جاباما
۲۸۰۵۱۲
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

تونل‌های پایتخت پولی می‌شود؟

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران در خصوص سرانجام لایحه «اخذ عوارض تردد از معابرخاص شهری» توضیحاتی را ارائه کرد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران در خصوص سرانجام لایحه «اخذ عوارض تردد از معابرخاص شهری» توضیحاتی را ارائه کرد.

علیرضا دبیر درباره لایحه اخذ عوارض تردد از معابر خاص شهری که همچنان در کمیسیون برنامه و بودجه در حال بررسی است، گفت: این لایحه توسط شهرداری برای بررسی به کمیسیون بودجه آورده شده است که با حضور نماینده کمیسیون عمران و حمل‌ و‌نقل نیز بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه بحث دریافت عوارض از سه تونل نیایش، توحید و رسالت و همچنین پل دو طبقه صدر در کمیسیون برنامه و بودجه در حال بررسی است، تصریح کرد: در حال بررسی نرخ هستیم؛ چراکه نرخ پیشنهادی شهرداری برای اخذ عوارض بالا بوده و شورا این نرخ را قبول نکرده است.

دبیر با بیان اینکه این لایحه پیش از این به شهرداری عودت داده شده بود، افزود: تیم کارشناسی کمیسیون بودجه در حال بررسی زوایای مختلف این لایحه است چراکه برای تصویب این لایحه و اخذ عوارض باید به سوالات مختلفی پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه کارکرد تونل‌ها براساس میزان تردد متفاوت است، گفت: باید در این زمینه از تجربیات دیگر کشورها نیز استفاده کرد.

دبیر تأکید کرد: باید به سوالاتی همچون میزان تردد خودروها از این مسیرها، مسیرهای جایگزین، تاثیر این اقدام بر ترافیک شهری و... پاسخ داده شود تا بتوانیم تصمیم درستی در این رابطه اتخاذ کنیم.

سال گذشته دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ ونقل شورای شهر تهران از بررسی یک فوریت لایحه اخذ عوارض از معابرخاص پایتخت خبر داد که قرار بود شامل تمامی تونل‌ها و بزرگراه‌های پایتخت شود که شهرداری تهران نیز در لایحه «اخذ عوارض از معابر خاص» پیشنهاد کرده بود، تردد از برخی معابر ۳۰۰ تومان هزینه داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علي

      پيشنهاد ميكنم ابتدا كل متروهاي پايتخت اجرائي و در اختيار مردم قرار گيرد و سپس ناوگان حمل و نقل عمومي توسعه و بهسازي گردند . ضمن اينكه براي معابر درون شهري چرا بايد عوارض گرفته شود . از همه مهمتر اين طرح نمي تواند مشكل ترافيك را حل كند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج