جاباما
۲۸۴۷۱۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آلمان عربستان را تحریم می کند

دولت فدرال در سال گذشته فروش سلاح‌های تهاجمی و قطعات آن را که تحت لیسانس در عربستان سعودی ساخته می‌شدند، ممنوع کرده بود.

وب سایت مشرق: دولت فدرال در سال گذشته فروش سلاح‌های تهاجمی و قطعات آن را که تحت لیسانس در عربستان سعودی ساخته می‌شدند، ممنوع کرده بود.


به گزارش روزنامه آلمانی «زوددویچه تسایتونگ » دولت فدرال آلمان در واکنش به اعدام ۴۷ نفر و از جمله یک شخصیت روحانی شیعه در عربستان سعودی در نظر دارد تا صادرات تجهیزات نظامی به این پادشاهی خلیج فارس را متوقف کند. بر اساس اظهارات یک سخنگوی وزارت اقتصاد، زیگمار گابریل وزیر اقتصاد در این رابطه تصریح کرده است که صادرات تجهیزات نظامی، ابزار سیاست خارجی و امنیتی محسوب می‌شوند. از این رو پر واضح است که با در نظر گرفتن تحولات اخیر و به خصوص «اعدام‌های نگران‌کننده» بررسی‌ها جهت صدور تجهیزات مذکور صورت خواهد گرفت.

سخنگوی گابریل بدین نکته اشاره کرد که وزیر اقتصاد صادرات اسلحه به عربستان سعودی را در گذشته نیز به طور محدود مدنظر قرار می داده است. در واقع برلین در سال ۲۰۱۵ با صدور نزدیک به ۱۸۰ میلیون یورو تجهیزات یاد شده موافقت کرده بود. این کالاها شامل قطعات یدکی برای هواپیماهای جنگی و خودروهای غیرمسلح می‌شدند. دولت فدرال در سال گذشته فروش سلاح‌های تهاجمی و قطعات آن را که تحت لیسانس در عربستان سعودی ساخته می‌شدند، ممنوع کرده بود.

پس از آن که عربستان سعودی در نیمه شب روز دوشنبه مناسبات خود با تهران را قطع کرد، بحرین و سودان هم به آن کشور پیوستند. وزیر خارجه سعودی عادل الجبیر همچنین روز دوشنبه اعلام کرد که عربستان سعودی مناسبات تجاری و ارتباط هوایی با ایران را قطع کرده است. لازم به ذکر است تعدادی از تظاهرات‌کنندگان در تهران با حمله به سفارت سعودی به بخشهایی از آن آسیب وارد کرده بودند. تهران ریاض را متهم کردکه با اقدامات خود می‌خواهد تنش‌های داخلی را به خارج منتقل کند و بر تنش‌های خاورمیانه بیفزاید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج