای متفاوت از این حیوانات عظیم الجثه بوده است.

فسیل دایناسور Kunbarrasaurus یکی از تازه ترین فسیلهایی است که در استرالیا شناسایی شده اما ساختار نسبتا متفاوت برخی اندامهای آن نسبت به سایر دایناسورها موجب شده تا دیرینه شناسان در طبقه بندی این جانور دچار مشکل شوند.

این دایناسور پوزه ای شبیه منقار طوطی و گوش داخلی بسیار شبیه به لاکپشت داشته است. تراکم استخوانها در زیر پوست جانور نیز برای دانشمندان جالب توجه بوده است.

معمای فسیل دایناسور کشف شده در چین

اسکلت این دایناسور نشان می دهد که جثه چندان بزرگی نداشته و در حد و اندازه های گوسفند بوده است. کشف این فسیل در سال ۱۹۸۹ صورت گرفت و از آن زمان که حدود ۱۶ سال می گذرد مباحث مختلفی درباره تعلق این دایناسور به گونه های شناسایی شده وجود داشته است.

اکنون دیرینه شناسانی از دانشگاه کوینزلند دریافته اند که این دایناسور به گونه ای متفاوت از گونه ای که از قبل شناسایی شده تعلق دارد.

این گونه جالب توجه مانند کوروکودیلها دارای استخوانهایی در پوستش بوده که می توانسته به عنوان ابزار دفاعی از آنها استفاده کند و به همین دلیل به این دسته از گونه ها «دایناسورهار مسلح» هم گفته می شود.

دیرینه شناسان برای پرده برداشتن از معمای تعلق این دایناسور به گونه ای خاص، از فناوری های پیشرفته ای نظیر سی تی اسکن و بازسازی دوباره در دنیای سه بعدی استفاده کرده و مغز و گوش داخلی آن را به صورت رایانه ای بازتولید کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج