جاباما
۲۸۳۵۰
۷۷ نظر
۵۱۰۴
۷۷ نظر
۵۱۰۴
پ

چرا برخی دختران بیشتر آرایش می کنند؟

دخترانی که به ما مراجعه می کنند معمولا می گویند تمام دخترهای زیبای دانشگاه ما ازدواج کرده اند و ما چون زیبا نیستیم بیشتر آرایش می کنیم تا از این طریق بتوانیم توجهات را به خود جلب کنیم.

خبرگزاری مهر: مدیر گروه روان شناسی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه سن ارتباط با جنس مخالف در چند سال اخیر تا ۱۱ سالگی کاهش پیدا کرده است گفت: این روابط از مسائل عاطفی به مسائل جنسی و ارتباط با چند نفر کشیده شده است.

نشست تحلیل روابط دختر و پسر با حضور گلزاری، مدیر گروه روان شناسی دانشگاه علامه طباطبایی و جمعی از بانوان مبلغ و مشاور در دانشگاههای تهران در پژوشگاه فرهنگ و معارف اسلامی برگزار شد.

در این نشست مشاوران و مبلغان دینی هر یک از دانشگاههای کشور با توجه به تجربه خود در گفتگو و مشاوره با دختران و پسران دانشگاهای متبوع خود به ارائه گزارشی از آسیب و مشکلات این افراد در مواجه با روابط با جنس مخالف پرداختند.

مشاوری از دانشکده فنی ولیعصر(عج) گفت: برخی از دخترها چون در خانواده خود برادر نداشته اند و نمی دانند چطور باید با جنس مخالف حرف بزنند، می خواهند با پسرها دوست شوند. از طرف دیگر، هدف پسرها از دوست شدن با دخترها گذراندن وقت است اما دخترها در ذهنشان ازدواج با وی را می پروراند.

مبلغی از دانشگاه آزاد شهری ری نیز در ادامه این برنامه از بالارفتن درجه زیبا پسندی مردان صحبت کرد و گفت: دخترانی که به ما مراجعه می کنند معمولا می گویند تمام دخترهای زیبای دانشگاه ما ازدواج کرده اند و ما چون زیبا نیستیم بیشتر آرایش می کنیم تا از این طریق بتوانیم توجهات را به خود جلب کنیم.

از طرف دیگر شاید برخی از مردان در همان آغاز صحبت نگویند معیارشان زیبایی است اما بعد از آن حتما زیبایی را ملاک انتخاب خود می دانند و یا برخی دیگر عنوان می کنند که شوهرشان با دختر زیباتری آشنا شده به همین دلیل می خواهد او را طلاق دهد همین موضوع باعث می شود تا اعتماد به نفس دخترهایی که زیبایی کمتری دارند، پایین بیاید.

وی ادامه داد: با وجود اینکه می دانیم اکنون درجه زیبا پسندی مردان بالا رفته اما در پاسخ به آنها تنها می گوییم که شما توانمندی های دیگری دارید که باید آن را ارتقا دهید.

تنها دختران را امر و نهی می کنیم و برای مردان برنامه ای نداریم

این مشاور بیان کرد: متاسفانه در هیچ کتاب و برنامه تلویزیونی درباره معیارهای ازدواج آموزش داده نمی شود و تنها به دخترها امر و نهی می کنیم که چطور رفتار کنند اما درباره اینکه مردان چگونه باشند و چطور رفتار کنند هیچ صحبتی و برنامه ای در جامعه نداریم.

مبلغ دینی دانشگاه خواجه نصیر هم بیان کرد: برخی از دخترها و پسرهایی که آشنایی قبل از ازدواج را ضروری می دانند، متاسفانه تصور می کنند چون فردی از طرف خانواده به آنها معرفی شده است، فرد مناسبی نیست به همین دلیل به آن پاسخ منفی می دهند و معتقدند خانواده اجازه آشنایی قبل از ازدواج را به آنها نمی دهند.

مشاور دانشگاه تهران نیز بیان کرد: عده ای از دختران هستند که دروابط محدود با پسران را پذیرفته اند هر چند که سرانجامش ازدواج نباشد، آنها بسیار راحت وانمود می کنند که شکست عاطفی ناشی از جدایی شان نداشته اند اما دختران مذهبی، ارتباط برقرار کردن را عاملی برای ازدواج می دانند و می خواهند که طرف مقابل نیز همین نیت را داشته باشد ولی از آن طرف می بینیم همان پسر با چندین دختر دیگر رابطه دارد و آن دخترها را نیز درگیر مسائل عاطفی کرده است. گاهی دختران در توهم این هستند که چون پسری به آنها جزوه داده و یا لبخندی زده، حتما قصد دوستی یا ازدواج با او را دارد.

وی با اعلام اینکه زیبا پسنده شدن پسران را به وفور می بینیم ادامه داد: پسری که اهل شهرستان یا یک روستاست می خواهد با یک دختر تجریش نشین با خانواده ای ثروتمند ازدواج کند درحالی که وقتی برای مشاوره نزد ما می آید، تا زانو در خاک و گل رفته بوده است!

مشاور و مبلغ دینی از دانشگاه الزهرا نیز با اعلام اینکه در این دانشگاه با موارد حادتری در میان دانشجویان مواجه هستیم گفت: آمار دخترانی که مشروب مصرف می کنند بسیار زیاد شده است حتی دخترهایی هستند که برای مشاوره نزد ما می آیند اما بوی سیگار می دهند و میخواهند از وضعیتی که دچارش شده اند نجات پیدا کنند.

مشاوری از دانشگاه فنی ولیعصر نیز در این مراسم گفت: دانشجویانی هستند که اعتقادی به روابط دوستی دخترها و پسرها ندارند اما چون دوستانشان در خوابگاهها هر کدام دوستی دارند، آنها نیز نمی خواهند از قافله عقب بمانند به همین دلیل نداشتن دوستی با جنس مخالف را یک کمبود می دانند.

خیانتکاران نمی دانند چطور به زندگی عادی بگردند

در این برنامه مشاورانی نیز بودند که در بسیاری از دانشگاههای تهران به بررسی شرایط و مشاوره می پرداختند یکی از آنها گفت: برخی از افراد متاهل به جنس مخالف گرایش پیدا می کنند و از خانواده خود باز می مانند این افراد گاهی دچار شرمندگی می شوند و نمی دانند چطور روابط قبلی خود را از ذهن پاک کنند و به زندگی عادیشان برگردند.

در ادامه این برنامه، موضوع ازدواج موقت با خواندن صیغه بدون اذن پدر، تنها با این بهانه که روابط شان شرعی باشد یکی دیگر از مشکلات موجود در روابط دختر و پسران بود که در این جلسه به آن اشاره شد.

در همین ارتباط، محمود گلزاری، مدیر گروه روان شناسی دانشگاه علامه طباطبایی پس از شنیدن مسائل موجود در روابط دختر و پسر از سوی مشاورانی که در دانشگاهها مشغول به فعالیت هستند، سن ارتباط با جنس مخالف در چند سال اخیر را ۱۱ سالگی عنوان کرد و گفت: این روابط از مسائل عاطفی به مسائل جنسی و ارتباط با چند نفر کشیده شده است.

سن ارتباط با جنس مخالف کمتر از ۱۴ سال است

معمولا دانشجویان مشکلات را از دبیرستان با خودشان به دانشگاه می آورند بنابراین مدتی پیش برای دانشجویان ورودی یکی از دانشگاههای معتبر تهران جلسه ای گذاشتم برخی می گفتند که این افراد تازه به دانشگاه آمده اند و نباید این حرفها را بشنوند اما به اعتقاد من باید از مسائل آگاهی یابند.

به همین علت پرسشنامه ای را به دانشجویان دادم که مشخص کنند آیا رابطه ای با کسی دارند و یا نه. متوجه شدم ۴۰ درصد از دخترهای ورودی به آن دانشگاه هم اکنون با پسری ارتباط دارند و ۲۰ درصد دیگر قطع ارتباط کرده اند بنابراین ۶۰ درصد آنها تجربه یک ارتباط را دارند.

وی افزود: ۴۰ درصد این افراد سن ارتباط با جنس مخالفشان کمتر از ۱۴ سال بوده است یعنی سن دوران راهنمایی برای آنها شروع یک ارتباط بوده است پس هر چه سن ارتباط پایین تر باشد در سالهای بعد عمق این ارتباط بیشتر خواهد شد.

خیانتکاران به خانواده، قبل از ازدواج با جنس مخالف ارتباط داشته اند

گلزاری با اعلام اینکه متاسفانه مدتهاست دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی آموزش و پرورش تعطیل شده است گفت: باید در آموزش و پرورش و صدا و سیما به خانواده ها رفتار درست با فرزندان آموزش داده شود و نوجوانان و جوانان را از آسیب های ناشی از روابط نامحدود آگاه کنیم.

وی خطاب به مشاوران در دانشگاهها گفت: داشتن کشش به سمت جنس مخالف یک غریزه طبیعی است و نشان می دهد که فرد سالم است اما نباید زمینه ساز بروز انحرافات شود و چون انسان فطرت پاکی دارد باید بهترین روش های برخورد با جنس مخالف را به آنها آموزش داد.

گلزاری گفت: فرمول جامعه های غربی این است که به افراد دارای رده سنی ۱۲ تا ۱۶ سالگی می گویند اگر دوست هستید مراقب جسم خودتان باشید. به افراد بالای ۱۷ سالگی آموزش می دهند که باردار نشده و بیماری ایدز نگیرند و بعد از ازدواج بدانند که تنها باید با همسرشان دوست باشند.

وی تصریح کرد: این فرمول نتوانسته است جوامع غربی را نحات دهد به همین دلیل است که آمار بارداری نوجوانان در آمریکا بسیار زیاد شده است همچنین ۴۵ درصد مردان آمریکایی به همسرانشان خیانت می کنند و این آمار در بین زنان ۲۵ درصد است و نشان می دهد کسانی که بیشترین خیانت را به خانواده خود کرده اند کسانی بوده اند که قبل از ازدواج با جنس مخالف رابطه داشته اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیما

      من به عنوان یه خانم با مطالب بالا موافق نیستم آقایون تنها دلیل آرایش کردن خانمها نیستن زنها ذاتا و غریزی به زیبایی خودشون اهمیت میدن حداقل در مورد من که اینطوریه نظر بقیه رو نمی دونم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس چرا بعد از ازدواج کمتر آرایش میکنند؟!

      • sana

        کی گفته بعد از ازدواج کمتر ارایش میکنن؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!! دلیل منتطقی دارییییییی؟ اتفاقا خیلی بیشتر اینکارو میکنند میتونی تحقیق کنی و الکی نظر ندی !!!!!!! خیلی از خانمایی که تو جوانیشون خیلیخیلی ارایش میکردند به نظر شما میتونن یکباره بعد از ازدواج اون را ول کنن؟؟؟؟!!!!! عجب... بهتر و عاقلانه تر فکر کن!

      • مهتاب خانم

        اگر یه سر به مهمانی های زنانه بزنید متوجه میشید که خانم ها آرایش غلیظ تری دارند پس آقایون بی دلیل خودتون را عامل آرایش ما در نظر نگیرید ولی در مورد پر توقع شدن پسرانی که خودشون هیچی ندارند کاملاً موافقم

      • سودا

        شیما جان با نظرت کاملا موافقم من بعد از ازدواج شاید پوشیده تر لباس بپوشم ولی از نظر ارایش کردن هیچ فرقی با قبل از ازدواجم نکردم

      • ماهچهره

        من تو مهمونی ها میرم بیشتر ارایش میکنم ولی تو خیابون یا دانشگاه خیلی کم ارایش میکنم

    • lovely mahsa

      موضوعیست بسیار بحث بر انگیز !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      هیچی نگم بهتره.......!!!!!
      اما خداییش از11 سالگی .......دیگه این فاجعه هست....

    • حسن

      واقعا مطلب بدی بود. یک.طرفه به قاضی رفتین, مشکل مشاورین ما اینه همه ی پسرها رو گرگی می بینن در پوستین بره که فقط و فقط نگاه جنسی به جنس مخالف دارن. همه ی دخترها هم موجودات معصوم و ساده ای هستند که شازده کوچولو خوندن و عاشق اولین پسری که سمت شون میره و اتفاقا خوش تیپ و چشم سبز هم هست می شن. این آقا بده هم همش به این دختر پاک و معصوم خیانت می کنه. ولی از قالب این قصه ها بیرون بیاین آقایون به اصطلاح مشاور. الان تو جامعه ما دخترها هم خیانت می کنن. هم رابطه هم زمان با چند نفر دارن هم با احساسات پسرها بازی می کنن. به خدا ما پسرها هم احساس داریم. اینقدر سعی نکنین ما رو شبیه گرگ گرسنه نشون بدین. نتیجه این پسر ایرونی که شما به دخترای ایرونی شناسوندین این نیست که دخترا از این رابطه ها دوری کردن بلکه نتیجه ش اینه که دخترای جامعه مون هم در یک اقدام متقابل دارن مثل پسرا خیانت کار می شن.

      پاسخ ها

      • امير

        قابل تحسين..مرسي+++++++++

      • آرام

        مشاورین محترم ولی کوته فکر متن طلایی بالا رو حتما بخونن!

      • پریسا

        منم با این حال که یه دخترم با نظر ایشون موافقم هر چقدر هم که یه پسر گرگ باشه یه دختر هم گرگه. مخصوصن توی این جامعه ای که نمیشه به کسی اعتماد کرد.

      • nili

        نظر شما درسته ولی درصد خیانت در مردان 80% هست. و این دخترایی که میگین خیلی کم هستن.

      • محمد

        خیانت از طرف آقایون بیشتر بود اما الان به طرز اسفناکی داره تو دخترها رشد میکنه و این رو نمیشه انکار کرد...

      • سحر

        درست میگی موافقم
        +++++++++++++

      • Rami

        در تحلیل عوامل اجتماعی نگاه بنیادی و دقیقی داری. بهت تبریک میگم. همیشه اقدامات متقابل و موضع گیری در برابر یک جریان با روشی که همون جریان در پیش گرفته اوضاع رو به مراتب آشفته تر و بدتر میکنه و در جامعه ایجاد آنارشیسم و بی قانونی میکنه و این مهمهترین عاملی هست که میتونه اعتماد رو از بین ببره.

      • اميرح

        همون امير
        با محمد موافقم +

      • نازیلا

        رنگ چشمو خوب اومدی

      • ملینا

        خووووووووووب ما دخترا حق داریم دیگه پس چی بشینیم خیانت شمارو تماشا کنیم!!!!!!!!!!!!!!؟؟

    • امير

      بشدت مورد تاييد! منهاي يه مورد. اينكه:((تنها دختران را امر و نهی می کنیم و برای مردان برنامه ای نداریم))


      قابل توجه خانم ها و آقايوني كه به كامنت من درمورد ملاك زيبايي براي آقايون؛ (خبر ازدواج اينيستا+عكس) نظر منفي داده بودند!
      خودمون رو گول نزنيم.
      .
      در ضمن؛مجله جان يه بار ديگه متن و بخونيد غلط هاي ويرايشي رو تصحيح كنيد..مرسي

    • ice

      قدرت خدا تو مسئله میزان آرایش خانوما هم دخالت می کنن اینا!!!
      دلشون می خواد زیاد آرایش کنن.

    • بدون نام

      دیدگاه عزیزانی که باهاشون مصاحیه شده محترم اما بعنوان یک خانم روان شناس و مشاور که نزدیک به یک دهه هست در این زمینه فعالیت میکنم و تغییر الگوی رفتاری مردم رو در 10 سال اخیر از نزدیک لمس کردم ودیدم، نمیتونم قبول کنم یا حتی ادله قابل قبولی ببینم که دیدگاه و منظرتون به آقایون و پسرها اینقدر یک طرفه و غیر منصفانه هستش. کوتاه بگم، همیشه یک ارتباط یه فرایند 50-50 هستش در خوشبینانه ترین حالت
      اگر دختر یا خانمی وارد ارتباط میشه صرف نظر از نتیجش، نشون دهنده تمایل شخصیه خودش برای داشتن یک ارتباط هستش به هر حالتی. پس بهتره کمی نگاه تندمون رو اصلاح کینم و همه بدی ها رو به آقایون و پسرها ربط ندیم.
      موضوعی که چند سالی هست که بیشتر نمود پیدا کرده و برجسته شده تمایل و ابراز خانمها برای دوستی و ارتباط برقرار کردن با آقایون هستش

      پاسخ ها

      • امیر

        براوو ++++++

      • بدون نام

        منظورت موتور براوو هست امیر؟

      • Rami

        کاملا با دیدگاهتون موافقم.

      • اميرح

        همون امير
        اون براوو هم ميتونه باشه :-) . ولي منظورم همون براوو اصلي هست كه خودت بهتر من ميدوني:-)))

      • بدون نام

        امیرح اسم شما به این صورت نیست؟ امیره؟

      • امیرح

        نه ناشناس. امیر +ح (ابتدای نام خانوادگی).
        باری کامنت گذاشتن توی قسمت نام؛ نقطه قبول نمیکردن منم اینجور نوشتم

      • سرو

        الان با نظر این مشاورین محترم که میگن : اون خانمی که آرایش زیاد می کنه خیانتکاره ، یعنی تو شهرستانها و روستاهای دورافتاده که هر زنی فقط یکبار اونم روز عروسیش آرایش می کنه اصلا خیانت و تجاوز و ... نیست ؟
        بابا یه حرفی بزنید که اساسی باشه ... خیانت تو ذات و تربیت آدمهاست ربطی به آرایش و پوشش نداره ... نزنید این حرفارو !!

    • پروانه

      میزان ارایش خانمها بخودشون مربوطه بهترازپسرایی که خودشونوبه شکل زنهادرمیارن.اقاالان پسرام ارایش میکننوابرومیزنن....تاره خیلی کارای دیگه....برین جلواوناروبگیرین.تازه من میدونم مردا اززنهایی که بیشتربه خودشون میرسن ازهرلحاظ بیشترخوششون میاد.پس اینقدرفیلم بازی نکنین.چیه زورتون فقط به زنامیرسه.نصیحتتاتونوببرین خرج مشکلات خودتون بکنید

      پاسخ ها

      • 120

        (Plus)

      • SAMAN

        +

      • haniye

        کاملا حرف درستی زدی-دمت داغ

    • ناشناس

      آرایش مال خانمهاست و میزانش به خود شخص ربط داره و آدم خیانتکار خیانتکاره دخترو پسر نداره

      پاسخ ها

      • بیتا

        +++++++++++++

      • شیدا

        باهاتون موافقم ناشناس جان. +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

      • haniye

        باری قنا-کاملا منتقی بود

    • امید

      بنظرمن با وجود برنامه ریزهای انجام شده درکشور بخاطر روابط دختر پسر ما متسفانه نتیجه عکس مشاهده میکنیم و هرساله این روایط گسترش بیشتری پیدا کرده
      پس باید قبول کرد که این راه حل هایی که داریم اشتباه است وباید یفکر راه حل های بهتری باشیم

    • احمدرضا

      هرچیزی زیادش خوب نیست حتی آرایش.درضمن بیشردخترها از رابطه باجنس مخالف به فکروقت گذراندن وخوش گذرانی هستن.این از اشتیاق آنهابه جنس مخالف از سن 11 سالگی کاملا معلومه

    • بدون نام

      دقیقا از زمانی که دختر ها و پسر های ما نسبت به عفت و خویشتن داری بی توجه شدن و ارتباط اون رو با بی قیدی و بی بند و باری، چه در پوشش و چه در نگاه و چه در روابط و کلام، رد کردن، مشکلات فرهنگی کشور اوج گرفت.

      اتفاقا آرایش و پوشش خانم ها و در کنار اون و موازی با اون نگاه بی حیای آقایون
      باعث بروز مشکلات فرهنگی ( ازدواج های بی اساس و طلاق زود هنگام _ دوستی های ظاهری_ تجاوز_ حتی قتل!! برای رسیدن به...) در این دو دهه شده.
      ایمان قلبی به خدا داشته باشیم که اگه به چیزی که خدا فرمان داده به دید فرمان نگاه کنیم و سر پیچی نکنیم این عواقب گریبان ما رو نمیگیره .

      پاسخ ها

      • haniye

        من عاشقتم حرفات منتقیه منتقی

    • امیــــــــــــــر

      بعد از ازدواج دخترها کمتر آرایش و به خودشون کمتر میرسن
      نمونشم اینه قبل ازدواج دخترها دست به هر کاری میزنن که شکم نیارن ولی بعد از ازدواج که خرشون از پل رد میشه وزنشون میشه 100 کیلو
      اینو همه هم میدونن میتونید تو آشناهاتون هم ببینید

      پاسخ ها

      • 120

        موافقم

      • یکی مثل همه

        بعد از ازدواج آرایش خانمها کم میشه چون همسرانشون می خوان که آرایش کمتری داشته باشن
        بعد از ازدواج میشن 100 کیلو چون باید به همسران 150 کیلویی شون بیان وگرنه میشن فیل و فنجون !
        شما هم بهتره یه نگاهی به اطرافیانتون بندازید و شکم آقایون نگاه کنید هر کی ندونه فکر میکنن جای خانمشون اونها باردارن !!!

      • ملینا

        خااانوما به شخصه از بچهگی شون زیبایی رو دوست دارم من خودم مجردم ولی دارم اطرافیانمو میبینم کسی که اینجوری میشه بدون که چه قدر شوهرش اذيت ميكنه كه دیگه...

    • مژده

      نه آرایش اصلا رابطی به این حرفها نداره خانم ها واسه دله خودشون آرایش میکنند.

      پاسخ ها

      • اميرح

        اين دليل محكمي نيست. قبلن رد شده.

      • بدون نام

        من که واسه دل خودم آرایش میکنم آقا امیر میشه بپرسم چرا فکر میکنی همه ی کارامون به خاطر جلب توجهه؟؟؟؟؟؟

      • اميرح

        مژده جان؛(همه اين سوالات درباره يك انسان عاقل بالغ و سالم.كه حتمن شماهم شاملش هستيد)
        شما رو صورت خودتون اسيد ميپاشيد؟ يا آيا از عمد،شده كه چهرتون رو به زشت ترين شكل نشون بديد؟! همه ما انسان ها زيبا دوستيم.همه ما هم اگر منطقي باشيم؛قبول داريم كه انسان يك موجود اجتماعيه؛و ظاهرش(چه لباس چه چهره) دوست داره كه بهترين باشه. و هيچ كس حتا شما هم فكر نميكنم منكر اين بشيد كه: ظاهر ما آدما در مراودات اجتماعيمون تاثير نداره.
        همه ما بنا به فطرتمون،دوست داريم كه توي جمعي كه هستيم زيبا جلوه بديم (همون توجه) و از نشونه هاي احترام به شخصيت خودمون و اون جمع هم همينه.كه آراسته باشيم.(من به مدل ها سليقه ها و چگونگيش كار ندارم).تلاش كردم كه جا بندارم،اينكه همه ما به جلب توجه كردن علاقه داريم.چيز بدي هم نيست. حالا اين جلب توجه كردن در نگاه دو جنس مخالف بيشتر خودشو نشون ميده.
        شاد باشي

      • اميرح

        يه نكته يادم رفت.شرمنده مژده جان؛ (نميخوام بحث رو چالشي كنم.خطابم به همه خانم ها كه مثل شما فكر ميكنن آرايش واسه دل خودشون)
        اگر واقعن همچين چيزيه؛موقعي كه تو خونه هستن.تنها هستن.مهمان هم ندارن،اون موقع آرايش كنن. اون موقع كه ديگه مطمئنن برا دل خودشونه.. بازم ببخشيد
        شاد باشي

    • مجید

      بنظر من برای اصلاح جامعه باید از خانواده شروع کرد وقتی جو حاکم بر خانواده نتونه برای اعضای خودش خصوصا بچه ها امنیت اخلاقی و عاطفی فراهم نکنه و به نوعی به رفتار اونها جهت شایسته ای بده؛ تأثیر بقیه نهادهای اجتماعی کمتر میشه. البته نباید از نقش سایر عناصر فرهنگ ساز مثل رسانه ها و محیط تحصیل، محله،... بگذریم.
      در عین حال تأثیری که ما روی هم میذاریم هم قابل انکار نیست؛ هیچ کس نمی تونه انکار کنه که دید مرد با زن فرق میکنه اگه زن جامعه ما بدونه که با آرایش و حجاب تحریک کنندش چه بلایی به سر جنس مخالفش میاره هیچ موقع نمیگه که (( میزان ارایش خانمها بخودشون مربوطه)) چراکه پیامد این رفتار مستقیما به خودش برمیگرده.از اونطرف هم باید جلوی چشم چرونی آقایون رو گرفت تا مشکلرا نباشن.
      نتیجه وضعیت فعلی برای مسولان ما این شده که بجای پرداختن به واقعیت حضور جوانان در جامعه و حل مشکلاتی که از این رهگذر عاید جامعه شده و رفع ناتوانایی های اجرایی در حوزه فرهنگ، رو به تفکیک دانشگاه ها آوردن.یعنی ایجاد یک مانع کاملا موقتی و بی اثر به جای تلاش برای راه چاره.
      مهمترین چاره ایجاد شرایط ازدواج برای جوانهاست و مقدم براون مسئله اشتغاله. و برای اون فرد11 ساله هم که به ناکجا آباد کشیده شده خانواده و جامعه باید پاسخگو باشن.

      پاسخ ها

      • محمد

        موافقم.خانواده مهمترین نقش رو داره که متاسفانه خانواده های ما هم همه داغون هستند و تمام مسایل بیان شده ناشی از کمبود محبت دیدن ما در خانواده است...

      • ملینا

        آقا مجید منی که یه دخترم هیچ وقت نمیتونم به خاطر اون بلایی که شما ازش حرف میزنی نوع پوششمو تغییر بدم به نظر من بهتره آقایون یه مقدار جلوی چشاشونو نگه دارن خوبه تازه مانتو روسری تنمونه!!!!!!!!!!!!!!!!

    • امیر حسین

      به نظر من عواملی که باعث تحریک جنس مخالف میشه باید تو جامعه نباشه .من فکر نمیکنم کسی تو این دوره زمونه ندونه که این حرفها یعنی چی .کسانی هم که به دنبال تحریک دیگران هستند حتما دارای افکار شیطانین ویا دنبال ارضاع نیاز های شهوانیشون به هر قیمتی هستند.البته تقصیر خودشونم نیست علت فرهنگی هست که ناخواسته به جامعه ی ما حاکم شده .خدا به انسان یه چیز بیشتر از حیوانات داد واونم عقل وشعور هست ولی بعضیها عقلشونو بردن به کمک شهواتشون نه به کمک بالا بردن انسانیتشون.انسان بدون تحریک جنسی هم میتونه مورد توجه دیگران قرار بگیره وزیبا جلوه کنه.

    • مهدی

      میخواستم بگم به اون دخترایی که میگن آرایش واسه دله دختراست
      دله ما پسرا رو هم در نظر بگیرین
      از آرایشهای بی حدو مرز شماها دل ماها به لرزه میافته
      و اینو فراموش نکنید که گناه بزرگیه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دل خودتو با دل همه پسرا در 1 سبد نذار

      • بدون نام

        راست میگه بابا ، خدا در غریزه مرد کشش نسبت به خانمها قرار داده خوب با ارایش هم که جذاب تر کشش بیشتر اوضاع خراب تر به خدا اذیت میشن حتی اونایی که متاهلن . والله گناه بزرگیه

      • بدون نام

        ناشناس حتی اگر دل یک پسر واونهم مهدی رو منحرف کنی گناهه . لازم نیست همه پسرای دنیا رو تو گناه بندازی که گناهکار باشی!!

    • رودابه

      واقعا فکر می کنید دخترها انقدر احمق اند که با یک لبخند و گرفتن جزوه فکر می کنند طرف عاشقشون شده ؟ اتفاقا این مشکل پسرهاست نه دخترها . و لا من یکی که با همه پسرای دانشگاه حرف می زنم و می خندم با هیچ کدومشون هم دوست نیستم.

      پاسخ ها

      • اميرح

        سلام. نظرتون محترم و درست (اگر از گستاخيه كلامتون كم كنيم)
        شما ملاك جامعه نيستيد. جزيي از جامعه ايد. استثنا تو آمار نمياد.
        شاد باشي

    • بدون نام

      الان آقایون اینهمه به خودشون میرسن چه برسه به خانوم ها که ذاتا به زیبایی اهمیت بیشتری میدن.امیدوارم سطح فکر جامعه بالا بره.چون بعد ازدواج زیبایی زن عادی میشه.

    • ليلي

      خانم مشاور اصلا پسر دهاتي و دختر تجريشي خيلي بي معني هست.مهم اينه كه دو نفر شهور زندگي كردن رو بدونن...

    • پریسا

      وای که چقدر لجم میگیره ازین مردا که فکر میکنن زنا و دخترا واسه دل اونا آرایش میکنن بخدا اینطوری نیست دخترا بطور غریزی زیبا گرا هستن و واسشون مهمه که مرتب و آرایش کرده باشن اینقدر خودتونو تحویل نگیرید توروخدا مگه شما مردا چه تحفه ای هستید که دخترا باید با آرایش کردن و دو ساعت وقت گذاشتن واسه شماها دلتونو بدست بیارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تحفه نطنز هستیم دیگه و خیلی هم با ارزشیم.

    • ناشناس

      به نظر من آرایش کردن مربوط به ظاهر و یک امر فردی است و با خیانت کردن کاملا تفاوت داره. آرایش کردن ممکن بخاطر کمبود اعتماد به نقس و یا حتی از روی عادت فرد باشه. ولی خیانت کردن ریشه در درون هر فرد داره و یک مشکل اساسی و از نظر من روانی است. چون شخصی که از لحاظ عاطفی دچار مشکل شده و یا ضربه خورده و یا هر دلیل عاطفی دیگر به این کار رو میاره.

      پاسخ ها

      • Rami

        کاملا با نظراتت موافقم... اشاره به جایی بود.

    • حسن

      من چند تا سوال دارم از این دوستان مشاور. شما به جووناتون چی یاد دادین که ازشون انتظار دارین؟ کی به دختر جامعه تون یاد دادین در برابر جملات زیبایی که یه پسر (به قول شما) برای فریبش می زنه چه عکس العملی نشون بده؟ کی به پسر جامعه تون یاد دادین وقتی پشت لبش سبز میشه, وقتی دختر همسایه شون از جلوش رد میشه دلش می لرزه چکار کنه؟ چجوری احساسش رو کنترل کنه؟ کدوم تفریح رو واسش فرآهم کردین که سرگرمیش نشه بازی با احساسات بقیه؟ کی به پدر و مادرا یاد دادین وقتی می فهمن جوونشون با جنس مخالف رابطه داره چجوری باهاش برخورد کنن؟ جای اینجور مسائل تو آموزش ما خالیه

      پاسخ ها

      • آراسته

        جاناسخن از زبان ما میگویی

      • امیرح

        حسن جان؛ +++++ موافق. مخصوصن خط آخر پدر مادرها.

    • یکی مثل همه

      آقا مهدی
      حرف شما متین ، ولی یک سوالی دارم ازتون ! تو مناطقی که دخترا و خانمها اصلا آرایش نمی کنن دل هیچ مردی از دیدن هیچ زن به لرزه نمی افته ؟!
      تو همون مناطق هم خیانت و تجاوز هست ! وقتی تو یه روستای دورافتاده به دختر 10 ساله تجاوز می کنن و اون به قتل می رسونن بازم مقصر دختر 10 ساله س ؟ آیا اون هم آرایش زیاد داشت یا اصلا آرایشی داشت که دل اونا به لرزه بیفته ؟
      همیشه یکطرفه به قاضی نرید اصلا چرا مردی که متاهله به زن نامحرم نگاه می کنه که دلش به لرزه بیفته ؟ تا یه دختری یک کم آرایش می کنه همه چشماشون در می آرن تا براندازش کنن... مشکل از حجاب دخترا نیست ... !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی بی ربط بود.
        کلا چهره خانومها برای مرد ها جاذبه داره. حتی بدون آرایش. اما با آرایش صد برابر جاذبه داره.

        همون طور که شما آرایش و میکنی و حجاب نداری حتی به قول خودتون بعد ازدواج، اون آقا هم نگاه میکنه حتی بعد ازدواج!! اگه اون نباید نگاه کنه شما هم نباید آرایش و پوشش نامناسب داشته باشی. عیب از هر دو طرفه.
        هیچ کس یه طرفه به قاضی نمیره. هر کس رو تو قبر خودش میذارن. اگه دوست نداری مقصر شناخته بشی تو این اوضاع بی فرهنگی به فکر اون شبی باش که تو قبری و پیش هیچ احدی هم نمیتونی بهانه بیاری. و عیب خودت رو برطرف کن. اون دنیا دیگه نمیتونین ازین بهانه ها برای کارای غلطتون بیارین.
        اگر همه فقط به فکر خودشون هم باشن نه دیگری دست از لجبازی بر میدارن و راه درست رو و راه حق رو انتخاب میکنن.

      • ملينا

        aaaaaaaaaaaaafarin kheiliiiiii khosham oomaad.

    • محمدرضا

      من فکر می کنم اگه مشکل اشتغال جوونها حل بشه و از طرفی هر متخصصی سرجای خودش باشه خیلی از این مسائل حل میشه ، جوونی که درگیر کاره فرصتی برای علافی و جلوی آینه موندن ها نداره ، مشکل رو به گردن جوونها نندازید اگه دیرتر بجنبید وضعیت بدتر میشه ...

    • دخترناشناس

      من نظرات همتون رو خوندم، من خودم یه دخترم و عاشق آرایش کردن قبلا هم خیلی آرایش می کردم ولی نه برای هیچ غرض شیطانی به قول بعضی از دوستان که بالا نظرگذاشته بودن ولی کم کم متوجه شدم دیگران نسبت به من نظر شیطانی دارن، همین بود که کم کم آرایشم و کم کردم و این شد که فهمیدم اگه آرایشم و به خونه محدود کنم بیرون خیلی راحت ترم ولی ناگفته نمونه که متاسفانه آقایون چون هیچ تفریحی ندارن رو میارن به جنس مخالف ولی دخترا اگه به سمت جنس مخالف برن فقط عشق و علاقه عاملشه(در بیشتر موارد)

    • اگاهی

      همه ی ما به خاطر وجود این مشکلات مقصریم...اصلا اگه سطح دانش و اگاهی جامعه بالا بره این مشکلات بسیار کم میشه...تنها راه نجات همینه...چون می بینیم هر کس نسبت به هر مسئله ای رفتارمنحصر به فردی از خودش نشون میده مثل بحث ارایش کردن و موجباتش...و فقط شمشیر اگاهی و کمال بشریه که میتونه جهل رو گردن بزنه...که این همون سلاح امام عصره...

    • شکوفه

      بد نبود.

    • وجیهه

      بعضی از اقایون واقعا بی جنبه ان تا یه دختر میبینن یه خرده به خودش رسیده جو گیر میشن و اونو به باد متلک میگیرن یا میخوان باهاش دوست بشن متاسفانه فرهنگ مملکت ما اینه حالا اگه همون دختر خانوم بره خارج از کشور و بکینی هم بپوشه همون اقا پسره ایرانی خودمون حتی بهش نگاهم نمیکنه پس متاسفانه باید بگم که فرهنگمون اینطوریه کاری هم به ارایش خانوما نداره الان خیلی از اقایون هستن که اندازه خانوما ارایش میکنن شاید هم بدترچند وقت پیش رفتم توی یه فروشگاه فروشنده(پسر) بقدری ریمل و سرمه مالیده بود تو چشماش و چنان زیر ابرویی برداشته بود که من خودم خجالت کشیدم و اومدم بیرون واقعا شرم اوره که یه مرد مردونگی شو اینطوری از دست بده و متاسفنه این مشکل خیلی از جوونای مملکت ماست البته یه چیزی که توی بعضی دخترا خیلی مسخره اس این کلیپس هاییه که نمیدونن باید چطوری ازش استفاده کنن من هم خودم هم ارایش میکنم هم کلیپس میزنم ولی تعادلم رعایت میکنم نه مثل بعضی دخترا کلیپسو بذارم فرق سرم...

    • بدون نام

      من فقط عاشق اینم که یک پسر اصیل و نچیب و با اخلاق و ثروتمند دست بدار منا بگیره خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا تورا به امام حسین دعام را مستجاب کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج