۲۸۴۱۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

قتل والدين نامزد بعد از كشمكش‌ خانوادگی

رويا برايم شرط تعيين كرد و گفت بايد پدر و مادرش را هم راضي كنم. روز حادثه براي همين كار به خانه دايي‌ام رفتم اما آنها باز هم همان بهانه‌ها را تكرار كردند من كه به‌شدت عصباني شده بودم با چاقو به آن دو حمله كردم و هر دو نفرشان را كشتم.

شرق: : مردي كه پدر و مادر نامزد خود را به قتل رسانده بود، يك سال‌ونيم بعد از ارتكاب جنايت پاي چوبه‌دار مي‌رود. اين مرد به دو بار قصاص محكوم شده و قضات ديوان‌عالي كشور حكم مرگ او را تاييد كرده‌اند.

ماموران پليس آگاهي داراب يكي از روزهاي اواسط دي سال ۸۹ در جريان وقوع جنايت در منزلي مسكوني قرار گرفتند و وقتي به محل حادثه رفتند، پيكر بي‌جان و غرق در خون مردي را مشاهده كردند كه آثار اصابت چاقو بر بدنش مشهود بود.

اين جنازه در قسمت پذيرايي خانه قرار داشت و كمي آن‌سوتر جسد زني ميانسال با وضعيتي مشابه به چشم مي‌خورد. اين زن و شوهر ۶۲ و ۵۹ساله به نام‌هاي فريبا و حسن بودند كه اجسادشان توسط دخترشان پيدا شده بود.

كارآگاهان جنايي در بررسي‌هاي خود به اين نتيجه رسيدند كه اگرچه قاتل سوار بر خودرو حسن گريخته است اما هدف سرقت نداشته و به هيچ‌كدام از لوازم موجود در منزل و همچنين طلا و پول‌هاي نقد دست نزده است.

علاوه بر اين همه شواهد گوياي آن بود كه عامل جنايت با استفاده از شناخت قبلي به‌راحتي و به عنوان ميهمان وارد منزل مقتولان شده است. از طرفي وجود خراش‌هاي متعدد روي بدن دو قرباني و به‌هم‌ريختگي ظاهري وسايل از درگيري دو طرف و تلاش زوج ميانسال براي دفاع از خود حكايت داشت.

دختر قربانيان كه از ديدن اين صحنه شوكه شده بود و به سختي صحبت مي‌كرد، به ماموران گفت: «من خانه نبودم و وقتي به منزل بازگشتم اين صحنه را ديدم. اول نمي‌توانستم هيچ حدسي درباره علت قتل بزنم اما حالا تصور مي‌كنم نامزدم، پدر و مادرم را كشته باشد.»

رويا، دختر مقتولان با نامزد خود به نام تورج اختلاف داشت و حتي بحث جدايي به ميان آمده بود اما تورج راضي به اين اتفاق نبود و قرار گذاشته بود صبح روز حادثه به خانه والدين رويا برود و با آنها مذاكره كند.

پسر جوان در پي تجسس‌هاي گسترده پليسي دستگير شد. او كه ابتدا نمي‌خواست جرمي را گردن بگيرد، در بازجويي‌هاي تخصصي به ارتكاب اين كشتار اقرار و انگيزه‌اش را اختلافات خانوادگي عنوان كرد.

پرونده اين جنايت بعد از اتمام تحقيقات مقدماتي در اختيار قضات دادگاه كيفري استان فارس قرار گرفت و اولياي‌دم مقتولان در جلسه محاكمه خواستار قصاص تورج شدند. سپس اين جوان بار ديگر ضمن اعتراف به قتل، جزييات حادثه را شرح داد او گفت: «رويا دختردايي من است و از نوجواني به او علاقه داشتم، براي همين وقتي به سن ازدواج رسيدم، به خواستگاري رفتم و والدين‌مان نيز موافقت خودشان را براي ازدواج ما اعلام كردند و به اين ترتيب نامزد شديم اما بعد از آن دايي‌ام مرتب در كارهاي ما دخالت مي‌كرد و با بهانه‌جويي اجازه نمي‌داد جشن عروسي را برگزار كنيم.»

متهم به قتل ادامه داد: «كارهاي پدر و مادر رويا باعث شد نامزدم تحت‌تاثير قرار بگيرد و بخواهد از من جدا شود من كه او را دوست داشتم تمام سعي‌ام را به كار گرفتم تا اين اتفاق نيفتد. بالاخره با رويا صحبت و او را قانع كردم از جدايي منصرف شود، البته رويا برايم شرط تعيين كرد و گفت بايد پدر و مادرش را هم راضي كنم. روز حادثه براي همين كار به خانه دايي‌ام رفتم اما آنها باز هم همان بهانه‌ها را تكرار كردند من كه به‌شدت عصباني شده بودم با چاقو به آن دو حمله كردم و هر دو نفرشان را كشتم.»

هيات قضات بعد از اتمام جلسه محاكمه به قصاص متهم راي دادند. اين حكم اكنون به تاييد ديوان‌عالي كشور رسيده و تورج در يك‌قدمي چوبه‌دار قرار گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج