۲۸۴۹۳۰
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

سکوت معنادار «سید حسن»

آیت‌ا... سید حسن خمینی این روزها مانند آن روزها که مورد هجمه تندروها قرار می‌گرفت، سکوت کرده است.

روزنامه آرمان: آیت‌ا... سید حسن خمینی این روزها مانند آن روزها که مورد هجمه تندروها قرار می‌گرفت، سکوت کرده است.

سكوتي كه ابتدا از امام خميني(ره) و سپس از اساتيدش آيات عظام وحيد خراساني، صافي گلپايگاني، مكارم شيرازي، جوادي‌آملي، موسوي اردبيلي، مظاهري اصفهاني و... آموخته است. سيدحسن خميني مانند آن روز كه مورد هجمه تندروها در حرم امام خميني(ره) قرار گرفت و براي هجمه‌گران دعا كرد امروز هم مانند آن روز، گذشت را سرلوحه كار خود قرار داده و در برابر آنچه نكرده و به او نسبت مي‌دهند مانند هميشه لبخندي آرام مي‌زند تا بگويد او يادگار امامي است كه اخلاق براي او در صدر همه موضوعات قرار داشت و اكنون نوبت اوست كه در برابر هجمه‌هايي كه به واسطه حضورش در انتخابات مجلس خبرگان به او وارد مي‌شود، سكوت کند؛ سکوتی که سرشار از ناگفته هاست.

هراس از حقيقت تنها تعريفي است که مي‌توان درباره رفتار و عملكرد اين روزهاي مخالفان خط اعتدالي كه امام خميني آموزگار آن بود، بيان كرد. حضور سيدحسن خميني به منزله نقطه پايان بر روزهاي خوش دلواپساني بود كه تصور مي‌كردند دلسوزاني مانند يادگار امام ورودي به انتخابات نخواهند داشت اما اكنون بدترين لحظه براي آنها زماني است كه با استقبال عظيم مردم از اين حضور مواجه مي‌شوند. در اين ميان دلواپسان در اتاق فكر خود، يك جمله آيت‌ا... سيدحسن خميني را در خاطر نداشتند؛ آنگاه كه روز ثبت‌نام گفت: «امام به ما آموختند براي حفظ و تحكيم اين انقلاب از همه‌چيز خود بگذریم و من نيز براي انقلاب از آبروي خود خواهم گذشت.» اين يعني هجمه‌ها و شايعاتي كه به طور حتم از سوي بدخواهان برنامه‌ريزي شده است، تاثيري بر تصميم يادگار امام نخواهد داشت.

پیش از مسائل عنوان شد که آيت‌ا... وحيد خراساني اجتهاد سيد حسن خميني را تاييد كرده و گفته است: «سيدحسن اميد آينده حوزه علميه است.» آيت‌ا... جوادي‌آملي از مراجع تقليد نیز درباره جايگاه علمي سيدحسن خميني مي‌گويد: «سيدحسن آقا از نظر فقهي در زمره علماي بزرگي است كه جلسات درس فقه و اصول را بسيار خوب و پربار برگزار مي‌كند و بنده ايشان را از هر حيث واجد شرايط مي‌دانم.» آيت‌ا... حاج شيخ عباس محفوظي از مراجع تقليد نیز ضمن تاكيد بر مراتب فقهي و اجتهادي سيدحسن خميني از كانديداتوري او براي مجلس خبرگان استقبال كرده است. آيت‌ا... سيدمصطفي محقق داماد نیز درباره اجتهاد سيدحسن خميني می‌گوید: نظر بنده درباره ايشان همان نظر اخوي است. آيت‌ا... سيدعلي محقق داماد از اساتيد حوزه علميه قم ضمن تجليل از شخصيت خانوادگي و علمي يادگار گرامي امام، سيدحسن خميني تاكيد كرد: «ايشان به رتبه اجتهاد و قدرت استنباط نائل آمده است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پویا

      سید حسن باهوش تر از میر حسین است گول فتنه گران را نمی خورد.

    • پویا

      ید حسن باهوش تر از میر حسین است خام فریب فتنه گران نمی شود.

    • جاوید

      جالبه اکثر عزیزانی که طرفدار هاشمی هستند اجتهاد سید حسن رو تأیید کردن (البته مشخص نیست این تأیید کردنها صحت داشته باشه )بعد از سال 88 اجتهاد برخی از عزیزان مورد سوال هست .سل 88 هیچ تقلبی در انتخابات نشده بود ولی برخی ها گفتن تقلب شده و...آیا یک مجتهد اینگونه باید عمل کنه ؟؟؟؟؟اصلا اجتهاد به چه معناست؟چرا مسئله اجتهاد رو دارن کمرنگ میکنن؟مجلس خبرگان نباید وارد بازی های سیاسی بشه ،کسانیکه اینکارو میکنن قطعا مجتهد نیستند.کسیکه میخواد دیپلم یا لیسانس یا دکترا بگیره حتما باید امتحان بده و هیچکس نمیتونه مدرک دکترا یا لیسانس رو بصورت شفاهی صادر کنه و حتما باید امتحان کتبی و شفاهی با هم باشه .پس صادر کردن حکم اجتهاد توسط برخی عزیزان درست نیست چون تمایلات شخصی در بین هست .

    • سید حسین

      یک مرجع تقلید بنا به شاگردانی که تربیت نموده و اغلبا تنها از میان آن شاگردان ممکن است به چند شاگرد برتر که قوه ی اجتهاد دارند اجازه نامه ی اجتهاد دهند حال فارق از موضوع تحت فشار یا محذوریات قرار دادن مراجع که اساسا نباید درمورد مراجع وجود داشته باشد سوال آنست که وقتی مثلا 400-600 نفر هستند که هرکدام شاگرد یکی از مراجعند و قطعا هرکدام از مراجع سبک و سیاق خودشان را دارند آیا عادلانه است که هرکدام از اینها توانستند اساتید خود را مجاب کنند و یک اجازه نامه بگیرند از امتحان مستثنی شوند یا اینکه همه ی این بزرگواران در یک امتحان جامع به طورمساوی خود را محک بزنند و رقابت نمایند و از میان آنها مجتهد کامل قطعا نسبت به مجتهد متجزی برتری خواهد داشت و میتوان بهترینها را انتخاب کرد.
      من مطلعم که برخی از مراجع به ندرت اجازه ی اجتهاد حتی به شاگردان نزدیک خود میدهند و البته برخی دیگر خیلی آسوده تر! اینجا قصد اشکال نمودن به مراجع بزرگ نیست اما قاعدتا در یک سیسنم قانونی میبایست شرایط بصورت یکسان برای همه درنظر گرفته شود و ای بسا از همان ابتدا همین رویه درنظر گرفته میشد بهتر بود.
      بنده و اغلب مردم اگر شورای نگهبان بخواهد تحت فشار صلاحیت برخی را تایید کند قطعا احساس نابرابری را آنهم از جانب یکی از اسلامی ترین نهادهای جمهوری اسلامی خواهم داشت و امیدوارم این بدعت روی ندهد....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج