۲۸۵۱۴۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

بهترین دستگاه‌های کامپیوتری معرفی‌شده در CES ۲۰۱۶

نمایشگاه CES ۲۰۱۶ روزهای شلوغی را پشت سر گذاشته و بخش اعظمی از محصولات معرفی شده به دستگاه‌های کامپیوتری اختصاص داشته است.

zoomit.ir: نمایشگاه CES ۲۰۱۶ روزهای شلوغی را پشت سر گذاشته و بخش اعظمی از محصولات معرفی شده به دستگاه‌های کامپیوتری اختصاص داشته است.

به نظر می‌رسد دستگاه‌های کامپیوتری شامل انواع لپ‌تاپ، تبلت، کامیپوترهای بدون کیس و سیستم‌های مخصوص بازی همچنان کاربران زیادی دارد.

بهترین دستگاه‌های کامپیوتری معرفی‌شده در CES 2016

از همین رو کمپانی‌های تولیدکننده از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا از جدیدترین محصولات خود رونمایی کنند. در ادامه با معرفی بهترین دستگاه‌های کامپیوتری از CES ۲۰۱۶ همراه باشید.

لپ‌تاپ

لپ‌تاپ‌ها بخش مهمی از محصولات معرفی شده در CES ۲۰۱۶ را به خود اختصاص داده بودند که از مهمترین مشخصات آنها می‌توان به وزن کم، پردازنده‌های نسل ششم اینتل، پورت یو‌اس‌بی نوع سی و نمایشگرهای کوچکتر از ۱۴ اینچ اشاره کرد.

نوت‌بوک ۹ سامسونگ

بهترین دستگاه‌های کامپیوتری معرفی‌شده در CES 2016

سامسونگ با معرفی اولترابوک‌های جدید سری ۹ خود در دو سایز ۱۵ و ۱۳.۳ اینچ برای سایر تولید کننده‌ها عرض اندام کرد. تمرکز سامسونگ در تولید اولترابوک‌های جدید خود، وزن پایین و قدرت پردازشی بالا بوده است.

طبق اعلام سامسونگ مدل ۱۳.۳ اینچی وزنی برابر با ۸۴۰ گرم داشته و وزن نمونه‌ی ۱۵ اینچی ۱.۳ کیلوگرم است.

سامسونگ برای کاهش وزن لپ‌تاپ‌های خود از آلیاژ منیزیم بهره برده است. این غول کره‌ای برای افزایش بازدهی جدید‌ترین لپ‌تاپ‌های خود چیزی کم نگذاشته و از نسل ششم پردازنده‌های Core i۷ و Core i۵ بهره برده است.

هر دو اولترابوک جدید سامسونگ از نمایشگر‌هایی با رزولوشن ۱۰۸۰p بهره می‌برند و کاربرد تکنولوژی PLS باعث افزایش زاویه‌ی دید آنها خواهد شد.

این تکنولوژی عملکرد مشابهی با IPS‌ داشته و حتی در زمینه‌ی نمایشگر‌هایی با روکش براق، برتری‌های محسوسی نسبت به تکنولوژی رقیب خود دارد.


ال‌جی گرم (Gram)
بهترین دستگاه‌های کامپیوتری معرفی‌شده در CES 2016

ال‌جی لپ‌تاپ ۱۵ اینچی به وزن تنها ۹۸۰ گرم را در نمایشگاه ۲۰۱۶ CES معرفی کرد. لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی ال‌جی دارای صفحه ‌نمایش از نوع IPS با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی است و در دو نسخه‌ی دارای پردازنده‌‌های نسل ششم Core i۵ و Core i۷ اینتل عرضه می‌شود.

ضخامت این لپ‌تاپ تنها ۱.۵ سانتی متر بوده و ال‌جی برای این لپ‌تاپ وعده‌ی ۷ ساعت شارژدهی باتری نیز داده است.


لتیتیود 7000 دل

بهترین دستگاه‌های کامپیوتری معرفی‌شده در CES 2016

این لپ‌تاپ به نسل ششم پردازنده‌های اینتل به همراه ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز شده است. پردازنده‌ی اصلی از سری Core M است و پردازنده‌ی گرافیکی نیز Intel HD ۵۱۵ است. این لپ‌تاپ با حافظه‌ی SSD در ظرفیت‌های متنوع تا ۵۱۲ گیگابایت عرضه می‌ود. لپ‌تاپ Latitude ۷۰۰۰ تنها ۱.۲۵ کیلوگرم وزن و ۱۸ میلی‌متر ضخامت دارد.

این لپ‌تاپ همچنین در سایز ۱۴ و ۱۳ اینچ نیز عرضه می‌شود تا کاربر بتواند به میل خود یکی از این مدل‌ها را انتخاب کند. امکان تهیه این لپ‌تاپ با صفحه‌نمایش مجهز به رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ یا ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل نیز وجود دارد.


Spectre X360 اچ‌پی

بهترین دستگاه‌های کامپیوتری معرفی‌شده در CES 2016

این لپ‌تاپ‌ها به نسل ششم پردازنده‌های اینتل مجهز شده و کاربر می‌تواند به میل خود، پردازنده‌ی Core i۵ یا Core i۷ را انتخاب کند.

لپ‌تاپ تبدیل‌شدنی اچ‌پی علاوه بر قابلیت‌های جذابی مانند چرخش ۳۶۰ درجه‌ی نمایشگر، به سخت‌افزار قدرتمندی مجهز شده است. این محصول به صفحه‌نمایش ۱۳.۳ اینچ مجهز شده، اما اچ‌پی نسخه‌ی ۱۵.۶ اینچی آن را نیز تولید کرده است.


Yoga 900S لنوو

بهترین دستگاه‌های کامپیوتری معرفی‌شده در CES 2016

لنوو نوت‌بوک دومنظوره‌ای با نام یوگاه ۹۰۰S را در جریان CES ۲۰۱۶ معرفی کرد. این دستگاه بسیار باریک و کم وزن بوده و با توجه به جنس فیبرکربنی آن به راحتی می‌توان آن را در یک دست نگه داشت.

یوگا ۹۰۰ اس شباهت زیادی به یوگا ۹۰۰ دارد و لولای آن بسیار شبیه به نسل قبلی است و می‌توان آن را ۳۶۰ درجه چرخاند. این نوت‌بوک ۹۹۸ گرم وزن و ۱.۲۷ سانتی‌متر ضخامت دارد که وزنی مشابه مک‌بوک جدید اپل است.

از لحاظ سخت‌افزاری نیز یوگا ۹۰۰ اس دارای پردازنده‌ی کور ام ۷، تا ۸ گیگابایت رم و تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی SSD است. این نوت‌بوک همچنین دارای یک پورت یو‌اس‌بی ۳.۰، یک پورت یو‌اس‌بی نوع سی و جک هدفون است. لنوو مدعی است یوگا ۹۰۰ اس تا ۱۰.۵ ساعت پخش مداوم ویدیو را نیز پشتیبانی می‌کند.


Ideapad 700 لنوو

بهترین دستگاه‌های کامپیوتری معرفی‌شده در CES 2016

هر دو نسخه از لپ‌تاپ‌ها دارای صفحه نمایش با رزولوشن فول اچ‌دی بوده و مجهز به پردازنده‌ی نسل ششم Core i۷ SV شده‌اند.

همچنین در صورت نیاز از حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی نیز می‌توان بهره برد و به علاوه از بین نسخه‌های دارای یک ترابایت حافظه‌ی HDD یا SSHD نیز می‌توان به فراخور استفاده یکی را انتخاب کرد.

از لحاظ پردازنده‌ی گرافیکی نیز نسخه‌ی ۱۵ اینچی به پردازنده GTX X۹۵۰M با ۴ گیگابایت رم و نسخه‌ی ۱۷ اینچی نیز به پردازنده‌ی گرافیکی GTX X۹۴۰M با ۴ گیگابایت حافظه مجهز شده‌اند.


ThinkPad X1 Yoga لنوو

بهترین دستگاه‌های کامپیوتری معرفی‌شده در CES 2016

بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی PC در دنیا یک محصول جدید به نام Thinkpad X۱ Yoga را به خانواده‌ی یوگا اضافه کرده که این بار به نمایشگر OLED مجهز شده است. این اولین بار است که لنوو در لپ‌تاپ خود از نمایشگر OLED استفاده کرده است.

لپ‌تاپ ایکس وان لنوو به نسل جدید پردازنده‌های اینتل (SkyLake-U) مجهز شده است و کاربر می‌تواند به میل خود از سری Core i۵ یا Core i۷ پردازنده‌ی مورد نظر خود را انتخاب کند. این محصول همچنین با حافظه‌های مختلف رم تا ۱۶ گیگابایت ارائه می‌شود و دارای ۱ ترابایت حافظه‌ی SSD از نوع NVMe از طریق اتصالِ PCIe است.

لپ‌تاپ جدید لنوو دارای سه درگاه USB ۳.۰، یک OneLine+، یک اترنت، یک mDp، یک HDMI و یک MicroSD است. همچنین کاربر می‌تواند به میل خود نسخه‌ای را تهیه کند که سیم‌کارت ۴G LTE می‌خورد. در این نسخه از مودم Snapdragon X۷ LTE استفاده شده است.


اولترابوک گیمینگ Stealth Blade

بهترین دستگاه‌های کامپیوتری معرفی‌شده در CES 2016

ریزر هم‌زمان با برگزاری CES ۲۰۱۶ عضو جدیدی از سری فوق را به نام Blade Stealth معرفی کرده که یک «اولترابوک» گیمینگ محسوب می‌شود.

این محصول که قیمت آن از ۹۹۹ دلار آغاز می‌شود، می‌تواند با متصل شدن به یک وسیله‌ی جانبی مخصوص به نام Core، کارت‌های گرافیک اکسترنال را به کار بگیرد و به این شکل عملاً در حد و اندازه‌ی یک پی‌سیِ گیمینگ ظاهر شود. ساخته‌ی جدید ریزر تنها ۱۳ میلی‌متر ضخامت دارد و وزن آن هم از ۱.۳ کیلوگرم فراتر نمی‌رود.

در این میان، مدل پایه‌ی Blade Stealth به صفحه‌نمایشی لمسی از نوع IGZO با اندازه‌ی ۱۲.۵ اینچ و رزولوشن QuadHD (معادل ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل) مجهز شده که این رزولوشن در مدل ۱۵۹۹ دلاری به ۴K (یا ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل) تبدیل شده است.

صفحه‌کلید این محصول دارای نورپردازی کروما (Chroma) است؛ همان قابلیتی که در تعدادی از لوازم جانبی ریزر دیده می‌شود و امکان انتخاب نور پس‌زمینه را از میان ۱۶.۸ میلیون رنگ مختلف فراهم می‌کند.

پردازنده‌ی دو-هسته‌ای Intel Core i۷-۶۵۰۰U، واحد گرافیکی Intel HD ۵۲۰، هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت SSD هم مشخصات داخلی ارزان‌ترین مدل اولترابوک را تشکیل می‌دهند.


کامپیوتر بدون کیس یا All-in-One

با اینکه فراگیر شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها باعث شده میزان اقبال نسبت به دستگاه‌های کامپیوتری نسبت به گذشته کاهش پیدا کند، ولی همچنان کمپانی‌های مختلف با ارائه‌ی محصولات جذاب، قدرتمند و به روز، کاربران زیادی را به سمت خود جذب می‌کنند. ارائه‌ی امکانات جدید و منحصر به فرد سبب شده همچنان با دستگاه‌های جذابی روبرو باشیم.

کامپیوتر بدون کیس Gaming 27XT All-in-one

بهترین دستگاه‌های کامپیوتری معرفی‌شده در CES 2016

این کامپیوتر که با نام Gaming ۲۷XT All-in-one عرضه خواهد شد،‌ در نگاه اول شبیه به کامپیوتر‌های all-in-one و ۲۷ اینچی پیشین این کمپانی است. با این حال MSI در ایده‌ای خلاقانه، یک محفظه مخصوص برای کارت گرافیکی در قسمت پشتی مانیتور این رایانه تعبیه کرده که امکان تعویض و ارتقای راحت کارت‌گرافیکی آن را فراهم می‌کند.


کامپیوتر ThinkCentre X1

بهترین دستگاه‌های کامپیوتری معرفی‌شده در CES 2016

لنوو در جریان کنفرانس خود در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ کامپیوتر بدون کیسی با نام ThinkCentre X۱ را با ضخامت تنها ۱۱ میلی‌متر معرفی کرد. این کامپیوتر با وجود ضخامت کم توانسته آزمایش‌های مقاومت ارتش آمریکا را نیز با موفقیت پشت سر بگذارد.

کامپیوتر ThinkCentre X۱ دارای بدنه‌ی آلومینیومی، صفحه نمایش ۲۳.۸ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، پردازنده Core i۷ vPro (گران قیمت‌ترین نسخه)، پردازنده‌ی گرافیکی Intel HD Graphics ۵۲۰، حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت اس‌اس‌دی یا ۱ ترابایت و ۱۶ گیگابایت رم DDR۴ مجهز شده است.


تبلت

بر خلاف تصور، ظاهرا قرار نیست تبلت‌ها به این زودی از دور خارج شوند. با اینکه کاربران زیادی ترجیح می‌دهند به جای استفاده از تبلت و لپ‌تاپ سراغ فبلت‌ها بروند، ولی تبلت‌ها با توجه به ماهیت خود و بهره‌گیری از نمایشگر بزرگ، همچنان به حیات خود ادامه می‌دهند. گواه این ادعا را می‌توان تبلت‌های معرفی شده در CES 2016‌ دانست. در ادامه با معرفی بهترین تبلت‌های نمایشگاه CES 2016 همراه باشید.

تبلت ماژولار ThinkPad X1 لنوو

بهترین دستگاه‌های کامپیوتری معرفی‌شده در CES 2016

لنوو تبلت جدید خود با نام تینک‌پد ایکس ۱ را در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ رونمایی کرد. این تبلت دومنظوره، دارای پردازنده‌ی کور ام اینتل بوده و در نسخه‌های مختلف تا ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه‌ی داخلی روانه‌ی بازار خواهد شد.

صفحه نمایش این تبلت دارای رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ بوده و نسبت طول به عرض آن ۳ به ۲ است. اصلی‌ترین نوآوری ایکس ۱ حالت ماژولار بودن آن است.

برای مثال ماژول خلاقیت به شما اجازه می‌دهد علاوه بر بالا بردن شارژدهی باتری تا ۵ ساعت، یک پورت HDMI و یک پورت یو‌اس‌بی ۳.۰ داشته باشید.

ماژول دوم، ماژول ارائه نام دارد که دارای یک پروژکتور کوچک و پورت HDMI است. ماژول آخر، ماژول عکاسی سه بعدی است که دارای دوربین سه بعدی RealSense اینتل است. از این ماژول برای اسکن کردن اشیا درون یک نرم‌افزار می‌توان بهره برد.


تب پرو اس سامسونگ

بهترین دستگاه‌های کامپیوتری معرفی‌شده در CES 2016

سامسونگ گلکسی تب پرو اس را که شباهت زیادی به سرفیس پرو دارد در نمایشگاه CES معرفی کرد که با اتصال آن به داک صفحه کلید می‌توان آن را به یک لپ‌تاپ نیز تبدیل کرد.

اما این لپ‌تاپ تفاوت‌های با سرفیس پرو نیز دارد و مهم‌ترین وجه تمایز نیز استفاده از صفحه نمایش امولد در آن است. این صفحه نمایش ۱۲ اینچی دارای رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی نیز هست. تفاوت دوم در پردازنده‌ی مورد استفاده است.

تب پرو اس دارای پردازنده‌ی دو هسته‌ای با فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتز از نوع کور ام اینتل است که هم بازده بهتری داشته و هم باعث می‌شود تا تبلت نیازی به فن نداشته باشد.

سامسونگ از روش جدیدی برای لاگین کردم به ویندوز نیز در این تبلت بهره می‌برد. در این حالت لازم است تنها گوشی گلکسی خود را به کاور صفحه کلید نزدیک کرده، با حسگر اثر انگشت گوشی قفل آن را باز کنید تا وارد ویندوز تبلت خود نیز بشوید.


تبلت TOUGHPAD FZ-Q1

بهترین دستگاه‌های کامپیوتری معرفی‌شده در CES 2016

پاناسونیک ژاپنی در جریان نمایشگاه CES ۲۰۱۶ از جدیدترین تبلت تجاری صنعتی خود به نام تاف‌پد FZ-Q۱ رونمایی کرد که می‌تواند در سخت‌ترین شرایط کار کند.

بدنه‌ی FZ-Q۱ پاناسونیک از آلیاژ منیزیم ساخته شده و پوسته‌ی آن امکان جذب هر گونه شوک را دارد. این دستگاه ضد آب و ضد گرد و غبار بوده و نسبت به پرتاب شدن از ارتفاع مقاومت خوبی دارد.

مدل قوی‌تر از پردازنده‌ی Core i۵ ۴۳۰۲Y اینتل، رم ۸ گیگابایتی و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی خشک بهره می‌‌برد. نکته‌ی قابل توجه درباره‌ی تبلت پاناسونیک استفاده از ویندوز ۸.۱ و قیمت هزار دلاری برای مدل ارزان‌تر و قیمت هزار و ۷۰۰ دلاری برای مدل قوی‌تر است.


دیناپد توشیبا

بهترین دستگاه‌های کامپیوتری معرفی‌شده در CES 2016

این محصول از وجود یک صفحه‌ی نمایش ۱۲ اینچی در کنار داک کیبورد بهره می‌برد که در ظاهر شباهت زیادی به سرفیس بوک مایکروسافت دارد. از جمله‌ی ویژگی‌های دایناپد توشیبا می‌توان به قلم استایلوس آن اشاره کرد.

استایلوس مورد استفاده توسط توشیبا متعلق به Wacom بوده و قادر است تا ۲۰۴۸ سطح از فشار را شناسایی کند. در کنار پشتیبانی از اپلیکیشن‌هایی نظیر آفیس مایکروسافت و مرورگر اج ویندوز ۱۰، این قلم با مجموعه‌ی نرم‌افزاری تجاری خود توشیبا نیز همخوانی کامل دارد.

توشیبا مدعی است که ترکیب این قلم با شبکه‌ی فلزی سنسور‌های تعبیه شده روی نمایشگر لمسی، حسی شبیه به نوشتن روی کاغذ را در کاربران القاء می‌کند. نمایشگر این تبلت از نوع IPS بوده و رزولوشن آن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است.

پردازنده‌ی این تبلت از میان سری اتم اینتل با فرکانس ۱.۴۴ گیگاهرتزی انتخاب شده و حافظه‌ی رم آن نیز ۴ گیگابایت است. یقینا نباید انتظار داشت عملکرد این محصول با سرفیس پرو ۴ مایکروسافت برابری کند. بدون اتصال کیبورد، دایناپد تنها ۵۶۹ گرم وزن داشته و ضخامت آن میز ۶.۶ میلی‌متر است.


مدیاپد M2 هواوی

بهترین دستگاه‌های کامپیوتری معرفی‌شده در CES 2016

از جمله‌ی مشخصات فنی این تبلت باید به نمایشگر ۱۰ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰، تراشه‌ی هشت هسته‌ای Kirin ۹۳۰ با فرکانس ۲ گیگاهرتز و حافظه‌ی دو یا سه گیگابایتی بر حسب مدل اشاره کرد.

بنابر اطلاعات ارائه شده نسخه‌ی مجهز به حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایتی دارای ۲ گیگابایت حافظه ی رم و نسخه ی ۶۴ گیگابایتی دارای ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم است.

هواوی از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و ۵ مگاپیکسلی در جلوی این گوشی هوشمند بهره گرفته است. هواوی اندروید ۵.۱ را با رابط کاربری EMUI ۳.۱ روی این تبلت قرار داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج