۲۸۳۹۵۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

می شود به آینده سه شو امیدوار بود؟

برنامه جواد رضویان در قسمت های ابتدایی آنطور که انتظار می رفت سروصدا به پا نکرد. علیرضا ابراهیمی، تهیه کننده برنامه، از اضافه شدن آیتم های جدید و بالا رفتن جذابیت آن در آینده ای نزدیک خبر می دهد.

روزنامه هفت صبح: برنامه جواد رضویان در قسمت های ابتدایی آنطور که انتظار می رفت سروصدا به پا نکرد. علیرضا ابراهیمی، تهیه کننده برنامه، از اضافه شدن آیتم های جدید و بالا رفتن جذابیت آن در آینده ای نزدیک خبر می دهد.

برنامه «سو شو» به کارگردانی جواد رضویان به عنوان مهمترین برنامه ترکیبی زمستان امسال، الان دو هفته ای است پخشش از شبکه سه شروع شده. با اینکه در ابتدا صحبت از آیتم های مختلف و متفاوتی وجود داشت، در قسمت های اول، به پخش چند آیتم ثابت اکتفا کرده و هنوز آنطور که باید نتوانسته موجی در جامعه به وجود بیاورد.

پیش از این صحبت هایی شده بود درباره اینکه «سه شو» جدای از نقد موضوعات اجتماعی، قصد دارد بحث استعدادیابی در زمینه بازیگری و خوانندگی داشته باشد و حتی فراخوانی هم برای این مسئله داده بود. با توجه به این مسئله، ابهاماتی در این رابطه به وجود آمد که «سه شو» به طور کلی چه هدفی را قرار است دنبال کند؟ علیرضا ابراهیمی، تهیه کننده این برنامه درباره این ابهامات توضیح می دهد.

می شود به آینده سه شو امیدوار بود؟

اصلا قرار نبود آکادمی باشد

از زمانی که اعلام شد برنامه «سه شو» قرار است در فصل زمستان از شبکه سه پخش شود، خبرها روی این مسئله تاکید کردند که بخش مهمی از برنامه به استعدادیابی در عرصه بازیگری و خوانندگی اختصاص دارد. از زمانی که برنامه روی آنتن رفت، عملا خبری از این بخش نبود اما در سایت اطلاع رسانی شبکه سه همچنان محلی برای ثبت نام در مسابقه استعدادیابی سه شو وجود دارد.

این مسئله را با تهیه کننده در میان می گذاریم، می گوید: «هیچ وقت قرار نبود آکادمی بازیگری یا موسیقی در برنامه داشته باشیم. نمی دانم چنین چیزی از کجا شایعه شده. قرار بود یک آیتم هفت، هشت دقیقه ای داشته باشیم و در این آیتم یکسری از متقاضیان بازیگری و یکسری از متقاضیان خوانندگی را بیاوریم برای تست. مردم هم بیایند و به آنها رأی بدهند. اصلا قرار نبود چیزی در حجم «ستاره بیست» و «شب کوک» و ... در برنامه داشته باشیم. طبق برنامه ریزی، می خواستیم بخش کوتاهی از برنامه ۶۰-۵۰ دقیقه ای ما را به خودش اختصاص دهد.»

می شود به آینده سه شو امیدوار بود؟

مردم نپسندند حذف می کنیم

برنامه در این مدت با چند آیتم ثابت پیش رفته. هر بار موضوعی انتخاب می شود و چند آیتم نمایشی و وله ثابت و محدود، با توجه به این موضوعات روی آنتن می روند اما طبق تعریف اولیه، به نظر می رسید برنامه باید خیلی متنوع تر از این باشد. ابراهیمی توضیح می دهد: «فعلا با این آیتم ها شروع کرده ایم اما قطعا از دو سه هفته آینده، کم کم آیتم های جدیدی به کار اضافه خواهد شد یا حتی شاید یکسری از این آیتم ها را حذف کنیم. همه اینها به نظر مردم برمی گردد.» او می گوید که اگر انتقاد درباره یک آیتم خاص زیاد شود، سعی می کنند یا آن را حذف کنند یا تصحیح کنند تا حال برنامه بهتر شود.

استعدادیابی، دوبله، ویدئوکال

ابراهیمی امیدواری می دهد که برنامه هر چه جلوتر می رود، بر جذابیت آن هم اضافه شود. می گوید آیتم های جدیدی طراحی کرده اند و به زودی روی آنتن می فرستند: «ما از اول این آیتم های تست بازیگری و خوانندگی یا دوبله طنز را در برنامه ریزی مان داشتیم اما تا الان آماده نشده بود. مثلا در بخش دوبله می خواهیم با فیلم های مطرح تاریخ سینما شوخی کنیم. دو دقیقه از فیلم های مهم تاریخ سینما که برای مردم آشناست را بر اساس موضوع برنامه دوبله می کنیم. در واقع برای این بخش ها قصه خاصی در نظر گرفته ایم و برای آنهایی که فیلم های اصلی را دیده اند جذاب است.»

می شود به آینده سه شو امیدوار بود؟

او می گوید قرار است بخشی به اسم «ویدئوکال» هم به برنامه اضافه کنند که در آن با چهره های علمی، فرهنگی و هنری مصاحبه داشته باشند.

چرا می گویید بی هدف است؟

یکی از انتقادهایی که به برنامه «سه شو» وارد است این است که انگار هنوز مخاطبان به درستی نمی دانند با چه جور برنامه ای روبرو هستند. انگار یک جورهایی هدف خاصی برای آن طراحی نشده و رسالت آن مشخص نیست. ابراهیمی توضیح می دهد: سه شو به طور کلی قرار است به مسائل اجتماعی پیرامون مان با زبان طنز واکنش نشان دهد و آنها را به روش خودش نقد کند. حالا اینکه چقدر موفق هستیم و چقدر نه دیگر باید بگذاریم به عهده مردم و کارشناسان اما اینکه شما می گویید رسالت برنامه مشخص نیست، به نظرم اصلا درست نیست. این را نمی توانیم قبول کنیم چون برنامه از اول رسالت مشخصی داشته.»

منظور این است که آیتم هایی مثل استعدادیابی یا حتی ویدئوکانال، چندان همراستا با یک برنامه ترکیبی انتقادی نیستند؛ بنابراین نمی شود آنها را کنار هم قرار داد و به هدفی واحد رسید. می گوید: «به نظرم فعلا برای قضاوت خیلی زود است. ما برنامه های مشابه اینچنینی زیاد داشته ایم که بعد از مدتی، برخی آیتم ها کمرنگ می شوند و بعضی آیتم های دیگر جایشان را می گیرند. این مسئله هم کاملا طبیعی است. ما از ابتدای شروع به کار برنامه، در اتاق فکرمان ۲۰ تا آیتم طراحی کردیم و قرار گذاشتیم هر چند وقت یک بار، چند قسمت از هر کدام را پخش کنیم تا ببینیم بازخورد مخاطبان به هر کدام از آنها به چه صورت است. اگر بازخورد خوب بود، آن را ادامه بدهیم و اگر نه سعی کنیم آیتم های بهتری را جایگزین آنها کنیم و روی آنتن ببریم.»

می شود به آینده سه شو امیدوار بود؟

اهمیت جذابیت در نقطه شروع

به هر حال کیفیت و پربار بودن هر برنامه در نقطه شروع، اهمیت زیادی در جذب مخاطب دارد. طبیعتا اگر از همین ابتدا آیتم های جذاب تری روی آنتن می رفت، میل مخاطبان به دنبال کردن آن چند برابر بیشتر می شد.

سوال اینجاست که چرا آیتم های جذابی که تولید شده، قرار است اینقدر دیر روی آنتن برود؟

توضیح می دهد: «ابتدا قرار بود شبکه سه نزدیک ۷۰-۶۰ دقیقه برای برنامه به ما زمان بدهد. تا اینجا که هنوز نتوانسته ایم بالای ۵۵ دقیقه برنامه داشته باشیم، ضمن اینکه تولید این آیتم های متنوع نیاز به زمان زیادی دارد و خب جواد رضویان هم حساسیت های ویژه خودش را در کار دارد. به هر حال باید حق بدهیم. به تنهایی نمی توانست تمام اینها را پوشش دهد. ما حتی در انتخاب دوستانی که قرار بود بخش های فرعی را به آنها بسپاریم هم وسواس داشتیم. از این به بعد قرار است دوستانی به ما اضافه شوند که با نظارت جواد رضویان، بخش هایی از کار را جداگانه تولید کنند و طبیعتا از این به بعد، سرعت تولید آیتم ها هم بالا می رود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج