۲۸۰۸۳۶
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

شناخت فرم بدن؛ راز خوش‌ پوشی

در اینجا ما دستورهایی برای شناخت شكل بدن‌تان ذكر می‌كنیم تا به كمك آنها لباس‌هایی را بپوشید كه كاملا به شما می‌آیند.

مجله زندگی ایده آل - ستی مولایی: در دنیای امروز كه تمایلات مد پیوسته تغییر می‌كند، لباس مناسب پوشیدن یك نیاز بزرگ محسوب می‌شود كه مثل تمام كارهای دنیای امروز نیاز به اطلاعات تخصصی دارد. راهنمایی‌های ما به شما كمك می‌كند تا یاد بگیرید چگونه شیك بپوشید.

شما باید به زبان بدن‌تان گوش كنید، آن وقت خیلی راحت می‌توانید هر آن چیزی را كه می‌خواهید بپوشید، با فرم بدن‌تان هماهنگ كنید. انتخاب درست لباس به شما كمك می‌كند تا اگر فرم بدن شما نرم است به آن كمی ساختار اضافه كنید و اگر زاویه‌داراست به آن كمی نرمی بدهید. بله، لباس پوشیدن هم نیاز به فكر كردن دارد.

شناخت فرم بدن؛ راز خوش‌ پوشی

برای این كار كمی زمان بگذارید تا تمام مشكلات را در پوشیدن لباس برطرف كنید. در اینجا ما دستورهایی برای شناخت شكل بدن‌تان ذكر می‌كنیم تا به كمك آنها لباس‌هایی را بپوشید كه كاملا به شما می‌آیند؛ البته فرقی نمی‌كند كه مد باشد یا نه. با این كار شما می‌توانید دنیای لباس‌های‌تان را تغییر دهید و یك نگاه مثبت در ذهن خود و دیگران بسازید.

اگر فرم بدن‌تان به شكل ساعت شنی است...

• بهترین ویژگی‌ها:

بالاتنه بزرگ، دور كمر باریك و پاهای درشت دارند.

شناخت فرم بدن؛ راز خوش‌ پوشی

• اشتباهات معمول این گروه:

شكل بدن شما به‌طور طبیعی زیباست. این فرم بدن طرفدار زیاد دارد. هركسی دوست دارد تا بدنی شبیه ساعت شنی داشته باشد. به همین دلیل دست این افراد برای انتخاب لباس باز است.

چه لباس‌هایی برای افراد این گروه مناسب است؟

سادگی، كلید موفقیت شماست. دنبال یك تاپ ساده با آستین نسبتا بلند باشید. از پوشیدن لباس‌های چندلایه اجتناب كنید و كمربندهای میان‌تنه استفاده كنید تا شكم لاغرتان را به خوبی نمایش دهد. ژاكت‌های چسبان برای شما عالی هستند؛ به‌خصوص اگر بافتی ظریف داشته باشند. دامن‌های كشیده شده تا زانو برای شما مناسب‌تر هستند تا دامن‌هایی كه بالای زانو قرار می‌گیرند. جین‌های تنگ و شلوارهای لگ برای شما بسیار مناسب هستند.

از لباس‌هایی استفاده كنید كه انحنای طبیعی بدن شما را نشان می‌دهند اما خیلی تنگ نباشند. از پارچه‌های ساده استفاده كنید. لباس‌های طرح‌دار برای شما مناسب نیستند. از لباس‌هایی كه چندین نوع پارچه دارند استفاده نكنید. رنگ‌ها با تركیب بدن شما سازگارند ولی پوشیدنی‌های تك‌رنگ برای بدن شما بهترین انتخاب محسوب می‌شوند.


اگر فرم بدن‌تان به شكل مثلثی وارونه است...

• بهترین ویژگی‌ها:

دور كمر و پاهای فوق‌العاده كشیده در مقابل بالاتنه درشت دارند.

شناخت فرم بدن؛ راز خوش‌ پوشی

• اشتباهات معمول این دسته:

پاهای شما به‌طور طبیعی تراش‌خورده است و در این شرایط لگ‌های تنگ مناسب است اما به شرط اینكه همراه آن از یك تاپ بلند استفاده كنید.

• چه لباس‌هایی برای این گروه مناسب است؟

شما با لباس‌های یقه وی‌شكل و برگشته كاملا عالی به‌نظر می‌رسید. دنبال لباس‌های ساده و بدون موج باشید. برای داشتن ظاهر زنانه از تاپ‌هایی با پارچه افتاده و بدون آستین استفاده كنید. شما نیاز دارید بین پایین‌تنه لاغرتان با بالا‌تنه تطابق ایجاد كنید. شلوارهایی با پاچه گشاد یا دامن‌های بلند بپوشید تا تعادل ایجاد شود. به‌عنوان یك قانون كلی از دامن‌ها و شلوارهای گشاد و كفش‌های تزئین‌شده برای پایین‌تنه‌تان استفاده كنید. رنگ‌های روشن برای شلوارتان به تن كنید و به جای آن از تاپ‌ها و پیراهن‌های تیره استفاده كنید.


اگر بدن‌تان مثلثی‌شكل است...

• بهترین ویژگی‌ها:

این افراد پاهای خوش‌تركیب و میان‌تنه خوش‌فرم دارند اما بالاتنه آنها نسبت به پایین‌تنه ریزتر و ظریف‌تر است.

شناخت فرم بدن؛ راز خوش‌ پوشی

• اشتباهات معمول این دسته:

شما بالاتنه لاغری دارید پس به‌طور غریزی تی‌شرت‌های تنگ كه شما را لاغرتر نشان می‌دهند به تن می‌كنید. باید به این نكته توجه داشته باشید كه تاپ‌های تنگ تعادل بدن شما را از بین می‌برند و پایین‌تنه شما را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان می‌دهند.

• چه لباس‌هایی مناسب این گروه است؟

شما باید دنبال لباسی باشید كه بین بالا‌تنه و پایین‌تنه‌تان تعادل برقرار كند. لباس‌های پشمی در فصل زمستان مناسب‌ترین لباس برای پركردن بالاتنه‌تان است، زیرا با حجمی كه دارند به بدن‌تان كمك می‌كنند. لباس‌هایی با آستین سه‌چهارم و لباس‌هایی با یقه اسكی برگشته پهن و شل برای شما بسیار مناسب است. سعی كنید رنگ‌های روشن و تاپ‌های زیبا بپوشید. پوشیدن كفش‌هایی با پاشنه كم كمك می‌كنند تا پاهای شما بلندتر دیده شوند. شلوارهای جین تیره با رنگ متوسط، جیب‌هایی در پشت و شكل ساده نیز ایده های خوبی هستند.

در مورد لباس شب و دامن باید دنبال لباس‌هایی كه از قسمت پایین كمر گشاد باشند بگردید تا كمر باریك شما را بیشتر نشان دهد. از پوشیدن دامن‌های پلیسه اجتناب كنید چون بدن شما را بدفرم نشان می‌دهد. از پیراهن‌های یقه‌باز با خطوط افقی استفاده كنید. لباس‌هایی كه طرح‌های درشت دارند نیز برای بالاتنه لاغرتان كاملا مناسب هستند چون بالاتنه شما را درشت‌تر نشان می‌دهند و تناسب بین بالاتنه و پایین‌تنه شما ایجاد می‌كنند.


اگر فرم بدن‌تان گرد است...

• بهترین ویژگی‌ها:

این دسته افراد پاهای لاغر و شانه‌های نازك و در میانه بدن یعنی نواحی شكم و ران چاقی موضعی دارند.

شناخت فرم بدن؛ راز خوش‌ پوشی

• اشتباهات معمول این گروه:

این دسته افراد معمولا تلاش می‌كنند بدن خود را بپوشانند، اما آنها باید عكس این كار را انجام دهند و سعی كنند خطوط گردنی و بالای بازو و پاهای لاغر خود را نشان دهند.

• چه لباس‌هایی برای افراد این گروه مناسب است؟

بدن شما گرد و سفت است پس هدف شما باید اضافه كردن ساختار و زاویه به بدن‌تان باشد؛ به‌خصوص در مورد تاپ‌هایی كه به تن می‌كنید. برای این كار می‌توانید سراغ كت‌های كمركرستی بروید كه برای شما گودی كمر ایجاد می‌كنند. از لباس‌هایی كه خطوطی در مقابل بدن‌تان دارند مثل لباس‌های تكه‌دار هم می‌توانید استفاده كنید. لباس‌هایی كه با چند نوع پارچه پوشیده شده‌اند برای شما عالی هستند.

لباس‌هایی كه روی خود خطوط عمودی یا افقی دارند روی بدن شما می‌درخشند؛ به‌خصوص اگر برای بالاتنه‌تان استفاده شوند. همچنین این گروه افراد بهتر است از پارچه‌های سنگین استفاده كنند مثل كتان و پشم كه نوعی بافت طبیعی روی بدن شما ایجاد می‌كنند. شلوارهای راسته و بوت‌كات برای شما عالی هستند.


اگر فرم بدن‌تان به شكل خط‌كش یا مستطیل است...

• بهترین ویژگی‌ها:

حجم بدن از بالا تا پایین یكسان است و فاقد گودی كمر یا سایر برجستگی‌های بدن است.

شناخت فرم بدن؛ راز خوش‌ پوشی

• اشتباهات معمول این گروه:

شما بدنی مشابه ورزشكاران دارید؛ بنابراین ممكن است به‌طور غریزی تمایل به پوشیدن لباس‌های ساده داشته باشید و این ممكن است شما را به شكل جعبه‌ای نمایش دهد. به جای آن بهتر است از لباس‌هایی استفاده كنید كه شما را ظریف‌تر و انحناهای بدن‌تان را بیشتر نشان می‌دهند.

• چه لباس‌هایی برای افراد این گروه مناسب است؟

وقتی می‌خواهید یك پیراهن انتخاب كنید از خرید لباس‌هایی كه خطوط عمودی یا مربعی دارند اجتناب كنید. به جای آن لباس‌هایی را انتخاب كنید كه خطوط قرینه یا دایره‌ای یا جزییات ناصاف و برجسته مثل اشارپ و. . . داشته باشند. پیراهن‌های یقه‌باز و دكلته برای شما مناسب‌تر هستند چون بدن شما به‌طور طبیعی ورزشكاری است پس شما باید با كمك تاپ‌های تنگ و لباس‌های ظریف حالت زنانه به بدن خود بدهید.

شلوارهای فاق‌بلند برای بدن شما كاملا مناسب هستند؛ همچنین شلوارهای گشاد كه به بدن شما حجم می‌دهند. لباس‌های زنانه كه بدون آستین هستند هم انتخاب خوبی به‌شمار می‌آیند. از لباس‌هایی با پارچه‌های ظریف مثل ابریشم و توری استفاده كنید. لباس‌های زینت داده شده و برش‌دار مثل شومیز چون حالت بهتری به بدن شما می‌دهند انتخاب های خوبی محسوب می شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • nasim

      جالب بود.ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج