جاباما
۲۸۲۴۸۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

توضیح درباره مجاز شدن ماهواره‌ در هتل‌ ها

رئیس جامعه هتلداران در واکنش به اظهارات اخیر معاون گردشگری کشور تأکید کرد: از سال‌ها پیش پخش شبکه‌های خبری ماهواره‌ای در هتل‌هایی که میزبان مهمانان خارجی هستند، مشکلی نداشته است.

خبرگزاری مهر: رئیس جامعه هتلداران در واکنش به اظهارات اخیر معاون گردشگری کشور تأکید کرد: از سال‌ها پیش پخش شبکه‌های خبری ماهواره‌ای در هتل‌هایی که میزبان مهمانان خارجی هستند، مشکلی نداشته است.

مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در روزهای اخیر در جلسه ستاد سفرهای نوروزی استان مازنداران با اشاره به مشکل هتل‌ها برای پخش شبکه‌های ماهواره‌ای گفته بود: درخواست هتلداران در این زمینه به میراث فرهنگی ارائه شده و ما آن را به وزارت ارشاد ارسال می‌کنیم. پس از ارائه مجوز میزان دسترسی از سوی وزارت ارشاد برای مجموعه هتل‌ها در این زمینه تعیین تکلیف می‌شود.

انتشار این خبر در میان فعالان گردشگری سوالاتی را به وجود آورده است مبنی بر اینکه پخش برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای در هتل‌های ایران اتفاق جدیدی نیست.

در این باره جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتلداران کشور به خبرنگار مهر گفت: از سال‌ها پیش برخی شبکه‌های ماهواره‌ای در هتل‌های ایران مصون بوده است و ما به تازگی درخواستی را مطرح نکرده‌ایم چراکه بیشتر هتل‌های ایران شبکه‌ها و کانال‌هایی که امکان استفاده از آنها وجود دارد را برای میهمانان خارجی خود فراهم کرده‌اند.

حمزه‌زاده افزود: اکنون هتل‌های پرستاره که میزبان مهمانان خارجی هستند می‌توانند شبکه‌های خبری خارجی را به زبان‌های عربی، انگلیسی و یا فرانسوی تماشا کنند. این موضوع جدیدی نیست و مطمئن هستم که منظور معاون گردشگری این است که در برخی از استان‌ها اداره ارشاد مشکل ایجاد می‌کرده و سلیقه‌ای عمل می‌کردند بنابراین در هتل‌ها امکان استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای وجود نداشت و اکنون معاونت گردشگری درصدد حل مشکل این استان‌ها برآمده است.

وی گفت: استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای معمولا در هتل‌هایی انجام می‌شود که بیشتر میزبان مهمانان خارجی هستند اما مرزبندی مشخصی ندارد و معمولا برخی از ادارات وزارت ارشاد در استان‌ها به‌صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند.

رئیس جامعه هتلداران کشور تصریح کرد: یکی از معضلات گردشگری ما همین نگاه‌های سلیقه‌ای است. ممکن است تفسیرهای متفاوتی از یک بخشنامه ارسال شده به استان‌ها انجام شود. ما در خیلی از سازمان‌ها چنین مشکلاتی را داریم. در برخی از استان‌ها هنوز مشکل پخش برخی از شبکه‌های خبری خارجی را داریم و در برخی از استان‌ها سختگیری می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج