۲۸۲۵۳۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اتفاق بد برای اپل در آخرین لحظات ۲۰۱۵

سهام کمپانی اپل سال هاست که ارزش بسیار زیادی برای سرمایه گذاران داشته است و آن را به ارزشمندترین برند جهان تبدیل نموده است.

وب‌سایت دیجیاتو - شایان ضیایی: سهام کمپانی اپل سال هاست که ارزش بسیار زیادی برای سرمایه گذاران داشته است و آن را به ارزشمندترین برند جهان تبدیل نموده است. در دقایق نهایی روز پنجشنبه، بازار سهام ایالات متحده در سال ۲۰۱۵ بسته شد و سهامداران این کمپانی عظیم ساکن کوپرتینو با مسئله ای مواجه شدند که وقوع آن از سال ۲۰۰۸ بی سابقه بوده است: کاهش ارزش سهام اپل.

اتفاق بد برای اپل در آخرین لحظات 2015

برای قیاس باید گفت که آخرین باری که اپل سال خود را با افت ارزش به پایان رساند، زمانی بود که آیفون ۳ جی تازه عرضه شده بود و Storm ۹۵۳۰ بلک بری، جدی ترین رقیب آن به شمار می رفت. سال ۲۰۱۵ در حالی به پایان رسید که ارزش هر سهم از اپل برابر با ۱۰۵.۲۶ دلار بود؛ یعنی چیزی حدود ۴.۶۴ درصد کمتر از ابتدای سال ۲۰۱۵ میلادی.

این بدان معناست که کمپانی غول تکنولوژی با ضرر ۵۷ میلیارد دلاری مواجه شده است. بیش ترین ارزش برند اپل در ماه آپریل و هم زمان با عرضه دستگاه پوشیدنی اپل واچ به دست آمده است و هر سهم از کمپانی مورد بحث، ارزشی معادل ۱۳۴.۵۴ دلار پیدا کرد. ارزش نهایی سهام اپل در پایان ۲۰۱۵ حدود ۲۲ درصد از بالاترین ارزش آن کمتر است.

اخیرا بسیاری از تحلیلگران به سرمایه گذاران اخطار می دهند که نسبت به اپل دقت بیش تری به خرج بدهند؛ چرا که این کمپانی واحدهای آیفون کمتری از آن چه انتظار می رفت تولید می کند. در همین حال، کمپانی Foxconn که تولید انبوه محصولات اپل را برعهده دارد، با سفارشات کمتری نسبت به قبل مواجه شده است.

با این همه، اپل در سه ماه نخست سال مالی گذشته، توانست ۷۴.۵ میلیون واحد از آیفون خود را به فروش برساند و رکوردها را جا به جا کند. بنابراین، برخی از تحلیلگران معتقدند که اپل می تواند چنین موفقیتی را امسال تکرار کرده و حتی آن را تغییر دهد. با این همه فراموش نکنیم که چنین زیان هایی، طبیعت تجارت را شکل می دهند و روزی که اولین آیفون عرضه شد، سهام اپل تنها ۱۶.۲۳ دلار ارزش داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج