۲۸۵۲
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

آمار تاسف برنگیز تصادفات در کشور

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه در مدت دو ساعت برگزاري مراسم مذكور به طور متوسط ۶ نفر در كشور بر اثر تصادفات رانندگي كشته و ۹۰ نفر مجروح شده‌اند، اعلام كرد: در همين مدت ۲۵۰ تصادف در تهران رخ داده است.

مراسم افتتاحيه هشتمين پارك آموزش ترافيك پايتخت در منطقه ۱۰ به محلي براي بيان گلايه‌ها و طرح انتقاد مشترك معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران و رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از دستگاه‌هاي مسئول آموزش و متولي فرهنگ ترافيك تبديل شد.

۶ كشته و ۹۰ مجروح تصادفات رانندگي در دو ساعت

به گزارش ایلنا، در اين مراسم معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه در مدت دو ساعت برگزاري مراسم مذكور به طور متوسط ۶ نفر در كشور بر اثر تصادفات رانندگي كشته و ۹۰ نفر مجروح شده‌اند، اعلام كرد: در همين مدت ۲۵۰ تصادف در تهران رخ داده است.

سيد جعفر تشكري هاشمي با طرح اين پرسش كه كدام حادثه طبيعي، كدام بيماري واگيردار و حتي كدام بمب هسته‌اي مي‌تواند اين تعداد تلفات بگيرد، افزود: هر نفر كه بر اثر تصادفات رانندگي كشته مي‌شود، خانواده او متلاشي شده و علاوه بر آن خانواده راننده‌اي كه باعث كشته شدن آن فرد شده نيز از هم مي‌پاشند.

وي با تأكيد بر اين كه عمق فاجعه بسيار بزرگ‌تر از اين اعداد و ارقام است، اظهار كرد: هر سال هزاران نفر بر اثر تصادفات رانندگي با از دست دادن سلامت خود دچار نوعي از معلوليت شده و مجبور مي‌شوند تا آخر عمر با استفاده از ويلچر يا عصا زندگي كنند.

«لج‌بازي»، عامل بسياري از حوادث رانندگي

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه براي زلزله‌اي كه شايد روزي در تهران يا نقطه‌اي از كشور اتفاق بيفتد ستادهاي بحران تشكيل شده، اضافه كرد: اين در حالي است كه نسبت به فاجعه‌اي كه هر روز در پايتخت و سراسر كشور رخ مي‌دهد، بي ‌توجهي مي‌كنيم.

وي تكرار اين عبارت كه «دليل حوادث رانندگي عامل انساني است» را مورد انتقاد قرار داد و تصريح كرد: نه جاده ايمن داريم، نه خودروي ايمن و نه به مردم آموزش داده‌ايم و آن موقع دائم مي‌گوييم عامل انساني باعث حوادث رانندگي است، واقعاً ما براي كاهش تصادفات رانندگي كه عموماً به دليل بي‌ مبالاتي به وقوع مي‌پيوندد چه برنامه‌اي داريم؟

تشكري هاشمي با بيان اين كه «لج‌بازي» عامل بسياري از حوادث رانندگي است، عنوان كرد: ۹۰ درصد اين حوادث قابل پيشگيري است، در حالي كه دستگاه‌هاي مختلف از بهداشت و درمان گرفته تا وزارت كشور، از آموزش و پرورش گرفته تا آموزش عالي، از صدا و سيما گرفته تا ساير رسانه‌ها و از شهرداري‌ها گرفته تا پليس همه و همه در اين رابطه مسئول هستند.

سال ۹۰ سال بهبود رفتارهاي ترافيكي

وي با تأكيد بر اهتمام در جهت استفاده از آموزه‌هاي ديني در تصحيح رفتار‌هاي شهروندي، روحانيون حاضر در اين مراسم را مورد خطاب قرار داد و گفت: روحانيت معزز بيشتر به كمك مردم بيايند و بين نماز جماعت و در خطبه‌ها و سخنراني‌هاي خود در خصوص رفتارهاي غلط ترافيكي و اصلاح اين رفتارها، امر به معروف و نهي از منكر كنند.

معاون شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود از ترافيك به عنوان يك «بحران ملي» نام برد و خاطرنشان كرد: امكان ندارد ميهماني از كشورهاي خارجي به كشور ما بيايد و از محبت، اصالت، فرهنگ و دينداري مردم ما، تحت تأثير قرار نگيرد و به نيكي ياد نكند و البته متاسفانه امكان ندارد همان فرد از رفتارهاي ترافيكي ما متعجب نشده و از آن‌ها به زشتي ياد نكند.

وي با تأكيد بر اين كه سال ۹۰ را «سال بهبود رفتارهاي ترافيكي» نام‌گذاري كرده‌ايم، اعلام كرد: تمام توان خويش را در جهت بهبود رفتارهاي ترافيكي به كار گرفته‌ايم اما تا زماني كه بحران ترافيك به دغدغه اصلي مردم و مسئولان تبديل نشود، مشكل حل نمي‌شود.

توليد ۷/۱ ميليون خودرو در سال ۹۰

رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ نيز به عنوان ديگر سخنران اين مراسم در ابتداي سخنان خود عنوان كرد: متاسفانه بسياري از دستگاه‌هاي متولي امر آموزش و فرهنگ، وظايف و تكاليف خود را نسبت به آموزش فرهنگ ترافيك انجام نمي‌دهند.

سردار حسين رحيمي با اشاره به اين كه انصافاً مديريت شهري در حوزه حمل و نقل و ترافيك تمام هم و غم خود را در جهت روان‌سازي ترافيك و بهبود وضعيت آمد و شد در كلان‌شهر تهران به كار گرفته، افزود: محصول اين همت و تلاش، وضعيت قابل قبول سال جاري در زمينه آمد و شد در سطح شهر تهران است.

وي با بيان اين كه در دو ماه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد كاهش ترافيك در تهران داشته‌ايم، اظهار كرد: در سال ۸۹ يك ميليون و ۷۰۰ هزار خودرو در كشور شماره‌گذاري شده كه نيمي از آن‌ها به تهران وارد شده‌اند.

فرهنگ‌سازي ترافيك مقدمه‌ روان‌سازي ترافيك

رييس پليس راهور تهران بزرگ با تاكيد به اين كه در سال ۹۰ اهتمام و توجه جدي خود را به بحث آموزش فرهنگ ترافيك معطوف كرده‌ايم، اضافه كرد: به بركت تفاهم و تعامل مابين «مديريت شهري» و «مديريت انتظامي» پايتخت علاوه بر كار سنگين سخت افزاري جهت «روان‌سازي ترافيك»، اقدامات گسترده‌ نرم افزاري نيز جهت «فرهنگ‌سازي ترافيك» تدارك ديده‌ايم.

وي از كار فرهنگي به عنوان كاري زمان‌بر نام برد كه به سرعت جواب نمي‌دهد و تصريح كرد: پارك‌هاي آموزش ترافيك ظرفيت‌هايي هستند كه به آموزش فرهنگ ترافيك و آشنايي كودكان و نوجوانان با قوانين و مقررات ترافيكي كمك مي‌كنند و البته در مناطق فاقد اين پارك‌ها بسترسازي فرهنگي جهت آموزش فرهنگ ترافيك به لايه‌هاي مختلف اجتماعي انجام شده است.

سردار رحيمي با تقسيم‌بندي آموزش در پليس راهنمايي و رانندگي به دو بخش تخصصي و عمومي، اعلام كرد: در بخش كارشناسي، نيروهاي پليس راهور و در بخش همگاني، عموم مردم از جمله دانش‌آموزان را تحت آموزش قرار داده‌‌ايم و در اين راه تعداد قابل توجهي از معلمان تحت عنوان «فرهنگ‌يار پليس» به كمك پليس آمده‌اند.

پارك آموزش ترافيك الگوي آموزش كاربردي

همچنين در مراسم رييس سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران نيز توجه به آموزش فرهنگ ترافيك را اقدامي ارزشمند و منطقي در نظام تعليم و تربيت دانست و گفت: هر گاه آگاهي‌بخشي با رفتارسازي همراه مي‌شود، آموزش تبديل به تربيت شده و به شكل‌گيري رفتار كمك مي‌كند.

امير خوراكيان از «پارك آموزش ترافيك» به عنوان الگويي ارزشمند براي كاربردي كردن آموزش‌هاي شهروندي در جهت رفتارسازي نام برد و خاطرنشان كرد: استفاده از مفاهيم اخلاقي و آموزه‌هاي ديني در آموزش شهروندان موجبات ارتقاي فرهنگ عمومي جامعه را فراهم مي‌آورد.

منبع : تابناک
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج