۲۸۲۹۸۲
۲۱ نظر
۵۰۰۵
۲۱ نظر
۵۰۰۵
پ

روحانی:هجوم به سفارت توهین به نظام بود

رییس جمهوری در پیامی به مناسبت شهادت شیخ نمر باقر النمر، این اقدام غیر اسلامی و غیر انسانی دولت عربستان را محکوم و در راستای سیاستهای فرقه گرایانه و دامن زدن به تروریسم و افراط دانست.

پایگاه اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری: رییس جمهوری در پیامی به مناسبت شهادت شیخ نمر باقر النمر، این اقدام غیر اسلامی و غیر انسانی دولت عربستان را محکوم و در راستای سیاستهای فرقه گرایانه و دامن زدن به تروریسم و افراط دانست.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر اعدام عالم مجاهد شیخ نمر باقر النّمر موجی از اندوه و تأسف در بین جوامع اسلامی بوجود آورد. اینجانب ضمن محکوم کردن این اقدام غیرانسانی که در تعارض آشکار با حقوق بشر و ارزش‌های اسلامی است، به خانواده شهید شیخ نمر، علمای اعلام و عموم مسلمانان تسلیت عرض می‌کنم.

تردیدی ندارم که دولت عربستان با این اقدام غیر اسلامی، وجهه خود را در بین کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی بیش از پیش مخدوش نموده است. چنین اقدامی در راستای سیاست‌های فرقه‌گرایانه و دامن زدن به تروریسم و افراط در منطقه و جهان بوده که در سالهای اخیر منجر به بی‌ثبات کردن منطقه و ایجاد جنگ و درگیری گردیده است.

مردم مسلمان ایران اگرچه در کنار همه مسلمانان جهان این اقدام غیراسلامی را به شدت محکوم می‌کنند اما اجازه نمی‌دهند که این جنایت، دستمایه افراد و گروه‌های خودسر در کشور برای انجام اعمال غیر قانونی و هتک حیثیت نظام مقدس جمهوری اسلامی گردد.

حرکتی که توسط جمعی افراد افراطی شب گذشته در تهران و مشهد صورت گرفت و به وارد آمدن خسارت به سفارت و کنسولگری کشور عربستان ـ که شرعاً و قانوناً باید در پناه جمهوری اسلامی ایران در امنیت باشد ـ منجر گردید، به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و قبل از هر چیزی توهین به نظام و لطمه به آبروی جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود. همه مسئولان نظام، عزم قاطع دارند که با این خودسری‌ها و اعمال مجرمانه برخورد جدی شود.

از این رو، از وزیر کشور می‌خواهم که با همکاری قوه محترم قضاییه و وزارت محترم اطلاعات و با قاطعیت کامل، عاملان این تهاجم را شناسایی و برای اجرای عدالت به دستگاه قضایی معرفی کنند تا برای همیشه به اینگونه اعمال زشت پایان داده شود و امنیت کامل نمایندگی‌های سیاسی دولتها در جمهوری اسلامی ایران تضمین گردد.

خداوند روح شهید شیخ نمر را با شهدای کربلا محشور نماید و اسلام و مسلمانان را عزّت عنایت فرماید.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • saeid

      چ جالب

      بعد از کلی گذشتن از زمان انتشار خبر( برعکس حوادث پاریس)
      بیشتر از محکومیت
      اقدام ب بازخواست و محکومیت هیجانات انقلابی مردم میکنه
      کاش یخورده از عزت و اقتداری ک ازش تو تبلیغات میگفتید
      ب ایران و ایرانی باز میگشت
      یا حتی همون مقدار میموند.
      متاسفم
      البته ک انتشار داده نمیشه !

    • پورمحمدی

      این بیشتر دستور دستگیری بود تا پیام تسلیت

    • آلان

      مثل اينكه جناب روحاني بيشتر از اينكه از اعدام خصمانه شيخ نمر ناراحت باشن از احساسات و پاسخ به حق مردم به سفارت اون آل سقوط !! عصباني شدن!

      آقاي روحاني اين خشم برون ريخته شده مردم بخاطر جنايت سعودي‌هاي معلون بخاطر كم كاري مماشات و محافظه كاري بيش از حد شما و تيم برون مرزي شماست.

      ادمين مرد باش بچاپ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا این کارها رو میکنید ؟این رسم اعتراض نیست الان اگه اونها هم بریزن سفارت خانه مارو آتش بزنن چه کسی جوابگو خواهد بود؟با این کارها اگر حق هم با ما باشه ، دروضعیت ناحق قرار میگیریم ! در حادثه منا هیچ کس به این نحو اعتراض نکرد درحالی که بیش از 600 نفر ازهموطنانمون جان خودشون رو از دست دادند هنوز هم تکلیف عده ای از جانباختگان مشخص نیست

      • بدون نام

        نوع فکر شما باعث تاسفه آلان، نمونه کامل تفکرات جهان سومی که بیشتر از هر چیزی به ضرر خودی ها میشه همیشه

    • بدون نام

      چه عجب!

    • بدون نام

      آفرین

    • همت

      درود بر روحانی عزیز
      درود بر تصمیمات هوشمندانه و مدبرانه شما رئیس جمهور محترم
      دروووووووووووووووووووووود

    • بدون نام

      هی وای من 500زائر ما رو کشتند و به 2 تا نوجون ما تجاوز کردند توهین محسوب نمیشه تجمع توهینه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تجمع توهین نیست،هجوم به سفارت توهینه.
        اگر قرار به این کارای سطح پایین بود که هر روز باید شتهد حمله به سفارت خونه ایران تو کشورای مختلف می بودیم

    • بدون نام

      هجوم به سفارت توهین به نظامه
      ولی 500 تا از مردممون رو اونجا تشنه زیر افتاب خفه کردن توهین نیستتتتتتتتتتت؟

    • بدون نام

      این حملات باعث شد تا توپ از زمین عربستان با گل خودی عده‌ای به زمین ایران بیفتد. در صدر اخبار رسانه‌های جهان در روز گذشته نه اعدام شیخ نمر بلکه حمله به سفارت عربستان در تهران بود. بالا رفتن از دیوار یک سفارت خارجی در ایران برای رسانه‌های جهان به شدت جذاب تر از اعدام شیخ نمر است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کجای کاری آی کی یو؟

    • ترسو

      آقاي رييس جمهور ! بيانيه دادن تنها ! دردي رو دوا نمي كند !!!!!!!!!!! بايد راهي انديشيد تا از دست اين داعشيان وطني خلاص شد !

    • ایرانی

      دوستان چرا اینقدر زود گول میخورید؟؟ حقتونه هر بلایی به سرتون بیاد!!!

      فکر کردید اعدام این شخص توسط سعودی ها انجام شده؟؟

      فکر خام دارید. اینها توسط عوامل ننگین انگلیسی انجام میشه؟ می گویید چطور؟ اینها به صورت جاسوسانی در بدنه حکومت سعودی و عربستانی ها نفوذ دارند و چون اسمشون و حتی ظاهرشون شبیه عربستانی هاست هیچکس فکر نمیکنه و شک نمیکنه!! اینها سال های سال اونجا زندگی میکنن و جاسوس دارن حتی تا مقام های بالای حکومتی!! حتی این مفتی هایی که میبینید همه انگلیسی هستن و یک زندگینامه جعلی براشون درست می کنن و می خوان بین ما و عربستان رو به هم بزنن!

      فقط یادتون باشه این کارها بعد از فوت یک سری از سران قدیمی عربستان داره اتفاق می افته!!!

      اینقدر ابله نباشید دوستان اینها همه دسیسه ها و قتل هایی است که توسط انگلیسی ها انجام میشه به نظر من باید یه جوری این لدن رو با خاک یکسان کرد تا ریشه این تفرقه افکنی های میان مسلمانان برای همیشه از بین بره!!

      از آقای روحانی رییس جمهور محترم به خاطر ذکاوت شون متشکرم که در دام این توطئه ها نیافتادن!!

      این ارذل و اوباشی هم که به سفارت حمله کردن باید اشد مجازات بشن!!!

      از ادمین محترم خواهشمندم نظر بنده را انتشار دهید تا ما ایرانی ها بیدار شویم و دوست و دشمن خود را بشناسیم!!

    • علی

      واقعا متاسفم کشوری با این تمدن باید از دیوار سفارت عربستان بالا بره اونم موقعی که تمام دنیا رو ما زوم کرده الان سفارت عربستانو زدین ترکوندین اونایی که مردن زنده شدن؟!؟ با این کارا داریم فقط خودمونو ضایع میکنیم .

    • Xerxes

      سفارت هر كشور خاك اون كشوره،حمله به سفارت يعني تجاوز به خاك يك كشور
      هر چقدر از عربستان بدمون بياد دليل نميشه اين چنين حركت هايي از خود نشان دهيم
      وقتي غربيا دنبال يك اشتباه از ما هستند نبايد خودمون به اونا بهونه بديم

    • علیرضا

      حرفش کاملا درسته ولی بعضی ها میگن روحانی فلان روحانی چنان.....
      اصلا یه ذره درک ندارن این عمل چه تاثیری رو وجهه ایران ...
      یکم درک کنید روحانی چرا میاد این حرف رو میزنه.
      تو عهد نخستین نیستیم که اینجوری بزنیم سفارت کشور دیگه ارو درب و داغون کنیم .بعد بهانه دست اون اشغال های نجس بدیم که بیان هزار تا حرف پشت سر ایرانی ها بزنن.
      کار عرستان حیوانی بوده از اون حیوون های سعودی بیشتر از اینم توقع نمیره. ولی این کاری که اونام کردن با خاطر درک پایینشون بوده که به سفارت یه کشوری خارجی تو خاک ایران حمله کردن.

    • یک ایرانی

      همین چند وقت پیش دو میلیارد دلار یعنی حدود هفت هزار میلیارد تومن از پول هامونو برداشتن دادن خونواده افراد سفارت امریکا اونوقت اینادوباره میرن حمله میکنن به یک سفارت دیگه گیریم عربستان بد ایا اینکار به نفع ماست یا عربستان عربستان راحت میتونه از ما شکایت کنه و ما رو خشن نشون بده کجای دنیا حمله کردن به سفارت یک کشور دیگه کی حتی جنایتکارانی مثل امریکا و اسراییل اینکار رو کرده اند؟!

    • بدون نام

      حرفای رییس جمهوردرسته هرکاری هم کرده باشه عربستان لطمه به روابط میزنه وکارهای وهابی هادرشهیدکردن مرجع ومجتهدشیعیان عربستانی محکوم است.وبرخوردقهرآمیزباشیعیان وتبعیض فراوان باآنهامحکوم است.اماحمله به سفارتخانه وکنسولگری عربستان بهانه دست وهابیهامیدهدوبارسانه های خود وغربیشان ایران رابکوبند.بایدباسیاست جوابشان راداد
      خدارحمتش کندشهیدشیخ نمر را.جنایت بزرگی بود

    • حقویردی بازه

      باسلام .بنظر من حمله به سفارت یک کشور کار عاقلانه ای نبوده ونیست ولی آل سعود با جریحه دار کردن احساسات مسلمانان جهان بویژه ملت بزرگ ایران درمورد مسبب کشتار حجاج وتعرض به حجاج وکشتار مردم بی دفاع یمن وجنایت در سوریه وعراق وهمکاری با دشمنان اسلام ومسلمین وپایین آوردن قیمت نفت و... کینه ی شدیدی را درجامعه بوجود آورده بود وبه شهادت رساندن آیت الله شیخ نمر رحمت الله شدت نفرت از عربستان را به اوج رساند وموجب این امرشدواگر آل سعود زمینه سازی نمی کرد چنین نمیشد ولی بایدصبور بود وبا سیاست وبا به تصویر کشیدن چهره ی مستبد وسفاک آل سعود جنایات انان را برجهانیان برملاکنیم.ولی حمله به سفارت کار شایسته ای نبوده است وتکرار آن خوشایند نخواهد بود خدارحمت کند آیت الله شیخ نمر را روحشان شاد وراهشانپردوام باد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج