جاباما
۲۸۴۲۱۸
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

رکوردزنی وزرای اطلاعات و دفاع در بهارستان

حسین مظفر معاون نظارت مجلس شورای اسلامی در تشریح مهم‌ترین محورهای گزارش عملکرد نظارتی مجلس از ۷ خردادماه سال جاری تا ۶ آذرماه گفت: در ۶ ماه اول اجلاسیه چهارم مجلس نظارت‌های قوه مقننه، در چند زمینه صورت گرفته است.وی ادامه داد: وزرای اطلاعات و دفاع هر کدام با دریافت دو فقره تذکر کمترین تذکر را از نمایندگان مجلس دریافت کرده‌اند.

خبرگزاری خانه ملت: حسین مظفر معاون نظارت مجلس شورای اسلامی در تشریح مهم‌ترین محورهای گزارش عملکرد نظارتی مجلس از ۷ خردادماه سال جاری تا ۶ آذرماه گفت: در ۶ ماه اول اجلاسیه چهارم مجلس نظارت‌های قوه مقننه، در چند زمینه صورت گرفته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه نظارت بر ابلاغ و انتشار قوانین در ۶ ماهه اول اجلاسیه چهارم ۳۳ قانون به رئیس جمهور ابلاغ شده که البته یک عنوان قانون تا زمان تهیه این گزارش، برای انتشار در روزنامه رسمی ابلاغ نشده است.

مظفر در خصوص نظارت‌های مجلس بر اجرای قوانین و عملکرد مسئولان و دستگاه های اجرایی کشور گفت: با توجه به ارزیابی مصوبات دولت تاکنون آئین نامه‌های مربوط به بخش زیادی از قوانین مصوب مجالس هشتم و نهم تصویب نشده است.

نمایندگان از ظرفیت‌های نظارتی ماده ۲۰۶ آئین نامه داخلی استفاده‌ای نکرده‌اند

معاون نظارت مجلس در این رابطه ادامه داد: از تعداد ۸۳ آئین نامه مربوط به قانون برنامه توسعه پنجم نیز تاکنون ۳۸ مورد تهیه نشده و در اجرای ماده ۴۴ آئین نامه داخلی مجلس یک فقره گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و همچنین در ماده ۴۹ آئین نامه داخلی مجلس، ۲ مورد گزارش از کمیسیون‌های اجتماعی و عمران قرائت شده است اما باید توجه داشت نمایندگان از ظرفیت‌های نظارتی ماده ۲۰۶ آئین نامه داخلی استفاده‌ای نکرده‌اند.

۱۶۷۴ فقره تذکر کتبی به وزراء و رئیس جمهور

مظفر در خصوص تعداد تذکرات کتبی نمایندگان به وزراء و رئیس جمهور گفت: در ۶ ماهه اول از اجلاسیه چهارم جمعا ۱۶۷۴ فقره تذکر کتبی به وزراء و رئیس جمهور داده شده که از این تعداد ۲۴۷ فقره از تذکرات خطاب به رئیس جمهور بوده است.

وی ادامه داد: وزیر اطلاعات تنها در ۶ ماهه مذکور ۷ فقره تذکر دریافت کرده و نکته دیگر اینکه از ۲۴۷ تذکر رئیس جمهور تنها ۲۵ مورد مربوط به عملکرد ایشان بوده و مابقی تذکرات در خصوص عملکرد دستگاه های زیرمجموعه‌ رییس جمهور بوده است.

۷۸۲ فقره تذکر شفاهی به وزرا و مسئولان اجرایی

مظفر درخصوص تذکرات شفاهی نمایندگان به وزرا، مسئولان اجرایی و رئیس جمهور گفت: نمایندگان مجلس در ۶ ماهه اول از اجلاسیه چهارم جمعاً ۷۸۲ فقره به وزرا و مسئولان اجرایی تذکر شفاهی داده‌اند که از این تعداد ۶۵۶ مورد تذکر شفاهی به هیات وزیران بوده و رئیس جمهور با دریافت ۱۰۸ فقره تذکر بیشترین مخاطب تذکر شفاهی بوده است.

وزرای اطلاعات و دفاع با دو فقره تذکر کم‌ترین تذکرات را از مجلس دریافت کرده اند

وی ادامه داد: وزرای اطلاعات و دفاع هر کدام با دریافت دو فقره تذکر کمترین تذکر را از نمایندگان مجلس دریافت کرده‌اند.

از ۱۰۸ تذکر به رئیس جمهور تنها ۱۰ مورد به عملکرد وی ارتباط دارد

مظفر تصریح کرد:البته از ۱۰۸ تذکر به رئیس جمهور تنها ۱۰ مورد به عملکرد وی ارتباط دارد و مابقی تذکرات درخصوص عملکرد دستگاه‌های زیرمجموعه رئیس جمهور بوده است.

مجموعا ۴۵۲ سوال نمایندگان از وزراء به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد

مظفر درخصوص سوال نمایندگان از وزرا افزود: در مجموع ۴۵۲ سوال به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده که به کمیسیون تخصصی ارجاع داده شده و از مجموع سوالات به ۵۹ سوال در کمیسیون رسیدگی و در آنجا موضوع خاتمه یافته است. البته یک سوال با درخواست نماینده سوال‌کننده به حالت تعویق درآمده و مابقی سوالات در کمیسیون در دست رسیدگی است. در بین کمیسیون‌ها، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با ۶۰ سوال بیشترین و کمیسیون برنامه و بودجه با ۳ سوال کمترین سوالات ارجاعی را به خود اختصاص داده‌اند.

تقدیم ۱۰ تقاضای تحقیق و تفحص به هیات رییسه مجلس در شش ماهه نخست/۱۳۱ پرونده تحقیق و تفحص همچنان مفتوح است

وی درخصوص تحقیق و تفحص گفت: در ۶ ماهه مذکور در مجموع ۱۰ تقاضای تحقیق و تفحص جدید به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده و جمعا درخواست‌های تحقیق و تفحص از ابتدای دوره نهم مجلس ۱۸۲ فقره بوده است که از این تعداد درخواست تحقیق و تفحص پرونده ۱۳۱ تقاضا مفتوح و پرونده ۵۱ تحقیق و تفحص مختومه است که گزارش نهایی ۶ پرونده نیز در صحن علنی مجلس قرائت شده است.

استیضاح دو وزیر و رای اعتماد مجدد به هر دو

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درخصوص رأی اعتماد یا سلب اعتماد از وزیران گفت: در ۶ ماهه نخست اجلاسیه چهارم طرح استیضاح دو وزیر دولت یازدهم مطرح شد و نمایندگان مجلس وزرای آموزش و پرورش و راه و شهرسازی را استیضاح کردند و مجدداً به این وزیران رأی اعتماد دادند.

مظفر درخصوص حضور وزرا و مسئولان اجرایی برای ارائه گزارش و تبادل‌نظر در صحن علنی افزود: در بازه زمانی گزارش مذکور وزرای بهداشت و همچنین امور خارجه در صحن علنی حضور یافتند.

در ۶ ماهه مذکور هیچ گزارشی از عملکرد دستگاه‌ها به صحن علنی مجلس ارائه نشده است

معاون نظارت مجلس درخصوص قرائت گزارش‌های واصل شده از سازمان‌ها در صحن علنی مجلس تصریح کرد: در ۶ ماهه مذکور هیچ گزارشی از عملکرد دستگاه‌ها به صحن علنی مجلس ارائه نشده است و همچنین در این مدت در نشست‌های کمیسیون‌های تخصصی مجلس ۳۶۴ جلسه نظارتی در مورد عملکرد مسئولان و دستگاه‌های اجرایی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

۷۱ سفر و بازدید در راستای نظارت بر نحوه اجرای قوانین

وی درباره بازدیدهای نظارتی کمیسیون‌های تخصصی مجلس ادامه داد: در ۶ ماهه اولیه اجلاسیه چهارم در مجموع ۷۱ سفر و بازدید در راستای نظارت بر نحوه اجرای قوانین در دستگاه‌های اجرایی و بررسی مشکلات عمومی از سوی کمیسیون‌های تخصصی گزارش شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درخصوص انتخاب ناظران مجامع، هیات‌ها و شوراهای ملی افزود: در ۶ ماهه نخست اجلاسیه چهارم طبق آیین‌نامه داخلی پس از معرفی حداقل ۲ برابر مورد نیاز نامزدهای واجدشرایط توسط کمیسیون، ۸ مورد رأی‌گیری در صحن علنی برای انتخاب ناظران صورت گرفته که ۱۲ نماینده برای نظارت بر فعالیت مجامع، هیات‌ها و شوراها انتخاب و احکام و ابلاغ منتخبین با امضای رئیس مجلس جهت معرفی به دستگاه مربوطه صادر شده است. همچنین احکام ۳۱ نفر از نمایندگان به‌عنوان ناظران شوراهای فرهنگی استان به وزارتخانه‌های کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد.

مظفر درخصوص گزارش نمایندگان ناظر در مجامع، هیات‌ها و شوراها و تصمیمات متخذه گفت: در ۶ ماهه مذکور ۲۰ فقره گزارش از نمایندگان ناظر دریافت شده که در چند فقره از گزارش‌ها، نماینده ناظر مجلس از عدم دعوت و تشکیل نشدن به موقع جلسات ابراز نارضایتی نموده‌اند.

وصول ۳۲ فقره گزارش از دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط درخصوص تشکیل جلسات و مصوبات مجامع، هیات‌ها و شوراه ا

وی درخصوص گزارش دستگاه‌ها از تشکیل جلسات و مصوبات و تصمیمات مجامع هیات‌ها و شوراها افزود: در باز زمانی این گزارش تعداد ۳۲ فقره گزارش از دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط درخصوص تشکیل جلسات و مصوبات مجامع، هیات‌ها و شوراها واصل شده است.

مظفر درخصوص گزارش نظارتی ناظران و دبیرخانه‌های شوراهای استانی در بازه زمانی گزارش گفت: تعداد ۱۵ فقره گزارش از ناظران و دبیرخانه‌های شوراهای برنامه‌ریزی استان و تعداد ۱۲ فقره گزارش از شورای فرهنگ عمومی استان، ۸ فقره گزارش از هیات‌های حل اختلاف و رسیدگی به شکایت استان و همچنین تعداد ۱۲ فقره از کمیته اشتغال استان‌های کشور واصل شده است.

ثبت ۱۵۷۶ فقره شکوائیه در کمیسیون اصل ۹۰ در شش ماهه مذکور

مظفر درباره عملکرد کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس گفت: در بازه زمانی مذکور ۱۵۷۶ فقره شکوائیه در کمیسیون اصل ۹۰ به ثبت رسیده و جهت رسیدگی به شکایاتی که در صلاحیت کاری کمیسیون تشخیص داده شده ۱۷۹۱ فقره مکاتبه با دستگاه های ذی ربط صورت گرفته و ۱۹۹۴ فقره جوابیه اعم از واسطه ای و قطعی برای پاسخ به این شکایات ثبت شده و ۲۵۵ فقره پاسخ دستگاه ها برای شکایات ارسال شده است.

معاون نظارت مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید توجه داشت موارد ارجاعی از ریاست و هیات رئیسه مجلس و همچنین موضوعات خاص نظارتی که علاوه بر امور جاری در دستور پیگیری‌های معاونت نظارت قرار داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج