جاباما
۲۸۲۸۴۶
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

تام کروز سیاسی شد

فیلم جدید تام کروز که «Mena» نام دارد و درباره یک قاچاقچی معروف و واقعی موادمخدر و خبرچین پلیس آمریکا به نام بری سیل است: دردسرساز شده است.

بانی فیلم: فیلم جدید تام کروز که «Mena» نام دارد و درباره یک قاچاقچی معروف و واقعی موادمخدر و خبرچین پلیس آمریکا به نام بری سیل است: دردسرساز شده است. این فیلم که توسط دوگ لیمن کارگردانی شده و ۱۱ ماه دیگر در سطح جهان اکران می‌شود، نشان می‌دهد که چطور سیل همچون وسیله‌ای در دست پلیس‌های آمریکا برای به سقوط کشاندن لقمه‌ای بزرگتر و هدف اصلی پلیس‌ها یعنی پابلو اسکوبار رییس یکی از کارتل‌های بزرگ توزیع موادمخدر در کلمبیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیل در نهایت به سال ۱۹۸۶ توسط تبهکاران کلمبیایی به قتل رسید و فیلم لیمن بر اساس این ماجرا و با دلگرمی ۳۵۰ هزار دلاری که استودیوی یونیورسال به سومین همسر سیل برای خرید امتیاز ساخت آن پرداخت، تهیه شده است.

با این حال لیزا سیل فریگون دختر ارشد سیل که محصول ازدواج اول اوست با رد کردن محتوای فیلم و شکایت از یونیورسال به دادگاه خواستار غرامتی کلان شده زیرا رضایت او به عنوان وارث اصلی سیل باید جلب می‌شد که نشده است. سناریوی «منا» توسط گری اسپینلی نوشته شده و تم سیاسی- اجتماعی و مضمون‌های افشاگرانه فیلم از همان بدو ساختش به گونه‌ای بود که می‌شد حدس زد حتی قبل از عرضه‌اش نیز دردسرساز خواهد شد.

این فیلم اوضاع سخت دولت آمریکا در زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان را هم به تصویر می‌کشد و به این حقیقت اشاره می‌کند که مسایل مختلف آمریکای شمالی و جنوبی و مشخص شدن سهم سیا و ماموران مخفی آمریکا در این قضایا و همچنین رو شدن تدریجی دخالت‌های آمریکا در امور خاورمیانه و تلاش این کشور برای نفوذ در امور عراق و عربستان طوری ریگان را تحت فشار افکار عمومی قرار داده بود که برخی کارشناسان معتقد بودند می‌تواند منجر به کوبیده شدن هر چه بیشتر ریگان در یک کنگره «دارای اکثریت نمایندگان حزب دمکرات» شود و زیر پای او و دولتش را بیش از پیش سست کند.

«منا» با رو کردن سهم آمریکا در فعالیت‌های فروش و توزیع موادمخدر در آمریکای لاتین و کشاندن آثار آن به سطح کشور آمریکا، می‌تواند برای دولت فعلی این کشور نیز هر چند سهمی در وقایع 30 سال پیش آمریکا و دولت ریگان نداشته، دردسرساز باشد. این دردسرها حتی عوامل تولید فیلم «منا» را نیز بی نصیب نگذاشته و در روز 11 سپتامبر 2015 در واقعه سقوط یک هواپیمای کوچک در محل فیلمبرداری این اثر سینمایی در خاک کلمبیا دو نفر کشته شدند و خلبان هواپیما نیز جراحت‌های عمیقی برداشت. این هواپیمای دو موتوره به سوی شهر مده لین که از بزرگ‌ترین مراکز کشت و توزیع موادمخدر در سطح جهان است و آن را شاهراه انتقال مواد به بسیاری از نقاط دنیا می‌دانند، در حال حرکت بود که دچار این فرجام تلخ شد. بعداً گفته شد یکی از دو کشته شده این ماجرا یک خلبان ویژه تهیه فیلم‌های سینمایی بوده که سال‌ها عوامل ساخت فیلم‌ها را به این سو و آن سوی دنیا می‌برده و کاملاً با این گونه امور آشنا بوده است.

ساختن «Mena» و برداشتن تصاویر آن، گروه تولید فیلم را به نقاط مختلفی در سطح قاره آمریکا کشاند و نقطه شروع کار در خاک خود آمریکا و در ایالت جورجیای این کشور بود. تام کروز هم از اواخر تابستان امسال وارد خاک کلمبیا و شهر سرشار از اشرار و قاچاقچی‌های مده لین شد و در روند یافتن لوکیشن‌های مناسب در این شهر مشارکت جست. اینکه تکلیف این فیلم در زمان اکرانش با احتساب حساسیت‌های مشاهده شده از سوی خاندان بری سیل به کجا کشیده می‌شود، مشخص نیست اما این موضوع محرز است که «Mena» تا همین لحظه نیز دوگ لیمن و تام کروز و همراهان آنها را وارد کش و قوس‌های قضایی و سیاسی زیادی کرده که پیشتر آن را تجربه نکرده بودند. مسایلی که البته می‌تواند در زمان اکران عمومی فیلم (دی ۱۳۹۵) آن را با استقبال و فروش بیشتری همراه سازد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج