۲۸۲۶
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

پيشنهادهاي آشپزخانه‌اي

به اين فكر كنيد كه كجا و چگونه از وسايل و ابزار در آشپزخانه استفاده مي‌كنيد. وسايل مورد نياز در هر قسمتي را نزديك آن قسمت قرار دهيد تا هنگام كار، دسترسي به وسايل آسان باشد.

پيشنهادهاي آشپزخانه‌اي


پيشنهادهاي آشپزخانه‌اي


همه چيز سر جاي خود

به اين فكر كنيد كه كجا و چگونه از وسايل و ابزار در آشپزخانه استفاده مي‌كنيد. وسايل مورد نياز در هر قسمتي را نزديك آن قسمت قرار دهيد تا هنگام كار، دسترسي به وسايل آسان باشد. براي مثال ظروف و مواد غذايي مربوط به صبحانه را نزديك ميز صبحانه قرار دهيد.



رفت و آمد بدون ترافيك

عرض راه عبوري در سراسر آشپزخانه بايد حداقل ۹۰ سانتي‌متر باشد. عرض گذرگاه در ناحيه پخت و پز را نيز حدود ۱۱۰ سانتي‌متر درنظر بگيريد.



اول ايمني، سپس كار

اجاق گاز نبايد در مسير مستقيم عبور كودكان و افراد متفرقه‌اي كه وارد آشپزخانه مي‌شوند تعبيه شود تا خطر برخورد با دسته قابلمه‌هاي روي اجاق وجود نداشته باشد. وسيله‌اي مثل يخچال بايد در دسترس راحت تمام افراد باشد.



در تو در

براي كاربردي بودن آشپزخانه خود، هنگام طراحي و سفارش كابينت‌ها، به چگونگي باز شدن در آن‌ها دقت كنيد. در كابينت‌ها نبايد هنگام باز شدن مانع باز شدن در كابينت كناري شود و با آن برخورد كند.



پيشخان كافي

كنار وسايلي چون يخچال و اجاق گاز و سينك، كانتري براي قرار دادن وسايل در هنگام كار در نظر بگيريد.



نقطه كانوني

عناصري چون هود، كاشي‌هاي ديوار در ميان دو كابينت‌هاي بالايي و پاييني، كابينت‌هايي با رنگ‌هاي شاد و زنده يا كانترهايي با طرح‌هاي شلوغ و جذاب، مي‌تواند نقطه كانوني مناسبي براي دكوراسيون آشپزخانه باشند. نطقه كانوني را انتخاب كنيد و با قرار دادن جزئيات و عناصري ديگر، به تكميل جلوه آن بپردازيد.



شيشه در كنار چوب

درهاي برخي از كابينت‌ها را حذف و آنها را با درهاي شيشه‌اي تعويض كنيد. داخل آن كابينت‌هاي در شيشه‌اي را نيز نورپردازي كنيد و ظروف زينتي و كريستال در آن‌ها قرار دهيد تا فضاي آشپزخانه‌تان بازتر و درخشش آن بيشتر شود. بطري و گلدان‌هاي شيشه‌اي هم مي‌توانند آشپزخانه را درخشان‌تر كنند پس هر چه كه مي‌توانيد از بطري‌ها و گلدان‌هاي شيشه‌اي به عنوان عناصر دكوراتيو در آشپزخانه استفاده كنيد.



مواد مناسب، زحمت كمتر

مواد مات خيلي كمتر و ديرتر لكه و كثيفي را نشان مي‌دهند. همچنين طبقه‌هاي شيشه‌اي در يخچال، زماني كه مايعي روي آن بريزد مانع از انتقال آن به طبقه‌هاي ديگر مي‌شوند؛ در صورتي كه طبقه‌هاي پنجره‌اي سبب مي‌شوند چيزي كه مي‌ريزد همه يخچال را كثيف كند.



چاقوها، دور از بچه‌ها

عناصر خطرناك مانند چاقوها را دور از دسترس كودكان به گونه‌اي قرار دهيد كه هنگام نياز بتوانيد بدون خطر اندازه مناسب را انتخاب و استفاده كنيد. مي‌توانيد آن‌ها را در جاي مخصوص خود روي كانتر قرار دهيد يا بر ديوار بياويزيد.



آشپزخانه روشن

اگر در آشپزخانه خود پنجره‌اي داريد، پرده آن را در هنگام روز كنار بزنيد تا نور طبيعي به داخل آشپزخانه راه يابد و آشپزخانه شما را روشن و بانشاط كند. براي پنجره‌ها پرده و پوششي در نظر بگيريد كه به راحتي كنار برود. نورپردازي مناسبي را در نظر بگيريد تا هنگام عصر‌ها و شب‌ها و نيز زماني كه هوا ابري است بتوانيد آشپزخانه‌اي روشن و پر نور داشته باشيد.



به به چه ميوه‌هاي خوش رنگي

مي‌توانيد با يك كار ساده، طراوت و تازگي را به فضاي آشپزخانه خود بياوريد. براي اين كار كافيست ظرفي پر از ميوه‌هاي شسته شده و تازه و رنگارنگ فصل جاري را روي كانتر آشپزخانه خود قرار دهيد.



آشپزخانه سبز

گلدان‌هاي سفالي بزرگ يا جعبه‌هايي را در نظر بگيريد و در آنها به كاشت سبزيجات بپردازيد. اين كار مي‌تواند بسيار خوشايند باشد و سبب بشاش شدن روحيه شما شود. پرورش سبزيجات در آشپزخانه مي‌تواند محيط را با نشاط و پر از زندگي كند.



سازماندهي داخل يخچال‌ها و كابينت‌ها

آشپزخانه سازمان‌يافته آشپزخانه‌اي نيست كه تنها ظاهري منظم و مرتب داشته باشد، بلكه آشپزخانه ايده‌آل و سالم، آشپزخانه‌اي است كه داخل يخچال و كابينت‌ها نيز سازمان‌يافته و مرتب باشد. پس به نظافت اين فضا‌ها توجه كنيد و يخچال و فضاي داخلي كابينت‌هاي خود را زود به زود مرتب و سازمان‌يافته كنيد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج