جاباما
۲۸۴۰۱۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

با این برچسب ضربان قلب را کنترل کنید

محققان موفق به توسعه یک برچسب نازک و انعطاف پذیر شده اند که روی پوست قرار می گیرد و فعالیت قلب را به طور مستمر کنترل می کند.

خبرگزاری ایرنا: محققان موفق به توسعه یک برچسب نازک و انعطاف پذیر شده اند که روی پوست قرار می گیرد و فعالیت قلب را به طور مستمر کنترل می کند.

به گزارش ساینس، ضربان قلب بیماران مبتلا به آریتمی (ضربان نامنظم و غیر طبیعی) و اختلالات قلبی دیگر، باید به طور مداوم کنترل شود. محققان کره ای برای حل این مشکل، برچسبی ابداع کرده اند که روی پوست قرار می گیرد و ضربان قلب را به طور مداوم کنترل می کند.

با وجود این که در چند سال گذشته ابزارهایی مشابه ساعت مچی و دستبند برای کنترل عملکرد قلب و سایر قسمت های بدن طراحی شده است، اما بسیاری از آنها غیر قابل انعطاف هستند و نمی توانند به طور کامل روی سطح پوست قرار گیرند؛ به همین دلیل نتایج متناقضی را ارائه می دهند و قابل اعتماد نیستند.

با این برچسب ضربان قلب را کنترل کنید

دستاورد جدید محققان کره ای، کاملا نازک و ارتجاعی است و به راحتی مانند چسب زخم روی پوست قرار می گیرد و همین ویژگی سبب می شود که ضربان قلب با دقت اندازه گیری شود. یکی دیگر از مزیت های این برچسب در این است که امکان ذخیره اطلاعات مربوط به ضربان قلب در حین تست ورزش وجود دارد.

برای ساخت این برچسب از یک غشای سیلیکونی قابل انعطاف استفاده شده است که حاوی نانوذرات طلاست که به طور متراکم در کنار هم چیده شده اند و ظرفیت حافظه بلند مدت دستگاه را افزایش می دهند. همچنین در این دستگاه از حسگرهای ECG (به منظور ثبت ضربان قلب) و تقویت کننده استفاده شده است.

برای قرار دادن دستگاه روی پوست، در ابتدا آن را روی ماده شفاف و انعطاف پذیر قرار می دهند و سپس به سطح پوست منتقل می کنند. با استفاده از لاستیک سیلیکونی، برچسب می تواند چند روز روی پوست دوام داشته باشد. محققان در حال بهینه سازی ویژگی چسبندگی و ضخامت این برچسب هستند تا ماندگاری آن را به یک هفته برسانند.

محققان پیش بینی می کنند که این محصول طی چند سال آینده به صورت تجاری وارد بازار شود. نتایج این تحقیقات در نشریه Science Advances منتشر شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج