جاباما
۲۸۱۰۶۵
۵۰۲۱
۵۰۲۱
پ

هوتن و آتیلا، حافظ منافع پدرانشان!

در بین دعواهای قدیمی فوتبالی ها، هیچ اختلافی به اندازه کدورت بین حجازی و قلعه نویی طولانی نشد. هر دو نفر، بارها طرف مقابل را به مسائل مختلف متهم کردند و هیچ وقت در کنار هم احساس آرامش نداشتند.

هفته نامه تماشاگران امروز - مهدی احمدی: در بین دعواهای قدیمی فوتبالی ها، هیچ اختلافی به اندازه کدورت بین حجازی و قلعه نویی طولانی نشد. هر دو نفر، بارها طرف مقابل را به مسائل مختلف متهم کردند و هیچ وقت در کنار هم احساس آرامش نداشتند.

این دعوا با وجود همه حاشیه هایش، اتقاق جدیدی در فوتبال ایران نبود و ماجراهای عجیب، پس از مرگ حجازی افتاد. خانواده او و به صورت خاص پسرش، در این سال ها تلاش کردند دعوا را ادامه بدهند. بعد از موفقیت آتیلا در شغل «پسر ناصر حجازی»، مدتی است محمد هوتن قلعه نویی هم همین راه را می رود؛ پسرانی که برای آینده، شغل فرزند پدر بودن را انتخاب کرده اند.

هوتن و آتیلا، حافظ منافع پدرانشان!

حسرت پدران

کمد افتخارات حجازی و قلعه نویی در فوتبال قابل قبول و تقریبا پر است. هر چند کفه ترازوی بازیگری و سرمربیگری در دو نفر متفاوت به نظر می رسد. شاید مهم ترین حسرت حجازی در روزهای آخر و قلعه نویی در شرایط فعلی این باشد که پسران موفق تری در حوزه فوتبال داشته باشند.

آتیلا حجازی از همان روزهای اول به لطف پدر با توپ کاملا آشنا بود. عکس های کودکی او در حین پنالتی زدن به عقاب وقت آسیا با یک جستار کوچک در اینترنت پیدا می شود. آتیلا تحصیل کرد، به لطف پدر در چندین تیم لیگ برتری بازی کرد، مدارک مربیگری را گرفت اما در عمل نه بازیکن خوبی شد، نه در زمینه تخصصی تحصیلی اش، مهندسی مکانیک، کار بزرگی انجام داد.

حتی در کسوت مربیگری هم در سطح دستیار و آنالیزوری باقی مانده؛ آن هم در جایی که سعید جوشش دستیار مجید جلالی پیشنهادات سرمربیگری لیگ برتری دارد. شغل محمد هوتن از آتیلا جالب تر است. فوتبالیست پاره وقت، احتمالا معقولانه ترین تعریف شغل فعلی اوست. خودش در مصاحبه هایش تاکید کرده پدرش علاقه ای به فوتبالیست شدن او ندارد و ترجیح می دهد بیشتر در امور اقتصادی کمک حال خانواده باشد.

در وصف کمک های اقتصادی او در همین حد می توان گفت که رستوران قلعه نویی دو سال پس از راه اندازی با وجود موفقیت بسیار بالا در کسب نام و کیفیت مثال زدنی، هنوز به سود شاخصی نرسیده. در این سال ها استعدادهای زیادی همانند محسن کریمی از کانال او به قلعه نویی معرفی شده اند. اینکه آنها امروز فیکس استقلال هستند و محمد هوتن ذخیره جوانان پارسه در دسته اول امیدها موضوع تامل برانگیزی برای خانواده قلعه نویی است.

هوتن و آتیلا، حافظ منافع پدرانشان!

حافظ منافع پدر

فارغ از موارد قبل در مورد آتیلا و محمد هوتن، مهمترین وظیفه آنها در این سال ها، حفاظت از منافع پدر بوده است. البته با توجه به میزان و نوع مخالفان دو پدر، فرم کاری آتیلا و محمد هوتن فرق می کرده.

آتیلا ایده ساخت سایت حجازی در روزهای پایانی عمر او داد و در زمانی که درگذشت ناصر خان با اتفاقات سیاسی گره خورده بود، آب را با شدت بیشتری روی آسیاب می ریخت. چند سال بعد آتیلا با وجود اینکه مصاحبه های خیالی سرمربی فعلی تراکتورسازی را هم در مصاحبه های رسمی با رسانه های مختلف جواب داده بود، باز هم بیکار نشد و ایده ساخت مستند زندگی ناصر خان را رو کرد. حتی اگر ایده ساخت فیلم، از او نباشد، پر رنگ کردن قسمت مربوط به اتفاقات اخراج حجازی در سال ۱۳۷۹ و مشکلاتش با قلعه نویی احتمالا از ایده هیا خاص او نشأت گرفته است.

محمد هوتن در این سال ها تنوع وظایف بیشتری داشت. پدر او به اندازه پدر آتیلا در جامعه فوتبال و خارج آن کم مخالف و پذیرفته شده نبود. محمد هوتن هم فقط به سایت ها و روزنامه ها اکتفا نکرد. او به اینستاگرام همه فارسی زبانان نیز سر می زد و هر جا توهینی می دید شخصا جواب می داد.

محمد هوتن چندی قبل عکسی پر حاشیه را روی اینستاگرام گذاشت که در آن افتخارات پدرش را با سرمربیان استقلال در سال های اخیر مقایسه می کرد. حاشیه های خراج از فوتبال محمد هوتن هم از آتیلا بیشتر بوده اند.

عکس های اینستاگرام او معمولا بیش از حد تجملاتی است که خودش هم قطعا از آن استقبال می کند. طوری که او در عکس هایش روی نمود داشتن ساعت مچی تاکید دارد، راجر فدرر در تبلیغات رولکس روی ساعت هایش مانور نمی دهد.

هوتن و آتیلا، حافظ منافع پدرانشان!

دختران پدری

فرزندان اول حجازی و قلعه نویی دختر بوده اند. آتوسا، دختر ناصر حجازی، همسر سعید رمضانی بازیکن سابق ذوب آهن و استقلال اهواز و خانم گل سابق فوتسال بانوان تا اواخر دهه ۷۰ است. در راستای فرهنگ خانواده حجازی، او نیز همانند آتیلا تحصیل کرده و در فوتبال از پسر خانواده جلوتر رفت. آتوسا برخلاف آتیلا به هر مصاحبه ای درباره حجازی واکنش نشان نمی دهد و فقط یک بار پس از اظهارنظر تاریخی قلعه نویی در نود که گفت حجازی را او به استقلال آورده، در چند خط مصاحبه با خبر ورزشی، حسابی ژنرال را به باد انتقاد گرفت.

سمر (ثمر) خاتون دختر قلعه نویی است. در این سال ها تنها خبر قابل بیان مربوط به او، عروسی پر سروصدایش بوده. حتی شایعه شده لباس عروس از سوییس آمد و ارکستری از ترکیه وظیفه سرگرم کردن میهمانان سرشناس عرصه موسیقی، سینما و ورزش را برعهده داشت.

دامادهای هیچ کدام در فوتبال موفق نبوده اند. داماد قلعه نویی اصلا فوتبالی نبود و سعید رمضانی، داماد حجازی کلا سالی سه یا چهار گل می زد که یکی از آنها ناصر خان را به دردسر می انداخت. مثلا با گل او بود که استقلال رشت حجازی به لیگ آزادگان سقوط کرد.

نمونه متفاوت

مرور چند نمونه از فرزندان افراد مشهور، نشان می دهد مسیر انتخابی آتیلا و محمد هوتن خیلی هم بین فوتبالی ها متداول نیست. اولین سرمربی تاریخ استقلال، علی دانایی فرد بود. اسمش خیلی به گوش آشناست چون فرزند او، ایرج دانایی فرد زننده اولین گل ایران در تاریخ جام های جهانی و یکی از باهوش ترین چپ پاهای تاریخ فوتبال مان است. با این حال دانایی فرد پدر از فرزندش خواست تاج را ترک کند چون در حضور ملی پوشان علاقه به بازی دادن او نداشت!

هوتن و آتیلا، حافظ منافع پدرانشان!

دانایی فرد پسر یعنی ایرج دو سال بعد از راه بازی در عقاب و پاس به تیم ملی رسید و ثابت کرد شاید پدرش درباره او کمی بیش از حد عدالت را رعایت کرده است.

محمد پروین، پسر علی پروین هم در مقطعی خیلی تلاش کرد از زیر سایه پدر خارج شود. پروین کوچک بعد از جدایی از استیل آذین پروین، بارها باشگاه عوض کرد و تن به هر سختی داد تا بدون استفاده از نام پدر به جایی برسد. او سال قبل در ۲۷ سالگی از فوتبال خداحافظی کرد و امروز بدون استفاده از نام پدرش به حرفه نانوایی فانتزی اشتغال دارد و ظاهرا تا امروز در بیزینس، بازدهی بهتری نسبت به فوتبال داشته است.

محمد پروین در این سال ها، هیچ گاه دفتر حافظ منافع علی پروین نبوده و در اوج اختلاف بین پدرش و مایلی کهن، در سایپا زیر نظر حاجی مایلی بازی می کرد!

در بین غیرفوتبالی ها هم پسر غلامرضا تختی، می تواند کامل ترین نمونه یک شخصیت مستقل باشد. بابک تختی، ترجیح می داد در مراسم بزرگداشت و یادبود پدرش هم دیده نشود و تختی را به عنوان یک تصویر ویژه در ذهن مردم نگه دارد. او سال ها به عنوان یک شخصیت مستقل و بدون استفاده از عنوان «تختی بزرگ»، نویسنده و ناشر بود و سرانجام برای همیشه به آمریکا مهاجرت کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج