۲۸۲۲۸۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

ساختمان‌هایی با سر و شكل متفاوت

مالكانِ ديوانه خانه‌ها

بعضي‌ها هم در دنيا هستند كه از داشتن ساختمان‌ها و خانه‌هايي با سر و شكل معمول خسته شده‌اند و سراغ ايده‌هاي تازه‌اي براي معماري ظاهر بيروني خانه‌شان رفته‌اند.

مجله منزل - مينا نويدي: اين‌طور كه پيداست خيلي‌ها در جهان ديگر از شكل و شمايل تكراري خانه‌ها دل‌زده شده‌اند و دنبال اين هستند كه تنوعي به معماري بيروني خانه‌هاي‌شان بدهند. حالا افرادی در سراسر دنيا دست به كار ساختن خانه‌هايي شده‌اند كه گاهي تمام شيشه‌اي است، گاهي برعكس است و گاهي هم مانند خانواده‌ دكتر ارنست جايي بالاي درخت جاخوش كرده‌ است. بعضي از اين ساختمان‌ها آپارتمان‌هايي چند طبقه براي زندگي روزمره است و بعضي هم دفتر كار يا يك رستوران براي خوردن شامي با حال و هواي متفاوت يا يك كلبه جمع و جور جنگي براي تعطيلات آخر هفته‌ها.

حتي اگر ندانيم طراح اين خانه تصويرگر كتاب كودك است، مي‌توانيم به‌راحتي اين حدس را بزنيم كه اين ساختمان از دل يك خواب يا روياي كودكانه بيرون آمده است. هميشه درست وقتي كودكي در رويايش به خانه‌اي پر از شيريني و شكلات مي‌رسد، تصوير اين‌طوري كج و معوج شده و بعد از خواب بيدار مي‌شود. طراحي اين خانه را مارسين زي زاسر (هنرمند مشهور لهستاني و تصويرگر كتاب كودك) همراه پل دالبرگ (نقاش سوئدي) انجام داده‌اند.

مالكانِ ديوانه خانه‌ها


اين خانه که به جنگل مارپيچ معروف است و بين سال‌هاي 1998 تا 2000 ساخته شده را فردريش هاندو واسر، نقاش و معمار معروف اتريشي طراحي كرده است. بناي خانه مارپيچي و پيازي‌شكل است، اطراف ساختمان حياطی بسيار زيباست و در گوشه اين حياط رستورانی ساخته شده كه مرتب از مشتري پر و خالي مي‌شود.

مالكانِ ديوانه خانه‌ها


مالك اين خانه دختر رئيس‌جمهور سابق ويتنام است. اهالي، اين خانه را به اسم «خانه ديوانه» مي‌شناسند. شكل و شمايل اين ساختمان شبيه هيچ‌كدام از خانه‌هايي كه تا به حال ديده‌ايم، نيست. انگار اينجا از دل يكي از قصه‌هاي ارواح بيرون آمده است. اين‌طور به نظر مي‌رسد كه اينجا بيشتر شبيه يك موزه است تا خانه‌اي براي زندگي.

مالكانِ ديوانه خانه‌ها


ايده اصلي اين خانه در سال 1970 به ذهن بيت بلوم رسيد. بعد از آن او كم‌كم خانه‌هاي مكعبي‌اش را گسترش داد تا به اينجا رسيد. خود بلوم مي‌گويد، اين خانه‌ها يك جنگل با درختان تو در تو هستند. كسي چه مي‌داند، شايد روزي هم برسد كه درخت‌هاي جنگلي اين‌طور مكعبي و هندسي در دل هم رشد كنند.

مالكانِ ديوانه خانه‌ها


به ساختمان اين كتابخانه نگاه كنيد. احتمالا شما هم دل‌تان مي‌خواهد چند ساعتي در روز را در اين محل كتاب بخوانيد. اين كتابخانه در كانزاسيتي در ايالت ميسوري آمريكا ساخته شده است.

مالكانِ ديوانه خانه‌ها

ايده اين كتاب‌هاي بلندبالا به جاي ديوار اطراف ساختمان هم از آنجا آمده كه در يك آمارگيري مشخص شد ميزان مطالعه در اين ايالت به‌شدت افت كرده است. مسوولان شهر هم دست به كار ساختن اين كتابخانه شدند تا مهم‌ترين و تاثيرگذارترين كتاب‌هاي تاريخ ادبيات هر روز مقابل چشم‌هاي مردم باشد. انگار هر روز يك فراخوان عمومي براي انتخاب اين كتاب‌ها به اهالي شهر داده مي‌شود.


اينجا به خانه رقصان معروف است. اين خانه را معمار معروف جمهوري چك فرانك‌گري ساخته است. او شكل اين ساختمان با طراحي ساختارشكنانه‌اش را از رقص‌هاي معروف الهام گرفته است.

مالكانِ ديوانه خانه‌ها


خانه‌هاي كانتينري در لندن حالا به يك برند تجاري معتبر تبديل شده‌اند. اين خانه‌ها قابل جابه‌جايي هستند. اولين خانه كانتينري در سال 2001 فقط در چهار روز در لندن ساخته شد و در مدت پنج سال اين خانه‌ها به‌شدت طرفدار پيدا كرد.

مالكانِ ديوانه خانه‌ها


خانه ذهن يكي از شاهكارهاي آنتوني گوئل، معمار معروف اسپانيايي است. اسپانيايي‌ها اين خانه را كه در سال‌هاي 1900 تا 1914 ساخته شده به عنوان يك اثر باستاني در يونسكو ثبت كرده‌‌اند. جناب معمار در طراحي اين بنا از اشكالي كه در طبيعت وجود دارد استفاده كرده و تا توانسته سراميك و شيشه براي ساخت اين خانه به كار برده است.

مالكانِ ديوانه خانه‌ها
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج