جاباما
۲۸۴۳۵۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ظریف: با قانون‌ شکنان برخورد می‌شود

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایران خود را برای حفاظت از دیپلمات‌های تمامی کشورها به طور شرعی و قانونی موظف می‌داند و با تمام افرادی که در تعرض به سفارت عربستان کوتاهی یا قانون شکنی کردند برخورد جدی می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایران خود را برای حفاظت از دیپلمات‌های تمامی کشورها به طور شرعی و قانونی موظف می‌داند و با تمام افرادی که در تعرض به سفارت عربستان کوتاهی یا قانون شکنی کردند برخورد جدی می‌کند.

محمدجواد ظریف در کنفرانس خبری با همتای عراقی خود در تهران با اشاره به تعرض صورت گرفته به عربستان سعودی در تهران از سوی تعدادی از افراد و در ادامه قطع رابطه دیپلماتیک از سوی ریاض با تهران با بیان اینکه "تمامی مقامات ایران از مقامات کشوری، لشکری و قضایی به‌شدت حادثه حمله به سفارت عربستان را محکوم کردند"، گفت: ایران خود را موظف می‌داند به طور شرعی و قانونی از مهمانانی که در ایران به عنوان دیپلمات حضور دارند، حفاظت و حراست کند.

وی گفت: بعد از واقعه تأسف‌بار شنبه شب ایران حتماً با تمام افرادی که در این حوزه کوتاهی یا قانون‌شکنی کردند برخورد جدی می‌کند. ایران تمام حمایت خود از مقرهای دیپلماتیک، کارمندان و کنسولگری سعودی را انجام داد، اما این باعث تأسف است که سعودی سیاست ایجاد تنش را ادامه داد.

ظریف گفت: تنش و آتش افروزی برای کسی عاقبت خوشی نخواهد داشت. سیاست ایران همواره مبتنی بر ایجاد آرامش و همکاری و همراهی با تمامی همسایگانش بوده است. ما برای جهان عرب و نیز عربستان سعودی به عنوان جزء مهمی از جهان اسلام، احترام ویژه قائلیم و می خواهیم ارتباط سازنده خود را که از گذشته داشته‌ایم ادامه دهیم و همه را به این منظور به همکاری دعوت می‌کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: امروز خطر افراط و فرقه‌گرایی و ترویج طایفه‌گرایی منطقه را تهدید می‌کند و همه باید مراقب باشیم تا به این اقدامات دامن نزنیم؛ چرا که دامن زدن به این مسائل برای همه خطرناک است.

ظریف همچنین از ابتکار ابراهیم جعفری همتای عراقی خود در جهت ایجاد همفکری در حل و فصل مسائل منطقه استقبال کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج