۲۸۴۴۵۷
۵۰۵۲
۵۰۵۲
پ

سقوط بالگرد نظامی آمریکا در افغانستان

گروه طالبان مدعی شد، بر اثر سقوط یک بالگرد نظامی امریکا در شهرستان «مارجه» استان هلمند واقع در جنوب افغانستان، بیش از ۱۰ تن از نظامیان این کشور کشته شدند.

خبرگزاری ایرنا: گروه طالبان مدعی شد، بر اثر سقوط یک بالگرد نظامی امریکا در شهرستان «مارجه» استان هلمند واقع در جنوب افغانستان، بیش از ۱۰ تن از نظامیان این کشور کشته شدند.

«قاری محمدیوسف احمدی» یکی از سخنگویان طالبان امروز (چهار شنبه) با انتشار اطلاعیه ای ادعا کرد که این بالگرد روز سه شنبه توسط نیروهای این گروه مورد هدف قرار گرفته و کلیه سرنشینان آن در آتش سوختند.

منابع خبری در افغانستان امروز به نقل از منابع دولتی، خبر از کشته شدن یک نظامی آمریکایی دادند و اعلام کردند که یک بالگرد نظامی آمریکایی بر اثر نقص فنی در استان هلمند ناچار به فرود اضطراری شده است.

اطلاعیه طالبان افزوده است، بالگردهای آمریکایی روز سه شنبه درصدد پیاده کردن شماری از نیروهای این کشور در شهرستان «مارجه» بودند که یکی از بالگردها، هدف نیروهای طالبان قرار گرفت و سرنگون شد.

این سخنگوی گروه طالبان ادعا کرده است، دهها نظامی آمریکایی در این حمله کشته شدند و نظامیان این کشور تا عصر روز گذشته تلاش کردند تا جسدهای آنان را از منطقه خارج کنند، اما موفق به انجام این کار نشدند.

درگیری میان نیروهای دولتی و طالبان از چند ماه قبل در استان هلمند آغاز شده است، اما از حدود سه هفته قبل این درگیری ها شدت یافت و طالبان با حمله گسترده به این استان تا آستانه کنترل کامل هلمند پیش رفت و در این شرایط، نیروهای انگلیسی و آمریکایی به طور مستقیم وارد نبردهای زمینی و هوایی در شهرستان های مختلف این استان شدند.

طالبان مدعی است که در این نبردها مناطق زیادی از شهرستان های «نوزاد»، «موسعه قلعه»، «کجکی» و «سنگین» استان هلمند را به تصرف خود درآورده و هم اکنون سرگرم نبرد سنگین با نظامیان افغان در منطقه «چور چهارراهی» و «وکیل دوست محمد» شهرستان مارجه است.
پیشتر «دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز از کشته شدن ده ها تن از نیروهای طالبان در استان هلمند خبر داده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج