۲۸۲۳۵۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

شوق عجیب آمریکایی ها برای سفر به ایران

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: درخواست آمریکایی‌ها برای سفر به ایران برای سال ٢٠١٦ بیشتر از دوبرابر افزایش یافته و هیچ تور غربی و آمریکایی برای سفر به ایران هم لغو نشده است.

روزنامه شرق: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: درخواست آمریکایی‌ها برای سفر به ایران برای سال ٢٠١٦ بیشتر از دوبرابر افزایش یافته و هیچ تور غربی و آمریکایی برای سفر به ایران هم لغو نشده است.

مسعود سلطانی‌فر در جریان سفر به استان یزد و در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: با وجود محدودیت‌هایی که آمریکایی‌ها برای سفر اتباع ٣٨ کشور به ایران ایجاد کردند و براساس اطلاعات دریافتی از آژانس‌ها و مؤسسات تورگردانی تاکنون نه‌تنها هیچ تور غربی و آمریکایی‌ای برای حضور در ایران لغو نشده است بلکه حتی متقاضیان ورود به ایران از آمریکا برای سال ٢٠١٦ نسبت به سال‌های ٢٠١٤ و ٢٠١٥ به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

سلطانی‌فر افزود: میانگین رشد گردشگر در جهان ٤,٦درصد است اما در دوسال گذشته شاهد رشد ١٢درصدی جذب گردشگر در ایران بوده‌ایم. وی از تدوین بسته پیشنهادی گردشگری دوران پساتحریم خبر داد و اظهار کرد: ٩٠٠ طرح گردشگری با ٣٠‌هزار‌میلیاردتومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ٤٥ درصد پیشرفت فیزیکی در کشور در حال اجراست و امیدواریم فعالیت‌ها به‌گونه‌ای باشد که گردشگری موتور محرکه اقتصاد کشور و خروج آن از رکود شود.

سلطانی‌فر همچنین اعلام کرد: «پرونده ثبت بافت تاریخی یزد در فهرست میراث جهانی یونسکو با پیگیری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ظرف دو هفته آینده به این سازمان ارسال می‌شود و در نوبت ثبت قرار می‌گیرد.

سلطانی‌فر در نشست شورای اداری استان یزد که با حضور میرمحمدی، استاندار، مسئولان این استان، محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اعلام این موضوع افزود: پیش‌بینی می‌شود که برای سال ٢٠١٧ بافت تاریخی شهر یزد در فهرست یونسکو ثبت شود، اگرچه فرایند بررسی پرونده‌ها در یونسکو بین یک تا سه‌سال به طول می‌انجامد.

در این سفر همچنین نخستین سرویس تاکسی ویژه گردشگری استان یزد با حضور مسعود سلطانی‌فر در محل استانداری راه‌اندازی شد. این پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت سازمان میراث فرهنگی به‌منظور راهنمایی و حمل‌ونقل گردشگران شهر یزد و سایر اماکن تاریخی و فرهنگی استان راه‌اندازی شده است. در این پروژه ده‌ها دستگاه ون و سواری، با کیفیت ارائه خدمات لوکس و رانندگان مسلط به زبان انگلیسی و آموزش‌دیده با لباس‌های متحدالشکل برای راهنمایی گردشگران تجهیز شده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج