جاباما
۲۸۳۸۹۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

با این بازی ها از پلی استیشن ۴ لذت ببرید

چند سال پیش وقتی صحبت از بازی‌های مستقل می‌شد همه فورا به یاد بازی‌هایی می‌افتادند که روی مرورگرهای اینترنتی قابل انجام بودند یا عناوین ساده‌ای که به صورت دانلودی و رایگان عرضه می‌شدند.

وب سایت زومجی - عارف عسکری : چند سال پیش وقتی صحبت از بازی‌های مستقل می‌شد همه فورا به یاد بازی‌هایی می‌افتادند که روی مرورگرهای اینترنتی قابل انجام بودند یا عناوین ساده‌ای که به صورت دانلودی و رایگان عرضه می‌شدند؛ ولی حالا اوضاع بازی‌های مستقل تغییر کرده است.

با معرفی و محبوب شدن پلتفرم‌های دیجیتالی (مثل استیم، ایکس‌باکس لایو آرکید، فروشگاه پلی‌استیشن، اپ استور و غیره)، بازی‌های مستقل اهمیت بیشتری پیدا کردند.

تنوع این بازی‌ها و نوآوری‌های کوچک و بزرگی که به همراه دارند باعث شده تا گرایش بازیکن‌ها نیز به سمت آنها بیشتر شود.

شرکت سونی با درک این موضوع تصمیم گرفته تا کنسول نسل جدیدش را به خانه‌ی اصلی بازی‌های مستقل تبدیل کند و در این راستا حرکت‌هایی را نیز انجام داده است که از میان آنها می‌توان به عرضه‌ی کیت‌های توسعه‌ای رایگان برای موتور قدرتمند یونیتی، و همچنین پشتیبانی فروشگاه پلی‌استیشن از بازی‌های ساخته شده به وسیله‌ی سازندگان مستقل اشاره کرد.

با این بازی ها از پلی استیشن 4 لذت ببرید

حمایت سونی از بازی‌های مستقل در نسل هشتم باعث شده تا بسیاری از سازندگان این بازی‌ها به سوی پلی‌استیشن ۴ هجوم بیاورند و شاهد انتشار عناوین کوچک و جمع‌وجور زیادی برای این کنسول باشیم که بعضا از بازی‌های بزرگ و پرخرج نیز جذاب‌تر و محبوب‌تر هستند.

در ادامه فهرستی از بهترین بازی‌های مستقل پلی‌استیشن ۴‌ را مشاهده می‌کنید. از سکوبازی‌های پیکسلی که یک بار دیگر جذابیت بازی‌های چندنفره‌ی آفلاین را ثابت می‌کنند، تا بازی‌های اکتشافی خوش‌ساخت و هنرمندانه، همه جور سبک و سیاقی در بین بازی‌های این فهرست مشاهده می‌شود.

حتی یک بازی منحصربه‌فرد وجود دارد که با ترکیب دو ورزش غیرمرتبط یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های سال ۲۰۱۵ را رقم زده است.


OlliOlli2: Welcome To Olliwood

با این بازی ها از پلی استیشن 4 لذت ببرید

در گذشته مجموعه‌ی Tony Hawk's طرفداران بسیار زیادی داشت اما آخرین شماره‌ی آن که با نام Tony Hawk's Pro Skater ۵ در سال ۲۰۱۵ منتشر شد را می‌توان به عنوان یکی از بدترین بازی‌های این مجموعه معرفی کرد.

این بازی به علاقه‌مندان اسکیت‌سواری نشان می‌دهد که اگر به دنبال یک تجربه‌ی جذاب از این سبک هستند باید آن را در جای دیگری جستجو کنند.

فروشگاه پلی‌استیشن همان جایی است که شما می‌توانید یکی از بهترین بازی‌های اسکیت‌سواری، یعنی OlliOlli۲ را در آن پیدا کنید.

این بازی دوبعدی با گیم‌پلی چالش‌برانگیزش حتی از بازی‌های سه‌بعدی این سبک نیز هیجان‌انگیزتر است. OlliOlli۲ برخلاف ظاهر ساده و رنگارنگش به هیچ‌وجه بازی آسانی نیست. در این بازی باید برای تمام پرش‌ها و فرودهایتان دقت و تمرکز داشته باشید.

سازندگان OlliOlli۲ چند ماه پیش یک افزونه‌ی کاملا رایگان برای بازی خود منتشر کردند که بخش چندنفره‌ی آفلاین را به آن اضافه می‌کرد. شما به یاد دارید که ناشران بازی‌های بزرگ تا به حال چنین کاری انجام داده باشند؟


Transistor

با این بازی ها از پلی استیشن 4 لذت ببرید

سوپرجاینت گیمز، سازنده‌ی بازی مستقل نسل قبلی Bastion، یک اکشن ایزومتریک دیگر به نام Transistor ساخته است که از نظر گیم‌پلی شباهت‌های زیادی به Bastion دارد، اما در دنیایی استیم‌پانکی اتفاق می‌افتد.

در این بازی شما هدایت شخصیتی به نام «رِد» را برعهده می‌گیرید. رد یک خواننده است که صدایش را از دست داده و حالا به کمک یک شمشیر بزرگ و سبزرنگ به نام «ترانزیستور» به دنبال آن می‌گردد.

داستان تلخ و تاثیرگذار بازی در کنار موسیقی زیبا و محیط‌های تماشایی که با الهام از انیمه‌های ژاپنی طراحی شده‌اند، فضای عجیبی را در Transistor به وجود می‌آورند.

اما اگر جزء آن دسته از بازیکنانی هستید که به ویژگی‌های هنری اهمیت زیادی نمی‌دهید و گیم‌پلی برای شما اولویت دارد باز هم از Transistor ناامید نخواهید شد، چون این بازی یک اکشن-نقش‌آفرینی عالی، با مبارزات جذاب و سلاح‌ها و توانایی‌های متنوع است.

دشمنان و غول‌آخرهای بازی طراحی فوق‌العاده‌ای دارند و از مبارزه با آنها سیر نخواهید شد. Transistor یک بازی مستقل بی‌ کم و کاست است که نشان می‌دهد بدون بودجه‌های سنگین و فقط با گیم‌پلی و داستان خوب می‌توان یک بازی تحسین‌برانگیز ساخت.


Towerfall: Ascension

با این بازی ها از پلی استیشن 4 لذت ببرید

Towerfall: Ascension را می‌توان احیاگر بازی‌های چندنفره‌ی دوبعدی نامید. هدف اصلی شما در این سکوبازیِ پرهیجان به سیخ کشیدن دشمنان است، قبل از اینکه آنها بتوانند چنین کاری را با شما انجام دهند.

شاید در ابتدا این گرافیک زیبا و ظریف بازی باشد که توجه‌تان را به خودش جلب می‌کند، اما باید بدانید که گیم‌پلی Towerfall: Ascension قوی‌ترین بخش این بازی است.

شما می‌توانید به این سو و آن سو بپرید و از زوایای مختلف دشمنان خود را هدف قرار دهید؛ حتی می‌توانید تیرهایی را که آنها به سمت شما پرتاب می‌کنند روی هوا بگیرید و مجددا به سوی خودشان شلیک کنید.

شاید از هر ۱۰ تیری که در بازی شلیک می‌شوند ۳ تای آنها به هدف برخورد می‌کنند و این موضوع یک چالش شیرین را به وجود می‌آورد و لحظات جذابی را رقم می‌زند.

هیجان ناشی از هرج و مرج و آشفتگی، وجود جزییات بسیار زیاد در گیم‌پلی و پاداش‌هایی که دریافت هر کدام از آنها انگیزه‌ی مضاعفی برای بازی کردن به شما می‌دهد Towerfall: Ascension را به یک انتخاب ناگزیر برای طرفداران بازی‌های چندنفره‌ی آفلاین تبدیل می‌کند. در ضمن این بازی یک بخش همکاری Co-Op جذاب هم دارد.


The Talos Principle

با این بازی ها از پلی استیشن 4 لذت ببرید

حدود ۵ سال پیش بود که Portal ۲ ثابت کرد یک بازی اول‌شخص معمایی حتی بودن داشتن مبارزه و درگیری هم می‌تواند تبدیل به شاهکار شود. پس از Portal ۲ بازی مطرح دیگری در این سبک نداشتیم تا اینکه The Talos Principle منتشر شد.

این بازی شما را در نقش یک روبات هوشمند قرار می‌دهد و برای پیدا کردن علائم مختلف به دنیاهای متفاوت می‌فرستد. شما باید پازل‌های متعددی را حل کنید که در محیط‌های بسیار زیبای باستانی و یا آینده‌گرایانه طراحی شده‌اند.

خطر اصلی در این دنیاها ربات‌هایی هستند که توانایی شلیک کردن دارند. برای حل کردن معماها باید پرتوهای نور را با کمک وسایل مختلف منعکس کنید.

البته آیتم‌های زیادی در محیط وجود دارند که پازل‌ها را تا حد ممکن پیچیده می‌کنند. The Talos Principle یک بازی با اتمسفر جالب است که علاقه‌مندان به سبک معمایی نباید آن را نادیده بگیرند.

Invisible, Inc

با این بازی ها از پلی استیشن 4 لذت ببرید

استودیوی کلای اینترتینمنت از زمان تاسیسش در سال ۲۰۰۵ تا کنون کارنامه‌ی درخشانی داشته و به یکی از قابل احترام‌ترین سازندگان بازی‌های مستقل تبدیل شده است.

هر یک از بازی‌های این استودیو سبک و حال‌وهوای مخصوص به خود را دارند؛ مثلا Mark of the Ninja یک مخفی‌کاری دوبعدی است، Torchlight II سبکی مشابه بازی‌های Diablo دارد و Don't Starve یک اکشن-ماجراجویی با المان‌های بقا است.

Invisible, Inc جدیدترین ساخته‌ی کلای اینترتینمنت است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و طبق معمول با تمام ساخته‌های قبلی این استودیو متفاوت است. این بازی گیم‌پلی نوبتی شبیه بازی‌های مجموعه‌ی XCOM دارد که با مکانیزم‌های مخفی‌کاری ترکیب شده است.

در Invisible, Inc شما هدایت گروهی از ماموران مخفی را به عهده دارید که هر کدام صاحب توانایی‌های ویژه‌ای هستند. وجود مراحلی که به صورت تصادفی ساخته می‌شوند و همچنین ماموریت‌های متنوع باعث شده که ارزش تکرار بازی بسیار بالا باشد.

اگرچه در Invisible, Inc مشاهده شدن به وسیله‌ی دشمنان مساوی با باختن نیست، اما لذت واقعی در این بازی را وقتی تجربه می‌کنید که مراحل را بدون جلب توجه و بی سروصدا به پایان برسانید.

نکته: در زمان نوشته شدن این مقاله Invisible, Inc در فروشگاه پلی‌استیشن عرضه نشده است، اما کلای اینترتینمنت قول داده که به زودی این اتفاق خواهد افتاد.

با این بازی ها از پلی استیشن 4 لذت ببرید

بازی Axiom Verge یک ناشر بزرگ به نام سونی دارد، اما ارزش این بازی زمانی مشخص می‌شود که بدانیم تمام بخش‌های آن به وسیله‌ی یک نفر به اسم «تام هَپ» طراحی و ساخته شده‌اند. Axiom Verge یک سوبازی به سبک Metroid است که در محیط‌های زیبای علمی‌-تخیلی آن به جستجو می‌پردازید، معما حل می‌کنید و بیگانگان فضایی را نابود می‌سازید.

در بازی بیش از ۶۰ نوع سلاح و قدرت مختلف وجود دارد که اکثر آنها عملکرد جالبی دارند (مثل اسلحه‌ای به اسم Glitch Gun که فضایی‌ها را به سنگ تبدیل می‌کند.) پس از کسب توانایی‌های جدید در بازی می‌توانید برگردید و مسیرها و مکان‌هایی را که قبلا از قلم انداخته‌اید به دقت جستجو کنید.

بخش داستانی بازی حدود ۱۰ ساعت گیم‌پلی دارد و در محیط‌های مختلفی مثل مخفیگاه موجودات فضایی و یا محیط‌های برفی اتفاق می‌افتد. هیجان‌انگیزترین لحظات بازی نیز مربوط به مواجهه با غول‌آخرهای آن هستند و تا مدت‌ها از یادتان نخواهند رفت.


The Binding of Isaac: Rebirth

با این بازی ها از پلی استیشن 4 لذت ببرید

اگر از شما بخواهند که یک داستان وحشتناک درباره‌ی مادری شیطان‌صفت که تلاش می‌کند فرزند خودش را به قتل برساند تعریف کنید چه کار خواهید کرد؟ به نظر می‌رسد دو راه بیشتر نداشته باشید.

یا باید قلم و کاغذ بردارید و یک رمان آبکی و غیرقابل باور بنویسید یا اینکه مانند «ادموند مک‌میلن» سازنده‌ی Super Meat Boy، یک بازی سیاه، اعتیادآور و مضحک در سبک تیراندازی شبیه روگ (Roguelike) بسازید.

Rebirth نام نسخه‌ی بازسازی شده از بازی The Binding of Isaac است که آیتم‌ها، قدرت‌ها و دشمنان بیشتری نسبت به نسخه قبلی‌اش دارد و یک بخش همکاری Co-Op آفلاین به آن اضافه شده است.

«آیزاک»، پسربچه‌ای که شخصیت اصلی بازی است، در طول مراحل با دشمنان مختلفی مثل عنکبوت‌ها، کرم‌های بدریخت و حتی پای مادرش مبارزه می‌کند. باید خیلی مواظب باشید که او را به کشتن ندهید چون در این صورت باید بازی را از ابتدا (دوباره بخوانید: ابتدا!) آغاز کنید.


SOMA

با این بازی ها از پلی استیشن 4 لذت ببرید

استودیوی فریکشنال گیمز با انتشار بازی Amnesia: The Dark Descent در سال ۲۰۱۰ بُعد جدیدی از بازی‌های ترسناک را نشان‌مان داد.

آخرین اثر این استودیو یک بازی دیگر در سبک ترس و بقا با تم علمی‌-تخیلی به نام Soma است که در یک مرکز تحقیقاتی زیرآبی جریان دارد.

این مکان تنها جایی است که انسان‌های نجات یافته از یک حادثه‌ی سهمگین در آن زندگی می‌کنند و پر است از ربات‌های هوشمند و موجودات خطرناکی که در کمین شما نشسته‌اند.

در Soma شما نمی‌توانید با دشمنان خود بجنگید، بنابراین برای دیده نشدن بهتر است به تاریکی پناه ببرید. همچنین در بازی پازل‌های زیادی وجود دارند که حل کردن آنها به مقدار کافی چالش‌برانگیز هست.

شاید Soma به اندازه‌ی سایر بازی‌های این سبک ترسناک نباشد، اما تعادل خوبی بین وحشت و داستان برقرار می‌کند و بازیکن را تا پایان کنجکاو نگه می‌دارد.

بررسی بازی SOMA

با این بازی ها از پلی استیشن 4 لذت ببرید

قبل از انتشار Rocket League همه آن را یک بازی مستقل کاملا معمولی می‌دیدند، اما حالا این پدیده‌ی سال ۲۰۱۵ یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های الکترونیکی دنیا است.

تا قبل از این اگر کسی درباره‌ی ترکیب فوتبال و رانندگی در یک بازی ویدئویی صحبت می‌کرد احتمالا با تمسخر دیگران مواجه می‌شد، ولی از وقتی Rocket League (و قبل از آن Battle-Cars) منتشر شده، همه پشت ماشین‌های مجهز به موشک خود می‌نشینند و برای گل زدن به حریف گاز می‌دهند!

وقتی بازی را تازه آغاز می‌کنید گیم‌پلی تا حد زیادی گیج‌کننده به نظر می‌رسد. زیاد اتفاق می‌افتد که نتوانید دروازه‌ی خالی را باز کنید و یا یک ضربه‌ی ساده به توپ بزنید. کمی که با سیستم کنترل بازی سر و کله زدید همه چیز دست‌تان می‌آید و بازی کم‌کم زیبایی‌هایش را نمایان می‌کند.

از آنجا که خبری از ارتقا و قدرت‌های ویژه نیست، همه چیز به مهارت‌های خودتان بستگی دارد. مسابقات بازی کوتاه و جذاب هستند و می‌توانید آنها را چندنفره و به صورت آنلاین یا آفلاین تجربه کنید.

یادگیری Rocket League به زمان زیادی احتیاج ندارد اما ماهر شدن در آن کار دشواری است و روزها تمرین می‌طلبد؛ اصلا به همین دلیل است که از این بازی به عنوان یک ورزش الکترونیک (e-sport) یاد می‌کنند. Rocket League یک تجربه‌ی شیرین و نو در بین بازی‌های چندنفره است که می‌تواند لحظات نابی را برای‌تان به وجود آورد.


Spelunky

با این بازی ها از پلی استیشن 4 لذت ببرید

باسابقه‌ترین بازی این فهرست Spelunky است که حدود ۷ سال از انتشار اولین نسخه‌ی آن می‌گذرد. این بازی که می‌توان آن را آغاز کننده‌ی یک انقلاب در بین بازی‌های مستقل نامید حالا برای پلی‌استیشن ۴ نیز منتشر شده است.

Spelunky یک سکوبازی دوبعدی با مراحل تصادفی است که هدف اصلی شما در آن چیزی نیست جز پیدا کردن راه خروج از یک معدن قدیمی و تودرتو. در طول مراحل بازی با دشمنان مختلفی مواجه می‌شوید و جواهرات ارزشمندی پیدا می‌کنید که با آنها می‌توانید تجهیزات خود را ارتقا دهید و یا وسایل تازه خریداری کنید.

با اینکه کل بازی در کمتر از نیم ساعت قابل تمام کردن است اما شما فقط یک شانس برای انجام این کار دارید و اگر موفق نشوید باید همه چیز را از اول شروع کنید.

Spelunky مملو از موقعیت‌های ناگهانی و غیرمنتظره است. علاوه بر دشمنانی که گوشه و کنار محیط را پر کرده‌اند باید حواستان به اشتباهات خودتان هم باشد.

رها کردن یک بمب در مکانی نامناسب به جای اینکه دشمن را از بین ببرد شما را به عقب پرتاب می‌کند و کافی است کمی بدشانس باشید تا درون گودال میخ‌ بیفتید و بی‌درنگ به ابتدای مرحله منتقل شوید.

تخریب‌پذیری محیط بازی باعث می‌شود بتوانید با منفجر کردن دیواره‌های این معدنِ بی‌انتها راه‌های جدیدی برای خود باز کنید و از این طریق برخی از چالش‌های بازی را دور بزنید. اگر به تمام این ویژگی‌های خوب، حالت‌های چندنفره و چالش‌های روزانه را نیز اضافه کنیم، Spelunky چیزی از بازی‌های بزرگ و پرزرق و برق کم ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج