۲۸۲۶۷۶
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

طنز؛ مسیحی‌تر از مسیحیان!

آیدین سیارسریع در وبسایت چیزنا نوشت:

گاهی اوقات ما ایرانی‌ها یه جوری تو نقشمون فرو می‌ریم که درآوردنمون از عهده حضرت فیل هم خارجه. همین جشن سال نوی میلادی رو در نظر بگیرین. من واقعا نمی‌فهمم «آیناز جون» که تا چند ماه پیش داشت با چشمای قرمز و پف کرده قیمه نذری پخش می‌کرد چرا الان باید با کلاه منگوله‌دار قرمز رو سرش و کنار کاج تزئین شده جوری با سلفی از صد و شونزده زاویه به احیای سنت‌های مسیحی بپردازه که نوادگان سنت آگوستین انگشت به دهن بمونن و بعد عذاب وجدان بگیرن و در حالی که اشک ندامت از چشماشون سرازیره بدو بدو برن کلیسا و بگن:‌ ای پدر مقدس! ما را ببخش. ما در زنده نگه داشتن سنت‌هامون کوتاهی کردیم. آیناز جون خیلی مسیحی‌تر از ماست.

البته جشن سال نوی آیناز جون به همین جا ختم نمی‌شه. بعد از مدت کوتاهی گرشا در هیئت بابانوئل سوار بر گوزن شاسی بلند فول آپشنش خودش رو به خونه آیناز اینا می‌رسونه و طبق افسانه‌های مسیحی از شومینه به پایین سقوط می‌کنه و بر بالین آیناز که مثل یه کودک نه چندان معصوم خوابیده حاضر می‌شه. چون تعداد هدایا زیاده و آیناز هم به جای جوراب بافتنی معمولی ساپورت آویزون کرده بالای تخت‌خوابش و پر کردنش طول می‌کشه بابانوئل مجبور می‌شه یکی دو ساعتی بمونه، فقط نمی‌دونیم چرا وقتی بابای آیناز در اتاقش رو باز می‌کنه بابانوئله با یه حرکت سریع خودش رو از پنجره اتاق پرت می‌کنه بیرون. احتمالا می‌خواسته ریا نشه. واقعا از همین جا به همه بابانوئل‌هایی که شب‌ها به کودکان فقیر سر می‌زنن و براشون هدیه می‌برن خسته نباشید می‌گیم و کمرشون رو ماساژ می‌دیم… (خطر قضاوت زودهنگام) که کل شب این هدیه‌ها رو می‌ذارن رو کولشون و می‌برن اینور و اونور. بیشتر از این هم وقت گرشا و آیناز رو نمی‌گیریم. اینا باید کم‌کم خودشون رو برای جشن دی‌گان زردشتی‌ها آماده کنن. بریم… بریم مزاحمشون نشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخ خیلی بامزه بود

    • علی

      به گفته شما نباید جشن ها و عید های دیگران رو ما بگیریم پس تکلیف این همه عید و مراسم اعراب رو که ما ایرانی ها میگیریم چی هست؟ اینا به نظر شما خودی هستن و کریسمس غریبه؟ چجوری جشن دی گان که مال کشور خودمون هست رو شما فقط مخصوص زرتشتیان دونستی اما اعیاد اعراب رو فقط مخصوص ایران حساب کردی ؟ آقا اگه کریسمس تحاجم فرهنگی هست هر چیز دیگه غیر ایرانی مال هر جایی باشه تحاجم فرهنگی هست دیگه اعراب هم جدا نیستن از این جریان. خودمون رو گول نزنیم

      پاسخ ها

      • Utopia

        تهاجم فرهنگی!! وای خدای من...

        از هجمه و هجوم میاد...

        چندسالته شما..؟!

        این چت و اس ام اس به زبان فینگیلیش زبان ما رو نابود کرد...

    • بدون نام

      خوب از سبک "ژانر" کپی می کنی!

    • ميلاد

      يعني از دست اين آيدين سيار :
      واقعاً نويسنده توانمندي هست من تو روزنامه قانون هميشه طنز هاش رو دنبال ميكنم
      "واقعا از همین جا به همه بابانوئل‌هایی که شب‌ها به کودکان فقیر سر می‌زنن و براشون هدیه می‌برن خسته نباشید می‌گیم و کمرشون رو ماساژ می‌دیم… (خطر قضاوت زودهنگام)... خخخخخخخ"

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج