۲۸۴۵۵۶
۵۰۶۴
۵۰۶۴
پ

دهانه آتشفشانی در قلب شهر +عکس

Cerro de Xico یا تپه ی ژیکو در جنوب شهر مکزیکو سیتی در منطقه ی آتشفشانی Chichinautzin قرار دارد.

برترین ها: Cerro de Xico یا تپه ی ژیکو در جنوب شهر مکزیکو سیتی در منطقه ی آتشفشانی Chichinautzin قرار دارد. تپه ی ژیکو در واقع یک تپه نیست و بر اساس عکس های هوایی یک حلقه ی زیبا از سنگ آتشفشانی tuff است که بر اثر برخورد ماگما با آب در وسط دریاچه ی چالکو (chalco) به وجود آمده که همچنان آثار باقی مانده ی این دریاچه اطراف این دهانه دیده می شود. با توجه به اینکه در 40 کیلومتری جنوب شهر قرار دارد، پیشرفت خزنده ی شهر دارد این دهانه ی آتشفشانی را محاصره می کند. البته داخل آن به لطف دیواره ی سنگی اش هم چنان برای کشاورزی استفاده می شود.

دهانه آتشفشانی در قلب شهر +عکس

برای مدت مدیدی شهر و اطراف آن مثل بیشتر مکزیک که زیر آب بوده، در زیر دریاچه ی چالکو قرار داشته است. دریاچه ی چالکو به همراه دریاچه های Texcoco و Xochimilco زمانی که گذاره های منطقه ی آتشفشانی Chichinautzin مسیر رود را به سمت جنوب بست، به وجود آمدند. طی قرن ۱۶ و ۱۷ میلادی بعد از فتح مکزیک توسط اسپانیا قسمت زیادی از این دریاچه برای جلوگیری از سیل های ادواری خشک شد.

دهانه آتشفشانی در قلب شهر +عکس

این منطقه کاملا خالی از سکنه به حساب می آمد تا زمانی که در دهه ی ۷۰ میلادی دولت دریاچه را کاملا خشک کرد و در نتیجه خانواده هایی از مرکز و جنوب شهر برای اشغال زمین های جدید به این منطقه سرازیر شدند. کشاورزان شرکتی و مردم فقیر ناامید با سازمان های کمونیستی معامله هایی غیر قانونی کردند و کنترل زمین های غنی آتشفشانی را به دست گرفتند. هزاران هزار خانواده به امید پیدا کردن کار به این زمین ها روی آوردند. کشاورزان از دیواره ی آن بالا رفتند و زمین داخل دهانه ی آتشفشان را شخم زدند.

دهانه آتشفشانی در قلب شهر +عکس

علی رغم نزدیکی اش به شهر، ژیکو هیچ گونه امکانات زیر بنایی مثل جاده ی آسفالته و یا مدرسه برای کودکان ندارد. بسیاری از مردم زمین هایی که برای کشاورزی در نظر گرفته شده بودند خریدند که باعث به وجود آمدن مشکلات قانونی و در نتیجه ورود دولت برای منظم ساختن حقوق مالکیت شد. ژیکو در سال ۱۹۹۴ از مکزیکو سیتی جدا شد و در سال ۲۰۰۵ حدود ۳۳۰ هزار نفر جمعیت داشت.

دهانه آتشفشانی در قلب شهر +عکس

دهانه آتشفشانی در قلب شهر +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج