۲۸۱۰۲۶
۵۰۲۵
۵۰۲۵
پ

این درختان راه می روند! +عکس

در مقاله ای که اخیرا در سایت بی بی سی منتشر شده به یک نوع درخت نخل اشاره شده که توانایی عجیبی برخلاف گیاهان دارد: توانایی راه رفتن! این درخت Socratea exorrhiza نام دارد که نخل رونده نیز به آن می گویند

برترین ها: در مقاله ای که اخیرا در سایت بی بی سی منتشر شده به یک نوع درخت نخل اشاره شده که توانایی عجیبی برخلاف گیاهان دارد: توانایی راه رفتن! این درخت Socratea exorrhiza نام دارد که نخل رونده نیز به آن می گویند. عجیب این است که که دانشمندان هیچ توضیحی برای ریشه های منقار مانند این درخت ندارند. این درختان که بیشتر در جنگل های استوایی، مرکز و جنوب آمریکا پیدا می شوند، ریشه هایی بلند و قوی دارند که به سمت بیرون رشد می کنند و شبیه چند پا می شوند. خیلی طول نکشید تا مردم شروع به باور این کنند که این ها واقعا پا هستند و این درختان در جنگل حرکت می کنند.

این درختان راه می روند! +عکس

داستان شگفت انگیز این درختان را راهنمایان جنگل های استوایی برای سالهاست که برای گردشگران تعریف می کنند و در بسیاری از کتاب ها و سایت ها نیز نوشته شده است. گفته می شود که درخت با رشد ریشه به جهتی که میخواهد برود از سایه به نور"حرکت" می کند و بعد ریشه های قدیمی کم کم در هوا میمیرند که به درخت اجازه می دهد تا به سمت ریشه های جدید حرکت کند. گفته می شود این فرآیند باید چند سال طول بکشد در حالی که یک گیاه شناس پیشنهاد می کند که این درخت در هر روز دو تا سه سانتی متر حرکت می کند.

این درختان راه می روند! +عکس

ایده ی درختان رونده اولین بار توسط جان اچ بادلی (John H. Bodley) در سال ۱۹۸۰ مطرح شد که فکر می کرد این توانایی به درخت اجازه می دهد تا از نقطه ی جوانه زدن در صورت افتادن یک درخت دیگر بر روی نهال به نقطه ای دیگر حرکت کند. در این صورت درخت می تواند از موانعی که خطری عمده برای آن به حساب می آید دوری کند.

این درختان راه می روند! +عکس

آقای جراردو آوالوس (Gerardo Avalos) مدیر مرکز مطالعات توسعه ی پایدار در آتناس (Atenas) کاستاریکا، یکی از برترین کارشناس های نخل های رونده در مقاله ای که با جزییات راجع به این نخل و ریشه اش در سال ۲۰۰۵ به چاپ رسانده مشاهده کرده که این درختان قادر به راه رفتن نیستد، چرا که ریشه های آنان حرکت نمی کند. چند ریشه در این طرف آن طرف درخت ممکن است که بمیرد ولی تنه ی درخت در همان نقطه می ماند.

این درختان راه می روند! +عکس

آوالوس می گوید:" مقاله ی من ثابت می کند که نخل های رونده یک افسانه است، فکر اینکه یک نخل بتواند واقعا تغییرات نور را با حرکت در دل جنگل دنبال کند، یک افسانه است که راهنما های تورها دوست دارند به بازدیدکنندگان جنگل های استوایی بگویند"

این افسانه همچنین در دسامبر ۲۰۰۹ در مجله ی Skeptical Inquirer اینطور بیان شده:" با اینکه خیلی جالب بود اگر درختان در جنگل حرکت می کردند ولی این یک افسانه ی مطلق است." این مقاله همچنین دو مطالعه ای که منجر به این نتیجه می شود هم آورده است.

این درختان راه می روند! +عکس

محققان همچنان از نقش ریشه های منقار مانند مطمئن نیستند. بعضی پیشنهاد می کنند که ریشه های متعدد به درخت اجازه می دهد تا در مناطق باتلاقی ثابت بماند. همچنین این هم مطرح شده که ریشه ها به درخت اجازه می دهند تا بدون رشد در قطر تنه بلندتر شوند و به نور برسند، در نتیجه کمتر ریشه در زیر زمین رشد می کند. البته هیچ کدام از این تئوری ها تا به حال تایید نشده است. از آن مهم تر هیچ کس تا به حال ندیده این درختان حرکت کنند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج