۲۸۳۳۲۱
۴ نظر
۵۷۰۵
۴ نظر
۵۷۰۵
پ

تجربه لذتی دونفره در رابطه جنسی!

بررسی ها نشان می دهد درصد قابل توجهی از خانم ها در رابطه جنسی خود از تجربه ارگاسم و یا اوج لذت جنسی محروم اند، اما چرا؟

ماهنامه سپیده دانایی - نرگس عزیزی*: تا حدود صد سال پیش شاید بسیاری از خانم ها و البته همسرانشان تصورشان این بود که در یک رابطه جنسی قرار نیست آن ها لذتی ببرند. اما آرام آرام اطلاعات و پژوهش های انجام شده نشان داد که خانم ها نیز مانند آقایان می توانند از یک رابطه جنسی لذت ببرند و مرحله ای را طی آن تجربه کنند که بی شباهت به انزال در آقایان نیست.

در این مرحله که نامش ارگاسم است خانم به اوج لذت جنسی رسیده و احساس فشاری تا به آن لحظه احساس می کرده، رها کرده و به نوعی احساس آرامش همراه با رهاشدگی دست پیدا می کند. هر چند این روزها اطلاعات بیشتری در رابطه با این موضوع وجود دارد اما هنوز هم هستند خانم هایی که بعد از گذشت چندین سال از ازدواج باز هم از شنیدن چنین موضوعی تعجب می کنند.

تجربه لذتی دونفره در رابطه جنسی!

چرا که آن ها در طی این سال ها اصلا چنین تجربه ای نداشته اند. این گروه از خانم ها ممکن است تنها متوجه احساس ناراحتی و باقی ماندن فشار بعد از هر رابطه جنسی شوند. زمانی که خانمی برای مدت حداقل شش ماه در چنین وضعیتی باشد، به اصطلاح دچار اختلال ارگاسم است.

برای بررسی موضوع اختلالات ارگاسم ابتدا باید شناخت درستی از سیکل جنسی در خانم ها داشته باشیم. سیکل جنسی در خانم ها به صورت معمول دارای چهار مرحله است. برانگیختگی، مرحله کفه یا تداوم رابطه، ارگاسم و مرحله فروکش. در مرحله برانگیختگی، خانم تحریک شده و به دنبال آن وارد مرحله تداوم رابطه می شود.

در این دو مرحله به صورت معمول زنان در ناحیه لگن و اندام جنسی خود احساس فشار می کنند که با تجربه ارگاسم این احساس فشار نیز از بین می رود. بعد از آن نیز فرد وارد مرحله فروکش می شود. البته ممکن است خانمی بدون تجربه دو مرحله ابتدایی نیز ارگاسم را تجربه کند، اما به صورت معمول بعد از گذر از دو مرحله ابتدایی، ارگاسم روی می دهد.

دو دسته؛ اولیه و ثانویه

به صورت کلی تجربه نکردن ارگاسم به دو صورت می تواند روی دهد. حالت اول که شیوع بیشتری دارد، زمانی است که فرد به صورت کلی تجربه ارگاسم را ندارد. به عنوان مثال ممکن است خانمی سال ها از ازدواجش گذاشته باشد، در ظاهر هم در برقراری رابطه جنسی مشکلی وجود نداشته باشد، اما در تمامی این سال ها خانم تجربه ارگاسم در رابطه جنسی را نداشته است.

حالت دوم زمانی است که خانم پیش از این تجربه ارگاسم را داشته اما حالا به دلیل تغییرات جسمی و یا مسائل دیگر قادر به تجربه ارگاسم به شکل قبل نیست. شایع ترین دلیل برای این حالت افزایش سن است. چرا که به صورت کلی با افزایش سن تجربه ارگاسم در خانم ها کاهش می یابد. اما علاوه بر آن تغییرات هورمونی، استفاده از برخی داروها و یا مسائل روانی جدید می تواند باعث بروز این مساله شود.

به عنوان مثال برخی خانم ها ممکن است در دوران شیردهی و به تبع افزایش هورمون پرولاکتین به میزان بسیار کمتری تجربه ارگاسم را داشته باشند که البته با پایان این دوران دوباره به حالت پیش از آن باز می گردد.

عوامل موثر در بروز مشکل

عوامل متعددی می توانند در رابطه زناشویی یک خانم ایجاد مشکل کرده و مانع از تجربه ارگاسم توسط او شوند. به عنوان مثال سلامت جسمانی یکی از پیش شرط های لازم برای تجربه ارگاسم در رابطه جنسی است. منظور از سلامت جسمی تنظیم بودن هورمون ها، نبود عفونت در لگن و... است. برای اطمینان از سلامت د راین بخش هر خانمی می تواند به پزشک متخصص زنان مراجعه کند.

تجربه لذتی دونفره در رابطه جنسی!

اما واقعیت این است که بعضی از خانم ها علی رغم سلامت کامل در این بخش باز هم تجربه ارگاسم را ندارند. چرا که صرف سلامت جسمانی تضمین کننده چنین تجربه ای نیست و عوامل روانی متعددی نیز می توانند در این امر دخیل باشد.

عوامل روانی فردی

به صورت کلی رابطه جنسی در خانم ها بسیار بیشتر از آقایان تحت تاثیر وضعیت روانی آن هاست. به عنوان مثال میزان کمی اضطراب نیز حتی گاهی می تواند عملکرد خانم در این زمینه را دچار مشکل سازد. اما علاوه بر اضطراب، برخی اختلالات روانی مانند افسردگی از جمله مهم ترین موانع در سر راه داشتن تجربه رابطه جنسی در زنان و البته تجربه ارگاسم است.

اما علاوه بر چنین تغییراتی در وضعیت روانی، گاهی باورهای شخصی خانم می تواند مانعی بر سر راه تجربه ارگاسم باشد. به عنوان مثال برخی خانم ها تصور می کنند، یک خانم متشخص قرار نیست در رابطه جنسی به اوج لذت برسد چرا که آن را به معنی از خود بی خود شدن تعریف می کنند.

در کنار باورهای نادرست، گاهی تجارب قبلی ناخوشایند در رابطه جنسی نیز می تواند در بروز مشکل در این زمینه نقش داشته باشند. به عنوان مثال تجربه یک رابطه جنسی همراه با اضطراب بسیار زیاد در شب زفاف می تواند تا مدت ها مانعی بر سر راه تجربه رابطه ای آرامش بخش و همراه با لذت برای خانم باشد.

برای حل این بخش شما می توانید از روان شناسی که در حوزه مسائل جنسی نیز اطلاعات خوبی دارد، کمک بگیرید. چرا که در بسیاری از مواقع ممکن است لازم باشد در بخش هایی از جلسات مشاوره در مورد مسائل جنسی و باورهای شما در رابطه با آن ها صحبت شود و چه بهتر که با کسی به گفت و گو بنشینید که اطلاعات خوبی در این زمینه دارد.

عوامل روانی ناشی از مسائل ارتباطی

واقعیت این است که در یک زندگی مشترک و برای تجربه یک رابطه جنسی لذت بخش، داشتن رابطه ای خوب با همسر برای خانم ها اهمیتی دوچندان دارد. در واقع آقایان حتی زمانی که با همسرشان مشکل دارند نیز می توانند از رابطه جنسی با او نهایت لذت را ببرند، چرا که عملکرد جنسی آقایان وابستگی بسیار کمتری با مسائل روانی آن ها در مقایسه با خانم ها دارد.

زمانی که همسران دچار مشکل هستند و تنش در روابط آن ها به هر دلیلی بالا رفته است، امکان تجربه رابطه جنسی خوب برای خانم ها به شدت کاهش پیدا می کند. درواقع برای خانم ها رابطه جنسی بازتابی از رابطه با همسرشان به صورت کلی است، اگر رابطه با همسر خوب باشد، رابطه جنسی آن ها نیز می تواند لذت بخش باشد و اگر کشمکش به صورت کلی بالا باشد، آرامش و لذت نیز از اتاق خواب رخت خواهد بست.

البته همان طور که اشاره شد رابطه خوب با همسر «می تواند» به رابطه جنسی خوب منجر شود اما همیشه این اتفاق نمی افتد چرا؟ چون پای عامل دیگری در میان است به نام آگاهی و مهارت های جنسی.

تجربه لذتی دونفره در رابطه جنسی!

مهارت ها و آگاهی مورد نیاز

همان طور که در ابتدای مطلب نیز اشاره شد، به صورت معمول سیکل جنسی در خانم ها دارای چهار مرحله است؛ برانگیختگی، مرحله کفه یا تداوم رابطه، ارگاسم و مرحله فروکش. در بسیاری از مواقع طی نشدن مراحل برانگیختگی و یا تداوم رابطه می تواند خود به ایجاد مشکل در بخش سوم یا همان ارگاسم منجر شود. به عنوان مثال یک از شایع ترین مشکلات در این زمینه این است که به صورت معمول آقایان در زمان بسیار کوتاه تری در مقایسه با خانم ها، برانگیختگی و ارگاسم را (که در آقایان به عنوان انزال شناخته می شود) تجربه می کنند.

در حالی که خانم ها برای برانگیختگی و تداوم رابطه به زمان بسیار بیشتری نیاز دارند، در نتیجه در بسیاری از مواقع پیش از این که خانم بخواهد به لذتی دست یابد، رابطه از نظر همسر او به اتمام رسیده است! البته این وضعیت بیشتر زمانی دیده می شود که آقا اطلاعی در مورد سیکل جنسی در خانم ها ندارد و در نتیجه تلاشی نیز برای این که همسرش از رابطه لذت ببرد، انجام نمی دهد.

اگر شما نیز در این زمینه اطلاعات چندانی ندارید، لازم نیست شرمنده باشید. چرا که در جامعه ما بسیاری از افراد اطلاعاتی در این زمینه ندارند، چون آموزشی در رابطه با آن ندیده اند! اما برای حل موضوع بهتر است به متخصص مسائل جنسی مراجعه کنید و از او کمک بخواهید تا به شما منابع علمی خوبی که می تواند اطلاعات شما را بالا ببرد، معرفی کند.

برای کسب اطلاعات در این زمینه اما به چند نکته توجه داشته باشید. فیلم های غیررسمی موجود در بازار و یا مطالب اینترنتی بدون نویسنده مشخص گاهی اوقات تنها تصورات نادرست را در افراد ایجاد و یا تشدید می کند. پس برای انتخاب متخصصی مورد اعتماد کمی وقت صرف کنید.

متخصصان زنان هر چند می توانند به شما اطمینان دهند که در زمینه جسمی و برای برقراری رابطه جنسی مشکل ندارید اما معمولا اطلاعاتی در مورد مهارت های لازم برای رابطه جنسی نمی توانند در اختیار شما قرار دهند. همراهی دو همسر در مراجعه به متخصص در غالب اوقات می تواند زودتر آن ها را به هدف برساند و مشکلات را حل کند.

* کارشناس ارشد مشاوره
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهسا

      واقعا وقتش رسیده که در این موارد اطلاعات داده شود.
      تا کی لاپوشونی؟

    • كامبيز

      خداروشكر اون عده اي كه با اينجور اطلاع رساني ها مشكل دارن عموما از قشر بيسواد يا كم سواد و به عبارتي سنگ مغز هستن ( و البته قدرتمند ) كه اهل مطالعه آزاد هم نيستن.....والا اگه بدونن يا خبر دار شن كه يه همچين مقالات داره يه جايي مثل فلان سايت خبري اجتماعي فرهنگي مثل همين سايت برترين ها ارائه ميشه ميريزن با سنگ و چوب امر به معروف و نهي از منكرتون ميكنن......!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      خيلى مقاله ى خوبى بود متشكرم

    • سید

      مطالب شما کاملا" یک طرفه است مردان مظلوم هستند . شما یا دردوران قدیم سیر می کنید یا تجربیاتتان قدیمی است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج