۲۸۲۵۹۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بدترین فیلم‌های باکس آفیس سال ۲۰۱۵

سال ۲۰۱۵ صحنه اکران فیلم‌های بزرگی بود که برخی از آن‌ها توانستند در باکس آفیس فروش بسیار بالایی را تجربه کنند و برخی نیز بسیار پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شدند.

وب سایت زومجی - افشین پیروزی: ۲۰۱۵ که کم‌کم هم به روز‌های پایانی آن نزدیک می‌شویم، سال پرفروغی برای باکس‌آفیس محسوب می‌شد. کمپانی یونیورسال با سه فیلم Jurassic World، Minions و Furious ۷، که هریک بیش از ۱ میلیارد دلار فروش کردند، سال بسیار خوبی را پشت‌سر گذاشت و اولین کمپانی فیلم‌سازی شد که به چنین توفیقی می‌رسد.

فیلم جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود (Star Wars: The Force Awaknes) چندی پیش عرضه شد و توانست در اولین هفته اکران خود بیش از ۵۱۷ میلیون دلار فروش کند و از این حیث رکورد‌دار شود.

در این بین برخی فیلم‌ها نیز عرضه شدند که علی‌رغم انتظارات بالا، به یک شکست محض تبدیل شدند. برای مثال فیلم در اعماق دریا (In the Heart of the Sea) که چندی پیش عرضه شد و علی‌رغم ساخته شدن با بودجه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری، فقط ۱۱ میلیون در هفته اول فروش کرد.

بدترین فیلم‌های باکس آفیس سال 2015

البته این فیلم فعلا زمان زیادی در پیش دارد تا این رکورد را بهبود ببخشد. ولی ۱۰ فیلمی که در ادامه اسامی آن‌ها را مشاهده خواهید کرد، به‌عنوان ضعیف‌ترین و بد‌ترین فیلم‌های باکس‌آفیس سال ۲۰۱۵ شناخته می‌شوند.

(در نظر داشته باشید که در تهیه این لیست فقط آثاری در نظر گرفته شده‌اند که در مدت زمان اکران خود در بیش از ۲ هزار سینما نمایش داده شده‌اند.)

Mortdecai - ۱۰

بدترین فیلم‌های باکس آفیس سال 2015

میزان فروش داخلی: ۷.۶ میلیون دلار

میزان فروش خارجی: ۳۹.۵ میلیون دلار

بودجه ساخت: ۶۰ میلیون دلار

امتیاز فیلم: ۵.۵ در IMDB

جانی دِپ یکی از بزرگ‌ترین بازیگران فعلی هالیوود است که چندی پیش هم به عنوان گران‌ترین بازیگر فعلی هالیوود معرفی شد. ولی حتی حضور وی هم نتوانست باعث موفقیت فیلم Mortdecai شود و این اثر که از روی رمانی با همین نام و توسط دیوید کپ ساخته شده بود، از لحاظ فروش و امتیازی به یک فیلم ناموفق شد.

البته دِپ یکی از تهیه‌کنندگان این اثر نیز بود و داستان فیلم که یک اثر کمدی است، تلاش‌های چند گروه روسی و بریتانیایی را برای پیدا کردن یک اثر هنری مرموز نشان می‌دهد که بر اساس شایعات، شامل یک کد برای پیدا کردن محل اختفای طلاهای مربوط به زمان آلمان نازی است.

این اثر با بودجه‌ای معادل ۶۰ میلیون دلار ساخته شد و توانست فقط چیزی در حدود ۴۷ میلیون دلار در مدت زمان اکرانش کسب کند.


9 - Victor Frankenstein

بدترین فیلم‌های باکس آفیس سال 2015

میزان فروش داخلی: ۵.۶ میلیون دلار

میزان فروش خارجی: ۲۴.۷ میلیون دلار

بودجه ساخت: ۴۰ میلیون دلار

امتیاز فیلم: ۶.۳ در IMDB

فیلم Victor Frankenstein یکی از اقتباس‌هایی است که با حال و هوای امروزی از رمان مشهور فرانکنشتاینِ ماری شِلی ساخته شده است و اثری علمی تخیلی با درون‌مایه‌هایی از ژانر ترس است.

حضور کارگردانی مثل پُل مک‌کیگان و البته بازیگرانی مثل دانیل رادکلیف، جیمز مک‌آووی و جسیکا براون این فیلم را به یکی از مورد‌انتظار‌ترین آثار سبک ترس تبدیل کرده بود که با بودجه‌ای ۴۰ میلیون دلاری ساخته می‌شد.

داستان فیلم در مورد شخصیت فرانکنشتاین است که در شهر لندن دوره‌های پزشکی را پشت سر می‌گذارد و پس از حضور در یک سیرک، کمک شخصیت هانچبک به یک بیمار را مشاهده می‌کند و سپس این دو با همکاری یکدیگر قصد دارد تا حیات‌بخشی را از طرق غیر‌معمول آزمایش کنند و یک موجود زنده خلق کنند.

فیلم علی‌رغم گرفتن امتیاز‌های تقریبا متوسط از لحاظ فروش نتوانست حتی بودجه خرج شده را جبران کند و در مجموع چیزی حدود ۳۰ میلیون دلار فروش کرد.


8 - Blackhat

بدترین فیلم‌های باکس آفیس سال 2015

میزان فروش داخلی: ۸ میلیون دلار

میزان فروش خارجی: ۱۱.۵ میلیون دلار

بودجه ساخت:۷۰ میلیون دلار

امتیاز فیلم: ۵.۴ در IMDB

Blackhat اثری در ژانر اکشن است که داستانی (مثلا) مرموز دارد و کارگردان آن مایکل مَن است. فیلم در مورد تلاش پلیس کشور چین برای دستگیری حمله‌های سایبری به نیروگاه‌های اتمی کشور‌های آمریکا و چین تایپه است و بازیگرانی مثل کریس همسورث، تانگ وِی و ویولا دیویس در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم و «در اعماق دریا» ثابت می‌کنند که از لحاظ اقتصادی فقط زمانی می‌توان روی همسورث حساب کرد که نقش تور را در سری فیلم‌های سوپر قهرمانی مارول ایفا کند! Blackhat با بودجه‌ای معادل ۷۰ میلیون دلار ساخته شده است که در برابر آن فقط ۱۹ میلیون دلار در مجموع فروش کرده و یک اثر نا‌امید کننده برای کمپانی لِجِندری محسوب می‌شود.


7 - Unfinished Business

بدترین فیلم‌های باکس آفیس سال 2015
میزان فروش داخلی: ۱۰.۲ میلیون دلار

میزان فروش خارجی: ۴.۲ میلیون دلار

بودجه ساخت: ۳۵ میلیون دلار

امتیاز فیلم: ۵.۴ در IMDB

سال ۲۰۱۵ برای وینس وان یک سال بسیار ضعیف به حساب می‌آید. حضور در فصل دوم True Detective که اصلا قابل قیاس با فصل اول سریال هم نبود و پس از آن حضور در یکی از ضعیف‌ترین کمدی‌های سال به نام Unfinished Business که به کارگردانی کن اسکات ساخته شده است باعث شدند تا این بازیگر سالی کم‌فروغ را پشت سر بگذارد.

وان در این فیلم نقش دن ترانکمن را بازی می‌کنند که به دلیل دریافت ۵ درصد سود کم‌تر از یک معامله با رییس خود به مشکل برخورد می‌کند و اوضاع وی در زندگی شخصی‌اش هم تعریفی ندارد و فرزندانش به دلیل مشکلاتی که در مدرسه درست کرده‌اند برایش دردسر‌ساز شده‌اند.

همین داستان بی‌سر و ته و نبود هیچ المان موفقی در این فیلم باعث شدند که این اثر علی‌رغم بودجه ۳۵ میلیون دلاری خود فقط چیزی حدود ۱۵ میلیون دلار فروش داشته باشد.


۶ - Hot Tub Time Machine ۲

بدترین فیلم‌های باکس آفیس سال 2015
میزان فروش داخلی: ۱۲.۳ میلیون دلار

میزان فروش خارجی: ۷۶۷ هزار دلار

بودجه ساخت: ۱۴ میلیون دلار

امتیاز فیلم: ۵.۱ درIMDB

قسمت اول فیلم Hot Tub Time Machine در سال ۲۰۱۰ اکران شد و توانست ۶۳ میلیون دلار فروش کند که آن را به یک اثر کمدی نسبتا موفق تبدیل می‌کرد. ولی استودیو پارامونت برای ساخت قسمت دوم این فیلم فقط ۱۴ میلیون دلار بودجه در نظر گرفت که البته فیلم حتی نتوانست این مقدار را نیز بازگرداند و در حدود ۱۳ میلیون دلار فروش کرد.

این قسمت بدون حضور جان کوساک، بازیگر و تهیه کننده قسمت اول، به کارگردانی استیو پینک ساخته شد و داستان چند دوست را روایت می‌کند که با یک وان حمام جادویی در زمان سفر می‌کنند.

شوخی‌های بی‌مزه و جُک‌های مضحک دست به دست هم دادند تا این فیلم چه از لحاظ فروش و چه از لحاظ امتیازی یک افتضاح کامل باشد!


۵ - The Gunman

بدترین فیلم‌های باکس آفیس سال 2015
میزان فروش داخلی: ۱۰.۶ میلیون دلار

میزان فروش خارجی: فقط به صورت داخلی اکران شده است

بودجه ساخت: ۴۰ میلیون دلار

امتیاز فیلم: ۵.۸ در IMDB

فیلم The Gunman محصول مشترک آمریکا فرانسه است که به کارگردانی پیر مورل ساخته شده است. حضور شان پن در این فیلم نوید یک اثر خوش‌ساخت اکشن را می‌داد که با محوریت این بازیگر قصد داشت تا به یکی دیگر از آثار موفق سال تبدیل شود.

پن در این فیلم نقش یک سرباز سابق نیرو‌های ویژه را ایفا می‌کند که در ششمین دهه زندگی خود به یک مزدور برای انجام ماموریت‌های سری تبدیل شده است.

وی در سال ۲۰۰۶ به کشور جمهوری کنگو اعزام می‌شود تا در جنگ داخلی از مردم این منطقه محافظت کند. ولی اتفاقاتی که آن جا رخ می‌دهند وی را وارد یک داستان عاطفی می‌کند و وقایع فیلم بر اساس این اتفاق شکل می‌گیرند.

علی‌رغم انتظارات بالا این فیلم فقط در طی مدت اکران خود ۱۰.۶ میلیون دلار فروش کرد که تقریبا یک چهارم بودجه ساخت آن است و البته از دیدگاه منتقدان هم نتوانست موفق ظاهر شود.


۴ - Our Brand Is Crisis

بدترین فیلم‌های باکس آفیس سال 2015

میزان فروش داخلی: ۶.۹ میلیون دلار

میزان فروش خارجی: فقط به صورت داخلی اکران شده است

بودجه ساخت: ۲۸ میلیون دلار

امتیاز فیلم: ۵.۷ در IMDB

Our Brand is Crisis یک فیلم کمدی با درون مایه‌های سیاسی است که ساندرا بولاک به عنوان نقش اصلی بهره می‌برد.

وی که یک جایزه اسکار در کارنامه خود دارد و امسال هم پس از صدا‌پیشگی یکی از شخصیت‌های انیمیشن Minions سال پرفروغی را پشت سر می‌گذاشت، با این فیلم ضعیف‌ترین اثر تاریخ بازیگری خود را تجربه کرد و این فیلم در هفته اول فقط ۳.۲ میلیون دلار فروش داشت که در برابر بودجه ساخت ۲۸ میلیون دلاری آن رقم بسیار پایینی است.

کارگردان Our Brand is Crisis دیوید گوردون گرین است و داستان فیلم در مورد یک سیاست‌مدار کلمبیایی است که جین بادنی (با بازی بولاک) را به عنوان مدیر‌برنامه‌های خود از آمریکا استخدام می‌کند تا برنده انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا در سال ۲۰۰۲ شود.


3 - We Are Your Friends

بدترین فیلم‌های باکس آفیس سال 2015
میزان فروش داخلی: ۳.۵ میلیون دلار

میزان فروش خارجی: فقط به صورت داخلی اکران شده است

بودجه ساخت: ۲ میلیون دلار

امتیاز فیلم: ۶ در IMDB

فیلم We Are Friends یک اثر موزیکال است که به کارگردانی مکس جوزف ساخته شده و از حضور زک افرون به عنوان نقش‌اصلی بهره می‌برد. حضور افرون در این فیلم که پیش از این آثار موفقی مثل «Neighbors» و «The Awkward Moment» را در کارنامه دارد، نوید یک اثر پرفروش دیگر را می‌داد. با این حال حتی حضور وی نیز در این محصول کمپانی برادران وارنر نتوانست تضمینی برای موفقیت آن باشد و فیلم در کل مدت اکران خود فقط ۳.۵ میلیون دلار کسب کرد.

زک در این فیلم نقش یک DJ را به نام کول کارتر بازی می‌کند که سعی دارد یک آهنگساز بزرگ شود و در این راه از کمک‌های استادش، جیمز (با بازی وِس بنتلی) استفاده می‌کند. البته بعد‌ها مشکلاتی بین این دو نفر پیش می‌آید و کارتر باید تصمیمات سختی برای آینده خود بگیرد.


۲ - Rock the Kasbah

بدترین فیلم‌های باکس آفیس سال 2015

میزان فروش داخلی: ۳ میلیون دلار

میزان فروش خارجی: فقط به صورت داخلی اکران شده است

بودجه ساخت: ۱۵ میلیون دلار

امتیاز فیلم: ۵.۳ درIMDB

فیلم Rock the Kasbah یک فیلم با درون‌مایه‌های کمدی است که توسط بَری لِوینسون ساخته شده است و بازیگرانی مثل بروس ویلیس، بیل موری و کیت هادسون در آن حضور دارند. فیلم در مورد شخصی به نام ریکی (با بازی بیل موری) است که یکی از مشتریانش را برای گردش به کشور افغانستان می‌برد.

وی زمانی که در شهر کابل است، متوجه استعداد بالای خوانندگی یک دختر افغان می‌شود و تصمیم می‌گیرد برنامه‌ای شبیه به American Idol در این کشور اجرا کند.

این فیلم یک اقتباس آزاد از مستندی به نام Afghan Star است که در سال ۲۰۰۹ پخش می‌شد. این فیلم در هفته اول اکران خود توانست فقط ۷۳۱ هزار دلار به طور میانگین از هریک از ۲ هزار و ۱۲ سینمای محل اکرانش کسب کند که رقم بسیار پایینی برای یک فیلم ۱۵ میلیون دلاری است.


1 - Jem and the Holograms

بدترین فیلم‌های باکس آفیس سال 2015

میزان فروش داخلی: ۲.۱ میلیون دلار

میزان فروش خارجی: ۷۰ هزار و ۵۷۱ دلار

بودجه ساخت: ۵ میلیون دلار

امتیاز فیلم: ۳.۴ در IMDB

فیلم Jem and the Holograms یک فیلم فانتزی موزیکال است که بر اساس یک سری انیمشین سریالی اکران شده در دهه ۸۰ میلادی ساخته شده است.

کارگردان فیلم جان ام. چوو است و از بازیگران آن هم می‌توان به اوبری پیپلز، استفانی اسکات و هایلی کیوکو اشاره کرد. داستان فیلم در مورد دختری به نام جریکا است که علاقه زیادی به موسیقی و ساخت آهنگ دارد. یکی از آهنگ‌های وی به صورت اتفاقی توسط دوستش در یوتیوب پخش می‌شود و مورد استقبال بسیار زیاد مردم قرار گرفته و مقدمات سفر آن‌ها را به شهر لوس آنجلس فراهم می‌کند.

این فیلم که بودجه‌ای ۵ میلیون دلاری ساخته شده بود، ضعیف‌ترین اثر کمپانی یونیورسال در سال ۲۰۱۵ است و در حالی که در اولین هفته انتشار در بیش از ۲۴۰۰ سینما اکران شده بود،‌ توانست میانگین فاجعه‌بار ۵۷۰ هزار دلار را به نام خود ثبت کند و این کمپانی تنها پس از یک هفته اکران آن را متوقف کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج