۲۸۴۶۲۱
۹ نظر
۵۰۱۳
۹ نظر
۵۰۱۳
پ

آزارجنسی کودک پناهجوی ایرانی در استرالیا

ارزش های انسانی بار دیگر در بازداشتگاه های پناهجویان استرالیا قربانی شد و یک کودک ۶ ساله ایرانی مورد آزار جنسی قرار گرفت.

خبرگزاری ایرنا: ارزش های انسانی بار دیگر در بازداشتگاه های پناهجویان استرالیا قربانی شد و یک کودک ۶ ساله ایرانی مورد آزار جنسی قرار گرفت.

شبکه خبر 'ای.بی.سی' استرالیا روز پنجشنبه از آغاز تحقیقات توسط پلیس 'نائورو' در مورد پرونده آزار جنسی یک دختر بچه شش ساله ایرانی در بازداشتگاه پناهجویان در این جزیره خبر داد.

شرایط غیراستاندارد بازداشتگاه ۶۰۰ نفره نائورو، مشکلات ناشی از نگهبانان و آزارهای جنسی زنان و کودکان مهاجر طی چند سال گذشته با انتقادهای شدید روبرو شده است، اما استرالیا همچنان به سیاست خود برای مقابله با پناهجویان و انتقال آنها به اماکنی خارج از این کشور ادامه می دهد.

این شرایط باعث شد 'بان کی مون' دبیر کل سازمان ملل نیز در دیدار اخیر خود با نخست وزیر استرالیا خواستار بازنگری در امنیت مرزی و شرایط بازداشتگاه های نگهداری پناهجویان شود.

دولت استرالیا صدها تجاوز و آزار جنسی از جمله آزار جنسی کودکان را در این بازداشتگاه ها ثبت کرده است. حدود ۱۰۰ کودک به تنهایی در اردوگاه غیراستاندارد جزیره نائورو نگهداری می شوند.

انسان های سودجو طی سال های گذشته با سیاه نمایی های غرب، جوانان ایرانی را اغفال کرده و با بهشت نمایی کشورهایی مانند استرالیا آنان را در دام انداخته و تلاش کردند این قشر را به صورت غیرقانونی به این کشورها منتقل کنند که براساس قانون های سختگیرانه کانبرا با مشکلات زیادی روبرو شده اند.

شبکه خبری 'ای.بی.سی' استرالیا روز پنجشنبه اعلام کرد اکنون مشخص شده است یک دختر بچه شش ساله ایرانی توسط یک پناهجوی دیگر در نائورو مورد آزار جنسی قرار گرفته و متهم پس از این اقدام متواری شده است.

والدین این کودک شش ساله، ساعت هشت شب متوجه غیب فرزند خود می شوند و پس از جستجو وی را با یک مرد مهاجر دیگر پیدا می کنند و پس از مجادله این فرد با موتورسیکلت از محل متواری می شود.

این اتفاق ۲۹ دسامبر (هشتم دیماه) رخ داد و باعث ایجاد نگرانی و وحشت در بین جامعه پناهجویان در نائورو شده است.

این دختر بچه را پس از یافتن با این مرد پناهجو، به بیمارستان انتقال داده اند و یک روز پس از آن نیز این فرد دستگیر شد، اما یک روز پس از دستگیری، آزاد شد.

'ای.بی.سی' اعلام کرد پلیس نائورو با توجیهات گوناگونی که نشان می دهد قوانین در مورد پناهجویان به گونه ای دیگر است و با سایر مردم فرق می کند، از پاسخگویی به پدر این دختر که خواستار بازداشت این مرد و رسیدگی به پرونده وی در دادگاه شده بود، امتناع کرده است.

پدر این دختر بچه شش ساله مقامات نائورو را به انجام ندادن اقدام مناسب و کافی متهم کرده است.

این دختر به همراه والدینش حدود دو سال را در بازداشتگاه های جزیره کریسمس و نائور گذرانده است.

براساس این گزارش، با وجود مستندات فراوانی که نشان دهنده سوء استفاده از کودکان در نائورو است، تاکنون هیج فردی به دلیل چنین جرائمی متهم و یا محکوم نشده است.

استرالیا در تلاش است مهاجران غیرقانونی را به اجبار به کشور خود بازگرداند و یا به کشور سوم منتقل کند، اما ایران تاکید دارد این افراد به طور قانونی ایران را ترک کرده اند و بازگشت آن ها نیز باید داوطلبانه باشد.

'عبدالحسین وهاجی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در استرالیا معتقد است مهاجرت های بدون مطالعه گروهی از ایرانیان به خارج، پیامدهای خوبی برای خود آنها به همراه نداشته است.

براساس آمار دولت استرالیا، بیش از ۱۹ هزار مهاجری که برای سفر و گرفتن اقامت در استرالیا تلاش کردند ایرانی بودند و بسیاری از آنها با نابودکردن اسناد سفر خود و ارائه پول به قاچاقچیان انسان از اندونزی راهی استرالیا شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترسو

      انسانهاي سودجو ؟! سياه نمايي هاي غرب ؟! اغفال جوانان ايراني ؟! پناه بر خدا از شرِ ؟!؟!؟! جوانان هم كه كور و كر و بيشعور !!!!!!!

      پاسخ ها

      • مجيد

        جناب ترسو امثال مثل شما که خودشون رو به خواب زدندبسيارند. اما در برابر اهل تفکر بسيار کم. شما ميتوني يه سر بريد توي اينترنت سرچ کنيد تا ببينيد که چقدر ازار جنسي کودک ازاري در جاهاي مختلف دنيا صورت ميگيره امثال مثل شما اينقدر غرب زده ايد که اگه اين خبر راست هم باشه ميگيد ساست داخليه. البته انشاالله که راست نباشه. اين خبر گفته شده بخدا اگر دروغ هم باشد تن ادم رو ميلرزونه چه برسه به راستش. خدا لعنتشون کنه اين شياطين من الانس رو .

    • مادر

      به پدرو مادر این بچه معصوم چه باید گفت , با این وضع مهاجرت یعنی چی؟ تمام دنیا و زندگی هر پدر و مادری بچه اش . آخه با چه وعده موهوم سر به نا کجا آباد گذاشتین کشور خودمون که از هر سرابی که وعدشو بهتون میدن امن تر و قشنگتر و مرفه تره . امنیت و ایمانی که تو کشور خودمون هست هیچ جای دنیا وجود نداره. بیگدار به آب نزنید بچه هاتونو فدای بلند پروازی ها و وعده های الکی بیگانه ها نکنید که یک تکه سنگ اینجا می ارزه به تمام خاک اونها.

    • بدون نام

      نقش وزرات امور خارجه این جا چیست!!!

    • بی نام

      ندیدمن میگم اون کسیکه به اون بچه تجاوزکرده ایرانی بوده
      من موندم چه اتفاقی واسه جامعه ماایرانی ها اومدکه بخودمون هم رحم نمیکنیم اگرپولی اندوخته ای داشته باشی همون اشخاصکیه دراطراف شماهستندشب هاواست نقشه میکشندکه چطورکلاهت روبردارن واندوخته یک عمرزندگی که جمع کردی ببرند اگردستشون به ناموست برسه ناموستو بزنند ووووو بروتاآخر یک زمانی بودیادمه طرف اگردوست دختری داشت تومحل کسی نگاهش نمیکرد الان دوست دخترزن شوهردارهرچی باشه بهش رحم نمیکنند یک زمانی مظهرقهرمانی ماایرانی هارستم وسهراب بودوتختی الان شده فلانی وفلانی که راه برافروشگاه زنجیره ای میزنندوماشینهای میلیاردی سوارمیشن ولی غافل ازاینکه تومحلشون ممکنه که همسایه اش شب باشکم خالی بخوابه وبخاطرحفظ آبرویش صداش درنیاد واقعا چه برسرمان آمدکه اون سارقی که تجاوزبه عنف داشت وچندین موردسرقت وتجاوزبه عنف داشت پول وطلا وهمه چیز یکی ازخانمهایی که ربوده بود بااینکه اون خانم بهش گفته که من متاهلم وحامله هستم ولی اون بی شرف نتونسته به نفس عماره اش غلبه بکنه به اوزن بدبخت تجاوزکرده واون شوهرنامردش پس ازاینکه متوجه حادثه شده طلاقش داده براستی کجارفت مردی ومردانگی وانسانیت ماایرانی هاکه اونطوریکه من شنیده ام برترین قوم یعنی آریایی بودیم ولی بکجا وکدامین مسیردرحال حرکت هستیم که بخاطرپول شهوت قدرت ازانجام هیچکاری دریغ نمیکنیم ازصبح که تزخواب بیدارمیشیم بفکراین هستیم که چطورمیشه اوضاع مالی مون بهتربشه وهرکاری هم بخاطرش میکنیم حتی اگرپابده جنایت هم میکنیم چرا مامردم ایران اینچنین شدیم بانی ومقصر این قضیه کسی نیست به غیرازخودمون که خواسته هامون پایانی نداره اگرغیرازاین بودوهرکسی به حق خودش قانع بودواعتقادبه لغمه حلال وحرام داشتیم که ایران گلستان بود میفرماییدنه خوب شمااینطورفکرکن ولی میشه بفرمایید چراعده ای بامحاسنات ظاهری که درست میکنندکه نگاه به ظاهرشان میکنیدمیگیدبابامحال این شخص کوچکترین گناه یاخلافی توزندگیش مرتکب شده باشه حتی میگی من حاضرم مشت سرش بایستم ونمازبخونم ولی بعدش متوجه میشی که طرف ریاکاربوده وکلی جرم وجنایت مرتکب شده بخدادم اون لوطی ومشروب خورهای قدیم گرم که وقتی قسم میخوردیاقولی میداد تا شاهرگش ارزش واسه قول وقرارش قایل میشدولی الان چنین چیزی ابدا نیست ومن بعنوان یک مرددرجامعه امروزی زنهارابلانسبت بعضی ازآقایون مردتر ازآقایان میبینم چون قول زنهاوگذشت زنها خیلی محکم ترازمردهاست خیلی دوست دارم برای یک مدت 5ساله هم که شده ازخانهابرای پستهای بالااستفاده میشدیعنی درکل قدرت جابجامیشدودست زنهاسپرده میشد حتم دارم که چندین برابربهترازشرایط کنونی بودمگربه غیرازاینست که مابفکرپیشرفت جامعه هستیم وچه فرقی میکندکه زن باشه یامرد وتمام ماهم دارای زن ودختروخواهرمادرهستیم وشایدجزء همین خانمهاباشند اگرمیشدقطعا نتیجه بسیارمطلوبی رادرپی میداشت یاحق التماس دعا

      پاسخ ها

      • مجيد

        عزيزم ، شما در اشتباه هستي ما ها خودمونيم که اين افرادي رو که گفتي ميسازيم ، اگه من و شما و ديگران راه رو درست بريم به اون چيزي ميرسم که شما گفتي. بنظر شما چرا اينطوري شد .
        1- در درجه اول انقدر رسانه هاي غربي توسط ماهواره ها انقدر ريز و کمکم روي مردم تاثير گذاشتند که خودمون متوجه نشديم . مثلا مانتو ها اهسته اهسته اب رفتند تا اينکه ....
        2- افکار غلط نسل هاي جديد که اصلا رنگ و بوي ايراني نداره .
        3- خانواده که ازادي بيش از حد به دختر ها و پسر هاشون دادن
        4-رسانه داخلي خودمون که اصلا خوابيده.
        5- کم کاري دولت ها و روحانيت .
        6- ....
        7-.....
        انقدر ميتوان گفت که حد نداره . در ضمن بي عتمادي خدمان نسبت به خومان هم به ان گزينه ها اضافه کن . چرا شما شرط ميبندي که اون ادم پست فطرت يک ايراني بوده ، مگه تو خارج از ايران همه پاکند و فقط ما الوده هستيم ، اقا خواهشا تحقيق کن ايران با توجه با اين افتضاحات که بيشتر ناشي از دهه 70 هست البته نه همهشون باز جز پاک ترين کشور هاست . شما برو افکارت رو اصلاح کن چون همين من و شما هستيم که همگان رو ميسازيم به اميد بهبود وضعيت فعلي . يا علي.

    • زریبار

      آب از سرچشمه گل آلود است عزیز
      8 سال احمدی نژاد از 8سال جنگ بیشتر اقتصاد مارا ویران کزد. حیوانات هم ازلانه خود فرار نمی کنند !!! فساد مثل موریاته دمار ازروزگارمان را درآورده است... پناه برخدا

    • بدون نام

      ای بهترینها چقدر خوبی

    • nader

      گلی به سر اقایان همه رو فراری بدید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج