جاباما
۲۸۳۷۱۲
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

واریز پول به حساب خواستگار قلابی

یک مرد که با وعده ازدواج و پیشنهاد سرمایه‌گذاری در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری ۳ میلیارد و ۷۰ میلیونی از دختران دم‌بخت کرده بود، دستگیر شد.

روزنامه ایران: یک مرد که با وعده ازدواج و پیشنهاد سرمایه‌گذاری در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری ۳ میلیارد و ۷۰ میلیونی از دختران دم‌بخت کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ محمد اقبالی رئیس پلیس فتای البرز گفت: در پی مراجعه زن جوانی به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر اینکه از سوی خواستگارش به بهانه سرمایه‌گذاری در خرید و فروش ارز و سودآوری در این زمینه، هدف کلاهبرداری ۷۰ میلیون ریالی قرار گرفته است، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بنا به اظهارات این زن وی مدتی پیش از طریق فضای مجازی با مرد جوانی آشنا شده که پس از مدتی از زمان آشنایی‌شان به او پیشنهاد ازدواج می‌دهد که با موافقت زن جوان و جلب اعتماد وی با پیشنهاد سرمایه‌گذاری و فعالیت در خرید و فروش ارز الکترونیکی در سایت اینترنتی که توسط وی بارگذاری شده بود، مالباخته ترغیب می‌شود که با واریز مبلغ ۷۰ میلیون ریال به حساب این سایت در سود حاصله شریک شود.

سرهنگ اقبالی تصریح کرد: زن جوان پس از گذشت چند روز از واریز پول، زمانی که جهت خرید ارز به سایت مراجعه می‌کند متوجه می‌شود که پیشنهاد خواستگارش واقعی نبوده و یک دام کلاهبرداری بوده است برای اغفال افراد ساده‌لوحی که به آسانی فریب دغل‌بازی برخی افراد را می‌خورند.

رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: کارشناسان وارد عمل شده با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق به یافتن سایت اینترنتی شدند که پس از اغفال افراد به ثبت‌نام در این سایت جهت واریز پول نقد و دریافت ارز الکترونیکی از ارائه ارز خودداری می‌کند.

این مقام پلیسی تصریح کرد: در ادامه مأموران این پلیس با بررسی و ردزنی‌های فنی گرداننده سایت را به همراه همدستش در یک عملیات غافلگیرانه در کرج دستگیر کردند.

سرهنگ اقبالی در ادامه گفت: متهمان در بازجویی‌های مأموران به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از دختران دم‌بخت به بهانه ازدواج با آنها و اقدام به طراحی سایت خرید ارز الکترونیکی اعتراف کرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسين از المان

      من روانشناس اقتصادى هستم چند سالى كه به ايران ميام، خيلي مسائل عجيب و غريب بين مردم مشاهده كردم كه در هيچ نظريه علمى شناخته شده جا ندارند و هرچه سعى كم كنم توضيح كه هيچ! حتى توجيهى هم براى انها پيدا نمى كنم، مثل اين مسئله كه هر روز در مصبوعات، راديو، تلويزيون و از طريق درد دل مردم قابل ديدين است و هميشه هم مثل هم است: مردى سر زنهاى مختلف را با قول به ازدواج، كلاه گذاشته. من حدس ميزنم كه در چندين سال گذشته ميليون ها زن به اين وسيله سرشون كلاه رفته و بعيد مى دونم كه ادمى در ايران باشد كه از اين جريان اطلاع نداشته باشد! معمايي كه من در ان گيج شدم، كه چگونه باز هم كسانى پيدا مى شوند كه بازهم گول اين كلك قديمى را مى خورند. باور بفرماييد بيشتر ذهن من رو اين مسئله بخودش مشغول كرده. چقدر بعضى از خانم هاى ايرانى بدبختن كه حاظر هستند فقط به خاطر ازدواج و اينكه يك اقا بالاسر داشته باشند حتى يك مرد رو بخرند! به هر قيمتى شده،فقط كافيست كه يك ظاهر يك مرد رو داشته باشه،حالا اين مرد چه شخصيتى داره، پدر و مادرش كى هستن،گذشته اش چيه،خلافكاره يا نه، قاتل يا نه، زن و بچه داره يا نه،سواد داره يا نه وووو اصلا مهم نيست. بعضى وقتها شرمم ميشه وقتى متوجه ميشم كه يك مرد در ايران چه شرايطى باد داشته باشه، تا خيلي از خانمهاى ايرانى براش قش و ظعف كنن.شرايط:١.داشتن يك ماشين! مهم نيست ماشين مال خودش باشه،دزدى باشه،اجاره اى باشه، بخصوص يك كمى بقول ايرانيها يك كمى با كلاس هم باشه.٢. يك ظاهر مثل يه خورده شيك و پيك٣. مهمترين شرط مهارت در دروغگويي و تعريف كردن داستانهاى فيلمهايي هندى. به همين سادگيست و هيچ شرط ديگه نمى خواد.وقتى يادم مياد كه تا چند سال پيش خانمهاى ايرانى چقدر اعتماد بنفس بالايي،چقدر شخصيت والايي داشتن و اين شرايط بالا اصلا برايشان مهم نبود بلكه شرايطشان اول از همه خانواده با شخصيت و با فرهنگ،باسواد و علم، انسانيت مهم بود. تهاجم فرهنگى يعنى اين و تا كى خانمهاى ايرانى در دام اين اشخاص مى افتن، خود سواليست كه هرگز جوابى پيدا نخواهد شد. بقول شاعر: تا احمق ها در دنيا هستن،هيچ مفلسى در نخواهد ماند. نوش جان اين اقايان چون لياقت اين گونه خانمها همين اشخاص هستن و نه اقايان با شخصيت، با سواد، با فرهنگ.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج