۲۸۰۹۰۱
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

«پوتین»، مرد آهنین شد

نشریه انگیسی «دیلی اکسپرس» طی گزارشی با اشاره به تغییر اساسی در رویکرد و نگرش غرب نسبت به رئیس‌جمهور روسیه پس از آغاز عملیات علیه گروه تروریستی داعش در سوریه، «ولادیمیر پوتین» را رهبری قوی و «مرد آهنین» سال ۲۰۱۵ از نگاه غرب معرفی کرد.

خبرگزاری فارس: نشریه انگیسی «دیلی اکسپرس» طی گزارشی با اشاره به تغییر اساسی در رویکرد و نگرش غرب نسبت به رئیس‌جمهور روسیه پس از آغاز عملیات علیه گروه تروریستی داعش در سوریه، «ولادیمیر پوتین» را رهبری قوی و «مرد آهنین» سال ۲۰۱۵ از نگاه غرب معرفی کرد.

نشریه انگلیسی «دیلی اکسپرس» طی یادداشتی به قلم «پیتر هن» تحت عنوان «پوتین؛ مرد آهنین سال ۲۰۱۵ از نگاه غرب» نوشت: از زمان آغاز عملیات روسیه در سوریه علیه گروه تروریستی داعش، رویکرد و نگرش غرب نسبت به رئیس‌جمهور روسیه به طور اساسی تغییر کرده است.

در ابتدای سال ۲۰۱۵، سیاستمداران خارجی رئیس‌جمهور روسیه را دشمن غرب یا فردی شبیه تبهکاران فیلم‌های جیمز باند می‌دانستند اما پس از آن همه چیز تغییر کرد و «ولادیمیر پوتین» هم‌اکنون به عنوان رهبری قوی و مبارز اصلی تروریسم شناخته می‌شود.

«پوتین»، مرد آهنین شد

سال ۲۰۱۵ برای رئیس‌جمهور روسیه همراه با روابط متشنج بی‌سابقه با غرب از زمان جنگ سرد آغاز شد و ولادیمیر پوتین طی آن به تهاجم به اوکراین، هدف قرار دادن هواپیمای بوئینگ مالزی در آسمان منطقه دونتسک، نقض حریم هوایی انگلیس توسط هواپیماهای نظامی روس و ترورهای سیاسی متهم شد اما آنجا اتفاق افتاد، چرخشی ناگهانی در برداشت از پوتین در صحنه بین‌المللی بوجود آورد و مبارزه سرسختانه این «مرد آهنین» علیه گروه تروریستی داعش تحسین‌های بسیاری را برای وی به ارمغان آورد.

مرد آهنین اصطلاحی است که در ورزش برای ورزشکارانی که طی یک دوره طولانی از خود استقامت قابل توجهی نشان می‌دهند، بکار می‌رود.

این نشریه انگلیسی در ادامه گزارش خود نوشت: از زمان آغاز عملیات روسیه علیه داعش، رویکرد‌ها و نگرش‌های نسبت به رئیس‌جمهور روسیه به طور کامل تغییر یافته به طوری که آمریکا به عنوان رقیب دیرینه روسیه در ماه نوامبر گذشته از حصول توافق میان «باراک اوباما» رئیس‌جمهور این کشور با همتای روس خود در خصوص یک دوره انتقال سیاسی با هدف پایان دادن به جنگ داخلی سوریه خبر داد و پس از آن بود که پوتین که غرب او را قبول نداشت و از بابت او نگران بود، به فرد مورد توجه رهبران و مردم عادی در غرب تبدیل شد.

نیروی هوایی روسیه از روز ۳۰ سپتامبر گذشته بنابه درخواست «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه حملات هوایی خود را علیه مواضع داعش و جبهه النصره در خاک این کشور آغاز کرده و در همین راستا گروهی از جنگنده‌های ویژه خود شامل ۴۴ فروند هواپیما و ۱۶ بالگرد نظامی را در پایگاه هوایی حمیم در استان لاذقیه سوریه مستقر کرده است.

از زمان آغاز عملیات روسیه در سوریه جنگنده‌های روسی ۵ هزار و ۲۴۰ خروج نظامی از پایگاه حمیم داشته‌اند که ۱۴۵ مورد از این خروج‌ها به هواپیماهای دوربرد و بمب‌افکن‌ها استراتژیک مربوط می‌شود.

این در حالیست که بطور همزمان ارتش سوریه و نیروهای مردمی نیز به صورت هماهنگ با نیروی هوایی روسیه در تلاش برای پیشروی و بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل تروریست‌ها هستند.

پوتین دلیل تصمیمش برای کمک به دولت سوریه را نگرانی از احتمال نفوذ تروریست‌ها به روسیه عنوان کرده است. هزاران نفر از اتباع چچن که دیدگاه‌های افراطی دارند، برای کمک به داعش به سوریه سفر کرده‌اند و مسکو می‌گوید بازگشت آن‌ها به روسیه می‌تواند تهدیدی برای امنیت ملی این کشور باشد.

این در حالیست که ائتلاف تحت رهبری آمریکا نیز از سپتامبر سال ۲۰۱۴ بدون هرگونه هماهنگی عملیات‌های خود با مقامات سوری و شورای امنیت سازمان ملل حملات هوایی را علیه مواضع داعش در سوریه انجام داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      مرگ بر روسیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج