جاباما
۲۸۲۳۴۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

سیگاری ها از سرفه هایشان بترسند

محققان نسبت به بی‌تفاوتی سیگاری‌ها نسبت به سرفه‌هایشان هشدار داده‌ و اعلام کرده‌اند که نادیده‌گرفتن این علامت می‌تواند ابتلا به بیماری مزمن انسداد ریه را به دنبال داشته باشد.

خبرآنلاین: محققان نسبت به بی‌تفاوتی سیگاری‌ها نسبت به سرفه‌هایشان هشدار داده‌ و اعلام کرده‌اند که نادیده‌گرفتن این علامت می‌تواند ابتلا به بیماری مزمن انسداد ریه را به دنبال داشته باشد.

افراد سیگاری سرفه‌های خود را به حساب سیگار کشیدن می‌گذارند و تا وقتی دچار تنگی‌ نفس نشده‌اند آن را جدی نمی‌گیرند در حالی که سرفه نخستین نشانه بیماری‌های مزمن انسدادی ریه (COPD) است.

به گزارش بي‌بي‌سي،این بیماری‌ها به دو دسته اصلی برونشیت مزمن و آمفیزم تقسیم می‌شوند. در این بیماری‌ها راه‌های تنفسی تنگ می‌شوند و بافت ریه آسیب می‌بیند. با پیشرفت بیماری تنگی نفس ایجاد شده و فعالیت‌های ساده مثل بالا رفتن از پله دشوار می‌شود.

این سرفه‌ها که معمولا با دفع خلط همراه هستند، در ابتدا به تناوب ظاهر می‌شوند اما به مرور زمان دائمی شده و تنگی نفس و عفونت‌های مکرر تنفسی به همراه می‌آورند. بیماری‌های مزمن انسدادی ریه درمان ندارند و فقط ترک سیگار، ورزش، فیزیوتراپی تنفسی و برخی داروها می‌توانند سیر بیماری را کند کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج