۲۸۱۳۷۹
۲ نظر
۵۰۲۴
۲ نظر
۵۰۲۴
پ

قتل زن تنها به خاطر پول

میهمانی که برای قرضِ گرفتن پول، صاحبخانه را با رشته پارچه‌ای خفه کرده و به قتل رسانده بود با تلاش مأموران پلیس آگاهی به دام افتاد.

خبرگزاری مهر: میهمانی که برای قرضِ گرفتن پول، صاحبخانه را با رشته پارچه‌ای خفه کرده و به قتل رسانده بود با تلاش مأموران پلیس آگاهی به دام افتاد.

۱۰ آبان ۹۴ یک فقره کشف جسد متعلق به خانمی حدوداً ۳۰ ساله در محل سکونتش واقع در خیابان ریحانی به کلانتری ۱۹۰ مجیدیه اعلام شد که با حضور مأموران کلانتری در محل و بررسی های اولیه مشخص شد که متوفی به شیوه خفه شدن به قتل رسیده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

نحوه کشف جسد

با حضور کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل جنایت و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد مقتول پسری ۱۱ ساله دارد که صبح روز مورخه ۱۰ آبان ۹۴ در حین خروج از منزل (به قصد رفتن به مدرسه) به بالای سر مادرش رفته و به تصور اینکه وی خوابیده، بر روی جسد مادرش یک تخته پتو قرار داده و سپس از خانه خارج شده است.

پسر مقتول در خصوص نحوه اطلاع از مرگ مادرش به کارآگاهان گفت: ساعت ۱۰ آبان ۹۴به قصد رفتن به مدرسه از خانه بیدار شدم.

در زمان لباس پوشیدن به اتاق دیگری رفتم که [جسد ] مادرم در آن قرار داشت اما در آن لحظه متوجه مرگش نشدم.حتی برای آنکه مادرم احساس سرما نکند، یک [تخته] پتو بر روی مادرم قرار دادم حوالی ظهر بود که از مدرسه به خانه بازگشتم اما کسی در خانه را باز نکرد به همین علت روانه خانه مادربزرگ شدم.

تا شب، چندین نوبت با شماره تلفن خانه و گوشی همراه مادرم تماس گرفتیم اما کسی پاسخگوی تماس های ما نبود تا اینکه به همراه مادربزرگم به خانه رفتیم. کسی در خانه را باز نکرد و به همین علت با کمک همسایگان، در ورودی خانه را تخریب و وارد خانه شدیم. زمانیکه وارد اتاق خانه شدیم، جسد مادرم در حالی که هنوز پتو بر روی آن قرار داشت روی زمین بود و آن زمان بود که فهمیدم که صبح آن‌روز من بر روی جسد مادرم پتو قرار داده و متوجه مرگ وی نشدم.

تحقیقات پلیسی

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با بررسی محل جنایت اطلاع پیدا کردند که وجوه نقد داخل خانه به مبلغ ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به سرقت رفته و به احتمال فراوان مقتول در زمان حضور سارق یا سارقان در داخل خانه قصد درگیری با آنها و کمک خواستن از همسایگان را داشته که مانع وی شده و در ادامه با یک رشته پارچه ای که به دور گردنش انداخته شده به قتل رسیده است.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به عدم هرگونه تخریب بر روی در ورودی مجتمع و واحد مسکونی، کارآگاهان فرضیه ارتکاب سرقت و جنایت توسط اطرافیان مقتول را در دستور کار قرار داده و در تحقیقات از خانواده مقتول اطلاع پیدا کردند که چند روز پیش از جنایت، یکی از بستگان مقتول بنام بصیر ( ۳۵ ساله) به همراه همسرش به خانه مقتول مراجعه داشته است.

دستگیری متهم و اعتراف به جنایت

کارآگاهان اداره دهم با شناسایی محل سکونت بصیر در خیابان شریعتی - سه راه طالقانی اطلاع پیدا کردند که وی در این محل به عنوان سرایدار و نگهبان مشغول به کار است. ۷ دی ۹۴ به این محل مراجعه کرده اما در بازرسی اولیه از محل هیچ اثری از بصیر پیدا نکردند.

نهایتا در بازرسی دقیق تر از محل، بصیر در حالی که داخل کمد دیواری و به شیوه ای ماهرانه، در زیر لباس های داخل کمد دیواری پنهان شده بود، دستگیر و در بازرسی از البسه داخل کمد دیواری نیز مبلغ ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان وجه نقد مسروقه از محل جنایت کشف شد.

اعتراف به جنایت

بصیر پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف و عنوان داشت: چند روز قبل از جنایت، به همراه همسرم به خانه مقتول رفته بودیم تا از وی درخواست مقداری پول نمایم و او نیز وعده داد تا قسمتی از این پول را برایم تهیه خواهد کرد.۱۰ آبان ۹۴، به قصد گرفتن پول به خانه مقتول رفته بودم؛ پسر مقتول در داخل یکی از اتاق ها خواب بود؛ در این زمان مقتول برای آوردن پول به داخل اتاقش رفت، در یک لحظه تسلیم وسوسه شیطان شدم و به داخل اتاق رفتم اما مقتول پس از اطلاع از نیتم با من درگیر شد؛ من نیز در آن شرایط، برای آنکه کسی متوجه حضور من در خانه نشود، با رشته ای پارچه ای او را خفه کردم و پس از برداشتن پول های داخل اتاق به سرعت از خانه خارج شدم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: با اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • user

      بی وجدانی تا چه حد ؟ اصلا دلش برای اون پسر 10 ساله نسوخت

    • بدون نام

      خااااااااااااااااااااااااااااااااک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج