۲۸۴۶۰۷
۵۰۳۳
۵۰۳۳
پ

عکس: ساخت ربات خنثی‌ کننده بمب

محققان مؤسسه فرانهوفر آلمان یک حسگر برای ربات‌ها تولید کرده‌اند که می‌تواند اسکن سه‌بعدی را از کل یک بسته مشکوک به بمب ارائه کند.

خبرگزاری ایسنا: محققان مؤسسه فرانهوفر آلمان یک حسگر برای ربات‌ها تولید کرده‌اند که می‌تواند اسکن سه‌بعدی را از کل یک بسته مشکوک به بمب ارائه کند.

خنثی‌سازی بمب یکی از بهترین حوزه‌های برای ربات‌هاست تا در صورت ناموفق بودن عملیات، عواقب کمتری در انتظار باشد.

محققان آلمانی برای ارتقای این ربات‌ها، سیستمی تولید کرده‌اند که از مجموعه‌ای از حسگرهای چند حالته شامل یک اسکنر موج میلیمتری،‌یک دوربین دیجیتالی وضوح بالا و یک سیستم نظارت بر محیط سه‌بعدی تشکیل شده است.

این اجزا درون یک محفظه قرار گرفته و روی یک پلت‌فرم رباتیک قرار داده می‌شود. مهندسان خنثی کننده بمب از فاصله ایمن به کنترل از راه دور ربات می‌پردازند.

عکس: ساخت ربات خنثی‌ کننده بمب

حسگرهای سه‌بعدی چرخان این ربات به ارائه اسکنی سه‌بعدی از صحنه جرم پرداخته و دوربین دیجیتالی، تصاویر وضوح بالایی را برای حفظ شواهد نوری ثبت می‌کند. در همین حین، حسگر موج میلیمتری به بررسی و اسکن منبع خطر پرداخته و تصویری از آنچه درون بسته وجود دارد، ارائه می‌کند. رایانه داخلی ربات سپس اطلاعات را جمع‌آوری کرده و آنها را به بازرسان ارسال می‌کند تا در آنجا با استفاده از تلفیق داده‌های حسگرها بر روی رایانه قرار بگیرند.

پس از اینکه بسته توسط ربات اسکن شد، متخصصان می‌توانند آنچه درون آن است را بررسی کرده در مورد تخریب یا سالم نگهداشتن بسته تصمیم بگیرند. داشتن این اطلاعات برای فرآیند خنثی‌سازی مفید است. این سیستم همچنین سابقه‌ای ایجاد می‌کند که کارشناسان می‌توانند آن را به مامورانی که به دنبال بمب‌گذاران هستند، ارائه کنند.

در حال حاضر اگر ربات خنثی‌کنده بمب بخواهد درون بسته یا کیف را نگاه کند، باید آن را درون یک ایستگاه متحرک پرتوی ایکس حمل کند که این امر، خطر تخریب بخشهایی از بمب را حین حمل به همراه دارد. اسکن بمب در همانجایی که قرار دارد به این معنی است که اطلاعات به سرعت و بدون نیاز به حرکت دادن بسته به دست کارشناسانان می‌رسد.

این حسگر در سال جاری به نمایش درخواهد آمد و کل مجموعه حسگر برای رباتهای خنثی‌کننده بمب تا سال ۲۰۱۹ ارائه خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج