۲۸۰۵۸۰
۵۱۴۱
۵۱۴۱
پ

۶ تکنولوژی «جنگ ستارگان» که به حقیقت پیوستند

شکی در این موضوع نیست که «جنگ ستارگان»، بزرگ‌ترین فیلم امسال است. فیلم Star Wars: The Force Awakens هفته‌ی گذشته اکران شد و توانست رکوردهای سینمایی متعددی را به اسم خودش ثبت کند.

مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: شکی در این موضوع نیست که «جنگ ستارگان»، بزرگ‌ترین فیلم امسال است. فیلم Star Wars: The Force Awakens هفته‌ی گذشته اکران شد و توانست رکوردهای سینمایی متعددی را به اسم خودش ثبت کند.

مجموعه‌ی جنگ ستارگان و به خصوص دنیایی که در پس از آن ساخته شده، به قدری بزرگ است که برخی از بخش‌های فرهنگی و زندگی امروز توسط آن شکل گرفته‌اند.

مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان به بسیاری از مخترعان و دانشمندان ایده داده است. از شمشیرهای نوری گرفته تا هاوربایک‌ها، مخترعان متعددی تا به امروز سعی در آوردن جنگ ستارگان به دنیای واقعی داشته‌اند.

6 تکنولوژی «جنگ ستارگان» که به حقیقت پیوستند

بسیاری از وسایلی که امروزه می‌بینیم، در جنگ ستارگان وجود داشته‌اند. شاید شمشیرهای نوری که ساخته می‌شوند به کار کسی نیاید، اما پروتزهای دست الکترونیکی مطمئنا بلا استفاده نیستند.

می‌توانید در ادامه، شش فناوری که در جنگ ستارگان وجود داشتند و امروزه هم نسخه‌ی واقعی‌شان ساخته شده است را ببینید.

۱. هاوربایک

6 تکنولوژی «جنگ ستارگان» که به حقیقت پیوستند

در قسمت ششم جنگ ستارگان (بازگشت جدای)، هاوربایک‌ها (Hoverbike) را دیدیم که به یک راننده اجازه می‌دادند با سرعت بالایی در ارتفاع چند متری زمین حرکت کند. این وسایل امروزه ساخته شده‌اند. هاوربایک‌های شرکت Aerofex شاید سرعت نسخه‌ی جنگ ستارگان را نداشته باشند، اما حداقل در ظاهر شبیه آن‌ها هستند.


‌‌‌‌ ۲. شمشیر نوری

6 تکنولوژی «جنگ ستارگان» که به حقیقت پیوستند

طرفداران جنگ ستارگان تا دل‌تان بخواهد شمشیر نوری مختلف ساخته‌اند. اما نکته‌ی مهم این جا است که تا همین چند وقت پیش، هیچ ‌کدام‌شان به درد نابود کردن موجودات فضایی یا حتی بریدن چند تکه کاغذ هم نمی‌خوردند.

اخیرا یک شمشیر نوری (Lightsaber) ساخته شده است که شاید نتواند موجودات فضایی را نابود کند، اما حداقل می‌تواند کاغذ آتش بزند.


‌‌‌‌ ۳. هایپر درایو

6 تکنولوژی «جنگ ستارگان» که به حقیقت پیوستند

ایده‌ی پرواز با سرعتی بالاتر از سرعت نور، در تئوری شاید قابل محاسبه و بررسی باشد، اما انجام واقعی آن فعلا دور از ذهن به نظر می‌رسد؛ چون حرکت سریع‌تر از نور، زمان را درهم می‌شکند.

ناسا فعلا در آزمایشگاه Eagleworks خود به دنبال راهی است تا فضای اطراف یک سفینه را خم و در نتیجه سریع‌تر از نور حرکت کند. این اتفاق هنوز نیافتاده است، اما حداقل به این موضوع هم با دیدگاهی تخیلی نگاه نمی‌کنیم.


‌ ۴. دست مکانیکی

6 تکنولوژی «جنگ ستارگان» که به حقیقت پیوستند

حتی اگر هم فیلم‌های جنگ ستارگان را ندیده باشید، می‌دانید که «لوک اسکای‌واکر» در مبارزه با «ویدر» دست‌اش قطع می‌شود. سپس برای او دستی مکانیکی می‌سازند که اصولا تفاوتی با دست قبلی‌اش ندارد.

امروزه توانسته‌ایم در تکنولوژی پروتزهای مکانیکی و هوشمند به نقطه‌ای برسیم که دست‌های مصنوعی واقعا به کار افراد معلول بیایند. شرکت BeBionic هم یکی از فعال‌ترین‌ها در این زمینه است. می‌توانید اسم‌اش را گوگل کنید.


۵. هولوگرام

6 تکنولوژی «جنگ ستارگان» که به حقیقت پیوستند

یکی از معروف‌ترین صحنه‌های جنگ ستارگان زمانی رقم می‌خورد که از R۲-D۲ پیغام کمک «پرنسس لیا» را می‌شنویم؛ آن هم به کمک یک پروژکتور هولوگرام. هولوگرام‌ها امروزه هم وجود دارند. اخیرا هم دو چینی که از نابودی مجمسه‌های بودا در افغانستان ناراضی بودند، به صورت یک هولوگرام این مجمسه را دوباره سر جای‌اش برگرداندند.


۶. ربات‌های هوشمند

6 تکنولوژی «جنگ ستارگان» که به حقیقت پیوستند

شاید در نگاه اول ربات Pepper ژاپنی‌ها به هوشمندی و کارآمدی C-۳PO نباشد، اما حداقل با نمک است و می‌تواند تا حدودی خلا رباتی‌ای که احساس می‌کنیم را پر کند.

این ربات را برای تعامل و بازی با کودکان ساخته‌اند، اما ظاهرا همان طرفداران فیلم‌های عملی-تخیلی مخاطبان اصلی‌اش بوده‌اند، چون در کمتر از چند دقیقه، تمام ۱۰۰۰ ربات Pepper که ساخته شده بودند، به فروش رفتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج