جاباما
۲۸۳۸۷۱
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

معلم شدن «مشروط» شد

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت: دانشجومعلمان برای ورود به شغل معلمی باید گواهینامه سنجش صلاحیت حرفه‌ای کسب کنند و دانشجویانی که موفق به کسب این گواهینامه نشوند نمی‌توانند به شغل معلمی وارد شوند.

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت: دانشجومعلمان برای ورود به شغل معلمی باید گواهینامه سنجش صلاحیت حرفه‌ای کسب کنند و دانشجویانی که موفق به کسب این گواهینامه نشوند نمی‌توانند به شغل معلمی وارد شوند.

مهدی نوید ادهم درخصوص گواهینامه سنجش صلاحیت حرفه‌ای دانشجو معلمان اظهار داشت:‌ کلیات این طرح در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید که بر اساس آن دانشجو معلمان بعد از اتمام تحصیل باید گواهینامه سنجش صلاحیت حرفه‌ای را کسب کنند.

وی افزود: گواهینامه سنجش صلاحیت حرفه‌ای شامل ۴ مولفه معدل درسی، آزمون کتبی، آزمون عملکردی و پوشه کار است که بر اساس آن دانشجویان در زمان تحصیل صلاحیت و شایستگی لازم را برای اشتغال در شغل معلمی کسب خواهند کرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت:‌ اگر دانشجومعلمی موفق به کسب گواهینامه سنجش صلاحیت حرفه‌ای نشود به او حداکثر دو سال مهلت داده می‌شود تا توانمندی و صلاحیت‌های لازم را کسب کند و تا زمانی که این گواهینامه را اخذ نکند، نمی‌تواند به شغل معلمی وارد شود.

نوید ادهم خاطرنشان کرد: یکی از احکام سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، طراحی و استقرار نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان است که تمام معلمان موجود باید این گواهینامه را کسب کنند و هر چند سال یکبار نیز نیاز به تمدید آن است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      توی بخشنامه ای آقای مهر محمدی فرموده بودند که آزمون عملکردی برای دانشجویان ورودی 91 اعمال نمیشود و نمرات دانشجویان از سه آزمون ویگر کسب میگردد.بعد ایشان گفته بودند که اگر دانشجویی نتواند این نمراتش را به حد نصاب برساند به او گواهی موقت تحصیلی داده میشود و دو سال وقت دارد تا در آزمون های بعدی قبول شود.ای کاش این خبر بسیار بد را بعد امتحانات منتشر میکردید نه در بحبوحه استرس امتحان.از خداوند طلب یاری در این امر را دارم چون به زبان ساده زورمان نمیزسد و کسی به نظرات ما توجهی نمیکند.من که خدا رو شکر از این قاعده مستثنا هستم چون از خودم مطمئن هستم که در سخت ترین آزمون زندگی ام قبول میشوم.دلم به حال اونایی میسوزه که بعد از 4 سال سختی و مشقت آبرویشان پیش خانواده و دوستان و آشنایان میرود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج