جاباما
۲۸۵۱۱۳
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

خودروی بدون راننده با باند فرود و پهپاد

اتومبیلی که خودش رانندگی می‌کند و یک باند فرود و یک پهپاد هم دارد، به معنی ماشین‌سواری جلوتر از زمان است و تنها از عهده «رینسپید» بر می‌آید که چنین خودرویی بسازد. در ادامه همراه باشید.

وب‌سایت ترنج: اتومبیلی که خودش رانندگی می‌کند و یک باند فرود و یک پهپاد هم دارد، به معنی ماشین‌سواری جلوتر از زمان است و تنها از عهده «رینسپید» بر می‌آید که چنین خودرویی بسازد. در ادامه همراه باشید.

خودروی بدون راننده با باند فرود و پهپاد

در نمایشگاه CES که غول‌هایی از گوگل گرفته تا BMW خودروهای بدون راننده را نمایش می‌دهند و حتی «بوش» هم یک نمونه از خودروی آینده را در غرفه گذاشته، جلب نظر علاقه‌مندان خودرو کار سختی است و البته از آن سخت، تشخیص این‌که در آینده خودروها چه شکلی خواهد بود؛ اما بدون شک اتومبیل Ʃtos که یک ایده از سوی شرکت «رینسپید» سوئیس است، توجه هر بازدید کننده‌ای را به خود جلب می‌کند. این خودرو که برمبنای BMWi۸ طراحی شده است، یک سوپر ماشین اسپرت است که روی صندوق عقب خود یک باند فرود برای پهپاد دارد و البته پهپادی هم همراه آن خواهد بود.

از آنجایی که خودرو قرار است با راننده خودکار حرکت کند، وظیفه پهپاد پرواز بر فراز مسیر مقابل و جمع‌اوری اطلاعاتی مانند وضعیت ترافیک، دست‌آندازها و کلیت مسیر است. این پهپاد می‌تواند با ارتباط رادیویی اطلاعات جمع‌آوری شده شامل داده‌ها و عکس را به کامپیوتر مرکزی خودرو منتقل کند تا پس از پردازش، از آنها در تعیین پارامترهایی مانند سرعت مطمئنه حرکت، مسیر مناسب و انتخاب لاین حرکت استفاده شود. طراح خوش‌ذوق این خودرو حتی نورپردازی زیبایی با استفاده از LED برای آن درنظر گرفته است که در شب جلوه خاصی به خودرو می‌دهد.

Ʃtos همچنین یک ویژگی بسیار جالب دیگر دارد که از این خودرو یک دستیار کارآمد می‌سازد. این خودرو می‌تواند علاقه‌مندی‌های صاحب خود را یادبگیرد و متناسب با آنها پیشنهادهایی برای تنظیمات مناسب، انتخاب تفریح مناسب و حتی تعیین مسیر مورد علاقه ارائه دهد و تنها خودرویی است که امکان اتصال به Microsoft Office ۳۶۵ را دارد. گرچه هنوز سرمایه‌گذار یا خریداری برای تولید این خودروی فوق هوشمند پیدا نشده است اما امید سوئیسی‌ها در نمایشگاه آمریکا هنوز پایان نیافته و شاید سال آینده شاهد پیش‌فروش آن باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بزک نمیر بهار میاد وعده سر خرمن ندید که ناتوان دیگه رنگ نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج