جاباما
۲۸۴۹۱۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

سه طرح ضد ایرانی دیگر در مجلس آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا بعد از تصویب طرحی که اختیارات دولت برای رفع تحریم های ضد ایرانی را کاهش می‌دهد، سه طرح دیگر علیه ایران را معرفی کرده است.

خبرگزاری فارس: قانونگذاران آمریکا، بعد از تصویب طرحی در روز پنجشنبه در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان که خواستار کاستن از اختیارات دولت برای رفع تحریم‌ها علیه ایران است دو طرح ضد ایرانی دیگر هم معرفی کرده است. علاوه بر این، یک طرح هم، روز چهارشنبه معرفی شده است.

خبرگزاری فارس، خلاصه‌ای از بخش‌های مهم هر یک از این طرح‌ها، همراه با اطلاعاتی درباره معرفی‌کنندگان آنها را در زیر جهت اطلاع خوانندگان گرامی فراهم کرده است. بدیهی است مطابق روال گذشته اطلاعات بیشتر درباره هر یک از این طرح‌ها، همزمان با انجام اقدامات بعدی درباره هر یک از آنها در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

«طرح عدم تحمل اقدامات تروریستی»

این طرح را «ژوزف کندی»، نماینده حزب دموکرات از ایالت «ماساچوست» روز چهارشنبه، ۶ ژانویه، برابر با ۱۶ دی‌ماه به نمایندگی از ۶ نماینده دیگر به کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا ارائه کرده است.

آقای «کندی» و هم‌سلفانش به طور خلاصه خواستار سرعت بخشیدن به فرایند اعمال تحریم‌ها علیه ایران، در صورت توسل این کشور آنچه اقدامات «تروریستی» خوانده شده، شده‌اند. این طرح، همچنین استفاده ایران از فناوری‌های موشک‌های بالیستیک را نیز مشمول اعمال تحریم‌های جدید می‌کند.

در بخش «بیان سیاست» ازاین طرح نحوه تعبیر توافق «برجام»، به نحوی که در راستای سیاست‌های ایالات متحده باشد تشریح شده است.

بند (۱) از این بخش می‌گوید: «هر اقدام از سوی ایران برای اینکه اِعمال قانونی تحریم‌ها توسط ایالات متحده یا شریکان بین‌المللی در زمینه تروریسم، نقض حقوق بشر یا فعالیت‌های موشکی را دلیل توقف کامل یا بخشی از تعهداتش در برجام قرار دهد، معتبر نبوده و در تناقض با مفاد برجام خواهد بود.»

در بند ۲ نیز آمده است: «هیچ بندی در برجام، توانایی کنگره برای وضع تحریم‌های بیشتر جهت مقابله با فعالیت‌های تروریستی، نقض حقوق بشر و فعالیت‌های موشک بالیستیک ایران را محدود یا مخدوش نمی‌کند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج