۲۸۱۱۵۱
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

شیطانی که تبدیل به جاذبه توریستی شده!

در اتحاد جماهير شوروي با عنوان R-۳۶m شناخته مي‌شد اما آن قدر خوفناك بود كه در ناتو نام SS-۱۸ شيطان را برايش انتخاب كردند.

وبسایت خبرآنلاین: در زمان جنگ سرد برای آمریکا یکی از خوفناک‌ترین تسلیحات شوروی بود و به خاطر همین نامش را شیطان گذاشته بودند. موشکی که حالا در موزه‌های اوکراین دیده می‌شود اما چه مشخصاتی دارد؟

در اتحاد جماهير شوروي با عنوان R-۳۶m شناخته مي‌شد اما آن قدر خوفناك بود كه در ناتو نام SS-۱۸ شيطان را برايش انتخاب كردند.

اين موشك بیش از هزار بار، قوی تر از بمب هایی بودند که هیروشیما و ناگازاکی را ویران کردند. پس از فروپاشی شوروی خیلی از این موشک ها، به دست اوکراین افتاد و حالا در اين كشور تبديل به جاذبه گردشگري و توريستي شده‌اند.

شیطانی که تبدیل به جاذبه توریستی شده!

R-۳۶ ( در ناتو SS-۹ Scarp) اولین مدل از خانواده موشک های R-۳۶ قاره پیمای بالستیک روسیه بود . این نسخه مد ۱ نامیده می شد و فقط توانایی حمل یک سر جنگی اتمی با قدرت تخریب ۱۸-۲۵ مگا تن تي‌ان‌تي را داشت و دارای بردی در حدود ۱۱۲۰۰ کیلومتر بود. اما نسخه جدید موشک R-۳۶ به نام جدید R-۳۶M - SS-۱۸ Satan نامگذاری شد كه توانایی حمل ۱۰ کلاهک هسته ای را داشت.

شیطانی که تبدیل به جاذبه توریستی شده!

شیطانی که تبدیل به جاذبه توریستی شده!

تمامی انواع موشک ها از سیلو های زیر زمینی شلیک می شدند و مکان سیلوها در وسعت زیادی پراکنده شده بودند .هم سیلوهای پرتاب موشک و هم اتاق فرمان در مقابل انفجارات هسته ای مقاوم شده بودند.این موشک قاره پیمای بالستیک دارای دو مرحله بود.موشک به موتور سوخت مایع مجهز بود و به محض شلیک موشک و خروج از نگهدارنده موتور اصلی موشک در ۱۰ متری بالای سطح زمین روشن می‌شد. این موشک توسط اتحاد جماهیر شوروی برای حمله به نقاط حساس و استراتژیک آمریکا طراحی و ساخته شد كه نابودی هر نوع هدفی را تضمین می کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج