جاباما
۲۸۳۹۶۴
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

تعطیلات سرما زده‌ات را بساز!

وقتی پای سرمای استخوان‌سوز وسط باشد، خیلی‌های‌مان ترجیح می‌دهیم روز تعطیل در خانه بمانیم. زیر پتوی گرم، كنار شومینه، رو به تلویزیون و با انواع تنقلات سر كنیم و بی‌خیال دنیا باشیم...

همشهری ۶ و ۷ - آناهیتا مجد: وقتی پای سرمای استخوان‌سوز وسط باشد، خیلی‌های‌مان ترجیح می‌دهیم روز تعطیل در خانه بمانیم. زیر پتوی گرم، كنار شومینه، رو به تلویزیون و با انواع تنقلات سر كنیم و بی‌خیال دنیا باشیم...

وقتی پای سرمای استخوان‌سوز وسط باشد، خیلی‌های‌مان ترجیح می‌دهیم روز تعطیل در خانه بمانیم. زیر پتوی گرم، كنار شومینه، رو به تلویزیون و با انواع تنقلات سر كنیم و بی‌خیال دنیا باشیم.

اما هستند آدم‌هایی كه از رخوت یك روز تعطیل كشدار بیزارند و دنبال آن هستند بعد از یك هفته پر از دغدغه ‌، آخر هفته‌ای شاد را تجربه كنند تا برای شروع هفته آینده انرژی داشته باشند.

تعطیلات سرما زده‌ات را بساز!

برای این افراد كه این روزها از سرما و در خانه ماندن كلافه‌اند و دلشان می‌خواهد بدون آنكه سرما بخورند و گردش و تفریح، از دماغ‌شان در بیاید، تعطیلاتی سرگرم‌كننده داشته باشند،‌ چند پیشنهاد درجه یك داریم.

(در این پیشنهادها گالری‌گردی و موزه‌گردی را جای نداده‌ایم که البته به نوبه خود می‌توانند تفریح خوبی برای روزهای سرد سال باشند.)

باشگاه‌های تیراندازی

با یک کمان معمولی هم می‌شود ورزش و تفریح کرد و هم شکار! گزینه آخر در عصر حاضر یک شوخی بیشتر نیست اما تیراندازی ورزش و تفریحی است که می‌تواند تمام افراد خانواده را سرگرم کند و یادگیری‌اش هم راحت و قیمتش هم نسبتا ارزان است.

حتی افراد کم توان جسمی‌ هم می‌توانند از این ورزش-تفریح لذت ببرند. افزایش تمرکز و مهارت در تعیین هدف مهم‌ترین خاصیت این ورزش است و رفع خستگی و ایجاد نشاط هم مزیت تفریحی آن. با انتخاب این تفریح علاوه بر سرگرم شدن اعتماد به نفس‌تان هم بالا می‌رود و استرس‌تان هم کم می‌شود.

تعطیلات سرما زده‌ات را بساز!

باشگاه تیراندازی مجموعه ورزشی برق تهران: تهران میدان شهدا، جنب ایستگاه مترو، مجموعه ورزشی برق تهران

باشگاه تیراندازی سئول: تهران اتوبان کردستان از شمال به جنوب، نبش خیابان ونک، بوستان سئول

مجموعه ورزشی بعثت: تهران انتهای خیابان ۱۷شهریور، اتوبان بعثت، قبل از پل فدائیان اسلام
باشگاه تیراندازی شهید دستگردی: تهران اکباتان، فاز 1، مجموعه ورزشی شهید دستگردی (پاس)، درب ورودی غربی

باشگاه تیراندازی زوبین: تهران میدان آرژانتین، بلوار بیهقی، کوچه 12 شرقی، پلاک 18، طبقه دوم


پردیس‌های سینمایی

حالا چند سالی است که پردیس‌های سینمایی در کنار مجموعه‌های تفریحی-ورزشی محبوب خانواده‌ها شده‌اند چون در آنها هم بزرگ‌ترها لذت می‌برند هم بچه‌ها می‌توانند سرگرم شوند.

پردیس‌ها مثل مجموعه‌های ورزشی، چند وجهی هستند و نیازهای طیف و قشر گسترده‌ای از شهروندان را پوشش می‌دهند. امکانات در این مجتمع‌ها از جمله چند سالن سینما‌، فودکورت، رستوران، آتریوم، هایپرمارکت، شهربازی‌ و گاهی واحدهای تجاری و حتی استخر و باشگاه ورزشی باعث می‌شود جمعیت بیشتری آخر هفته‌شان را در پردیس‌ها بگذرانند.

تعطیلات سرما زده‌ات را بساز!

پردیس سینمایی رازی: میدان گمرک (رازی) خیابان هلال احمر

پردیس سینمایی کیان: اتوبان نواب، بعد از پل حق شناس، بلوار چراغی، شماره ۴۱

پردیس سینمایی تماشا: یافت‌آباد‌، ابتدای بلوار مدائن

پردیس سینمایی ملت: اتوبان نیایش‌، روبروی کردستان

پردیس سینمایی سمرقند: جنت‌آباد جنوبی‌، تقاطع بلوار لاله‌، مجتمع تجاری سمرقند

پردیس سینمایی زندگی: فلکه دوم صادقیه‌، بزرگراه آیت‌الله کاشانی‌، بلوار اباذر‌، روبروی بیمارستان پیامبران

پردیس سینمایی راگا: تهران- شهرری‌، اتوبان شهید آوینی‌، خیابان کریم شیرازی


شهربازی‌های سرپوشیده

از زمانی که خانواده بار و بندیل پیک‌نیک می‌بستند و راهی لوناپارک و شهربازی ارم می‌شدند تا هیجان و بازی و دور هم بودن را توامان تجربه کنند، سال‌ها می‌گذرد. بازی در شهربازی هم دیگر محدود به فصل‌های گرم‌تر سال نمی‌شود.

مجموعه‌های تفریحی آنقدر برای بچه‌ها و بزرگسالان سرگرمی ‌دست و پا کرده‌اند که دیگر خانواده‌ها نه‌تنها آخر هفته بلکه وسط هفته هم به این مجموعه‌ها پناه می‌آورند. خبری از بساط پیک نیک شهربازی هم دیگر نیست.

فودکورت‌های این مجموعه‌ها آنقدر تنوع غذایی و جذابیت دارند که نه بچه‌ها میلی به ساندویچ کتلت و الویه مامان‌پز داشته باشند نه مادرها اشتیاقی برای درست کردن و همراه آوردنش. معروف‌ترین شهربازی سرپوشیده تهران سرزمین عجایب در مجتمع تجاری تیراژه و نمونه جدیدتر آن هم شهربازی مجتمع کوروش است.

تعطیلات سرما زده‌ات را بساز!

دنیای بازی چمران: شریعتی، بالاتر از پل صدر

قلعه سحرآمیز: اول اتوبان کرج، پارک ارم

سرزمین عجایب: بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به میدان پونک، مرکز تجاری تیراژه

شهربازی شهر ستاره‌ها: بلوار فردوس غرب، انتهای بلوار الهام، شهربازی شهر ستاره‌ها

شهربازی ژوپیتر: بزرگراه شهید ستاری، خیابان پیامبر مرکزی، شماره ۵۷‌،مجتمع تجاری کوروش.

سافاری پارک وحشت تهران: همت غرب، میدان دریاچه، مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس، ضلع غربی

شهربازی ارگ تجاری تجریش: ابتدای میدان تجریش، خیابان سعدآباد

پارک ژوراسیک تهران : سعادت آباد، میدان بهرود، بلوار شقایق، بعد از پارک پرواز


مجموعه‌های ورزشی-تفریحی

این مجموعه‌ها بخش‌های مختلفی برای تفریح و سرگرمی ‌و همین‌طور ورزش درنظر گرفته‌اند. مثل کافه، رستوران، کلوب سلامت، باشگاه پینت بال، زمین فوتبال و‌... بعضی از مجموعه‌های ورزشی غیر از داشتن امکانات معمول مثل استخر و سونا، به زمین فوتبال، سالن صخره‌نوردی، سالن بدنسازی، زمین والیبال، بسکتبال، پینگ‌پنگ، تیراندازی، شمشیر بازی و ... هم مجهزند.

بعضی مجموعه‌ها مثل مجموعه ورزشی چمران، غرفه‌های پوشاک و لوازم ورزشی، کتاب و لوازم تحریر، گالری نقاشی، صنایع دستی، سفره خانه سنتی و تالار پذیرایی هم دارند.

تعطیلات سرما زده‌ات را بساز!

مجموعه کوهستان: نیاوران، خیابان یاسر، کوچه خلیلی

مجموعه ورزشی شهید شیرودی (امجدیه): خیابان مفتح جنوبی، پایین‌تر از میدان هفتم تیر

مجموعه ورزشی شهدای غواص‌: تهرانسر، ابتدای آزادگان، روبروی شهرک دریا، جنب شهرک فاطمه الزهرا

دهکده آبی پارس: کیلومتر۲۳ اتوبان تهران‌، کرج‌، خروجی گرمدره‌، خیابان شهدا.

مجموعه ورزشی پاسداران: چهارراه پاسداران‌، مقابل خیابان دولت‌، خیابان مغان


سالن‌های پینت بال

پینت بال در ایران طرفداران زیادی دارد. مبارزه کردن در عین صلح و پرتاب توپ رنگی، اتفاقی است که شاید جای آن در جشنواره‌های ما ایرانی‌ها خالی باشد. در خیلی از کشورها مثل هند و مالزی این پرتاپ رنگ و ایجاد هیجان جزو رسوم قدیمی‌ است که کشورهای دیگر هم از آن تقلید کرده‌اند چون باعث تخلیه هیجان و ایجاد روحیه‌ای قوی و شاد می‌شود.

پینت بال به دلیل جذابیت، هیجان و تحرک بسیار زیاد باعث ایجاد سرگرمی ‌مفید برای قشر جوان جامعه و سالم‌سازی اوقات فراغت و تخلیه انرژی‌های درونی آنها می‌شود. مهم‌ترین مزیت‌های این ورزش بالا رفتن قدرت تصمیم‌گیری افراد هنگام مواجهه با موقعیت‌های استراتژیک، پر کردن و سالم‌سازی اوقات فراغت جوانان، ارتقای روحیه همکاری و تمرین کارگروهی هستند. البته این تفریح برای خانواده‌هایی که بچه‌های زیر 10 سال دارند خیلی توصیه نمی‌شود چون ممکن است حین بازی صدمه ببینند.

تعطیلات سرما زده‌ات را بساز!

پرواز: تهران سعادت آباد، میدان کتاب، سه راه فرحزاد، زیر پل گلدیسان (یادگار امام)

دانیال: اقدسیه، خیابان شهید سباری (آجودانیه قدیم)، کوچه سیزدهم شرقی، انتهای کوچه

متریکس: نیایش، مجموعه ورزشی انقلاب

برج میلاد: اتوبان حکیم شرق به غرب، بعد از چمران، خروجی برج میلاد، پینت بال برج میلاد

هرمس: یادگار شمال، بعد از فرحزاد، ورودیه ایثارگران شمالی، کوهسار دهم، بن بست مزرعه، قطعه سه


ماهیگیری

در ایران ورزشگاه‌ها و پارک‌هایی وجود دارند که دارای دریاچه یا استخری مخصوص ماهیگیری‌اند. یکی از این ورزشگاه‌ها مجموعه ورزشی انقلاب است. این استخر دارای ابعاد 40×20 متر‌، با عمق 3/5 متر و با مساحت کلی دو هزار متر است و طبق گفته مسئولانش شش هزار قطعه ماهی قزل‌آلا و کپور دارد.

تعطیلات سرما زده‌ات را بساز!

علاوه بر ماهیگیری می‌توانید از بوفه‌ای که در محیط این استخر قرار گرفته برای سرخ کردن ماهی دلخواه خود و صرف آن به همراه خانواده در محیط زیبای اطراف استخر استفاده کنید.
ماهیگیری مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب: بزرگراه دكتر چمران‌، تقاطع بلوار سئول و نیایش


پاتیناژ

شاید تا به حال آدم‌هایی را که با مهارت روی یخ‌ها سر می‌خورند و لبخندهای پت و پهنی به این نشانه که «ما خیلی این کاره‌ایم» می‌زنند، فقط در فیلم‌ها دیده باشید. اما بد نیست قهرمان فیلم این آخر هفته خودتان باشید، کمی دل و جرات به خرج دهید و خودتان را برای یادگیری پاتیناژ آماده کنید!

پاتیناژ نام نوعی ورزش است که با اسکیت روی یخ انجام می‌شود و می‌توان آن را به صورت تک‌ نفره و دو نفره و گروهی انجام داد. این ورزش از زیباترین ورزش‌هاست و شامل کشش و حرکت بدن همراه با حفظ تعادل می‌شود.

تعطیلات سرما زده‌ات را بساز!

پاتیناژ در ابتدا تنها برای سرگرمی ‌روی رودخانه‌های یخ بسته، یخ حوضچه‌های طبیعی و دریاچه‌های یخ زده انجام می‌شد و بعدها در میان ورزش‌ها جای گرفت و حالا مدت‌هاست که زمین‌های سرپوشیده چهار فصل برای این ورزش تدارک دیده شده اند.

سالن پاتیناژ در مجموعه تندرستی آرامیس: میرداماد، خیابان تبریزیان، نبش خیابان نهم


سالن‌های اسكیت

شاید با خواندن این میان تیتر، بگویید توی این سرما کی حال اسکیت کردن داره؟ اما قول می‌دهیم امتحان کردن پیشنهادمان ضرر نداشته باشد؛ اسکیت کردن در یک سالن سرپوشیده حتما حس و حال‌تان را خوب می‌کند.

ورزش‌هایی که عضلات بالاتنه در آنها تحرک بیشتری دارند باعث افزایش فشار خون می‌شوند که در اسکیت با توجه به فعالیت عضلات قسمت‌های پایینی بدن فشار خون ورزشکار تنظیم و فشار خون متعادل می‌شود.

تعطیلات سرما زده‌ات را بساز!

مجموعه ورزشی صدف: پاسداران، میدان هروی، انتهای خیابان آزادی، پایین‌تر از میدان سرو، ضلع شمال شرقی پارک صدف

مجموعه انقلاب: بزرگراه دكتر چمران‌، تقاطع بلوار سئول و نیایش

ورزشگاه شهید کشوری: خیابان شریعتی، خیابان کوشا، خیابان ورزش

پیست اسکیت رُل: فلکه دوم صادقیه‌، خیابان آیت‌الله کاشانی‌، بعد از بلوار اباذر‌، خیابان مهران‌، فرهنگسرای میثاق


شهرك‌ سینمایی

در آخر برای تان یک پیشنهاد جالب داریم. اگر دل‌تان می‌خواهد این آخرهفته سرد زمستانی را با پالتو و پوتین‌های قدیمی ‌در جایی حوالی دهه 40 و 50 و حتی قبل‌تر از آن قدم بزنید، بد نیست خودتان را به شهرک سینمایی غزالی برسانید.

شهرک سینمایی در ابتدا محدود بود به خیابان لاله‌زار و در خیابان لاله‌زار بناهای مهمی ‌مثل سینما تابان، موزیکال عشقی، کلاه‌فرنگی، جواهر‌فروشی قازاریان وجود داشته و مهم‌ترین ساختمان آن که مرکز تولید و ستاد فیلم هزاردستان بود گراند هتل است .

این مکان، یک مرکز تفریحی گردشگری و از همه مهم‌تر جایی برای دیدن لوکیشن فیلم‌های خوب و ماندگار سینما و تلویزیون است و اگر خوش شانس باشید می‌توانید بازیگران محبوب‌تان را ملاقات کنید.

تعطیلات سرما زده‌ات را بساز!

مهم‌ترین لوکیشن‌های شهرک سینمایی غزالی‌‌، هزار دستان، کیف انگلیسی، مدار صفر درجه، کارگاه علوی، شب دهم، بانو، امام علی، مریم مقدس، نردبانی برای آسمان، کلاه پهلوی، ولایت عشق، تنها‌ترین سردار و یوسف هستند.

این شهرک در کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص کرج قرار دارد و در سال ۱۳۵۸ توسط کارگردان فقید ایرانی‌، مرحوم علی حاتمی‌ ساخته شد. غیر از شهرك سینمایی غزالی می توانید از قدم زدن در شهرك مختارنامه(لوكیشن سریال مختارنامه) و شهرك سینمایی دفاع مقدس و حس كردن حال و هوای فیلم‌ها و سریال‌های ساخته شده در این لوكیشن‌ها لذت ببرید.

شهرك مختارنامه: احمدآباد مستوفی

شهرك دفاع مقدس: كیلو متر ۱۵ بعد از عوارضی تهران ـ قم ، شهرك سینمایی دفاع مقدس


سالن‌های پینگ پنگ

اگر دل‌تان آخر هفته‌‌ای پر از هیجان و تحرک و نشاط می‌خواهد و درعین حال تنوع طلب هم هستید و تمام تفریحات گفته شده را امتحان کرده‌اید، بد نیست پینگ‌پنگ در مجموعه‌های ورزشی را هم امتحان کنید. کارشناسان می‌گویند این ورزش علاوه بر اینکه تمرکز و دقت را افزایش می‌دهد، از بیماری آلزایمر هم جلوگیری می‌کند.

تعطیلات سرما زده‌ات را بساز!

مجموعه تفریحی شهید چمران: شریعتی، بالاتر از پل صدر

پینگ‌پنگ مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب: خیابان ولیعصر‌، خیابان نیایش‌، حد فاصل بزرگراه‌های کردستان و سئول‌، مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب

باشگاه پینگ‌پنگ پیام مخابرات‌: زیر پل سیدخندان

باشگاه پینگ‌پنگ مهر تابان‌: خیابان پیروزی

باشگاه پینگ‌پنگ کانون مفتح‌: خیابان شریعتی، سه راه ضرابخانه

باشگاه پینگ‌پنگ فدك: میدان بهمن (‌کشتارگاه سابق)‌، پایین‌تر از فرهنگسرای بهمن


بازارچه‌های سنتی

آنقدر که گشتن در بازارچه‌های سنتی می‌تواند روح را تازه کند شاید پاساژگردی در مراکز خرید مدرن این خاصیت را نداشته باشد. دلیلش هم این است که گشتن در این بازارچه‌ها حسابی حس نوستالژی‌مان را قلقلک می‌دهد.

با لمس کردن پارچه‌های سنتی و در دست گرفتن تنگ‌های بلوری شربت و نشستن روی صندلی قدیمی ‌لهستانی برمی‌گردیم به سال‌های دور و حس و حال قدیم کودکی یا با دیدن گرامافونی از یک کافه تاریخی و شنیدن صفحه آن دربازارچه خودمان را در سال‌هایی دور در خیابان لاله زار تصور می‌کنیم.

تعطیلات سرما زده‌ات را بساز!

این بازارچه‌ها بیشتر از همه مناسب هنر دوستان هستند. می‌توانیم در این بازارچه‌ها تکه‌های روزهای گمشده خود را پیدا کنیم و احساس خوبی داشته باشیم.

آنهایی که مشتری صفحات گرامافون‌اند یا دنبال عتیقه ‌جات‌اند یا وسایل تزئینی می‌خرند، یا دل‌شان لباس‌های سنتی یا متفاوت با طرح‌های کار دست می‌خواهد در بازارچه‌های سنتی آخر هفته خوبی را تجربه خواهند کرد.

در بعضی بازارچه‌ها مثل بازارچه پارک لاله، می‌توانید انواع لباس‌ها و کیف‌های سنتی، گلیم، اغذیه‌فروشی، الکتریکی و حتی پرنده فروشی هم پیدا کنید.

بازار سنتی ستارخان: خیابان ستارخان، زیر پل یادگار امام‌، ضلع شمالی بازار بزرگ سنتی ستارخان فاز یک

بازار سنتی پروانه (پارکینگ پروانه): خیابان جمهوری- بعد از چهارراه استانبول‌، پارکینگ پروانه

بازارچه پارک لاله: کارگر شمالی، پارک لاله، بازارچه پارک لاله، کمی‌ بالاتر از موزه هنرهای معاصر
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با كدوم پول اونوقت؟

    • سحر

      واقعا حالم از خوندن این متن بد شد.نمی دونم منظورتون از "نسبتا ارزان"درباره ی تیراندازی چیه!!همه ی اینایی که گفتید جزو گرونترین کاراست که فقط مرفه های بی درد می تونن سراغشون برن نه ما آدم معمولی ها.
      متن چندش آوری بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج