۲۸۵۲۱۳
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

این روبات تاریخ ساز می شود +عکس

دانشمندان در اقدامی تاریخ ساز قصد دارند روبات موتورسواری را برای شکستن رکوردهای افسانه ای یکی از قهرمانان موتورسواری جهان تجهیز کنند.

خبرگزاری مهر: دانشمندان در اقدامی تاریخ ساز قصد دارند روبات موتورسواری را برای شکستن رکوردهای افسانه ای یکی از قهرمانان موتورسواری جهان تجهیز کنند.

شرکت یاماها در اکتبر سال ۲۰۱۵ از فناوری جدیدی موسوم به Motobot پرده برداشت. این روبات موتورسوار حالا قرار است دست به اقدامی بی سابقه زده و رکورد سرعت والنتینو روسی، موتورسوار افسانه ای رقابتهای قهرمانی موتورسواری جهان را در هم شکند. این هدفی است که در کنفرانس روباتیکی نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی مصرفی (CES) ترسیم شده است.

این روبات تاریخ ساز می شود +عکس

قرار است شرکت یاماها موتور با همکاری SRI International این پروژه دیدنی را به زودی کلید بزنند. به گفته محققان یاماها، نخستین فاز این برنامه از سال ۲۰۱۷ رقم خواهد خورد و آن زمانی است که Motobot قادر خواهد بود تا به طور کاملا مستقل در پیستی به حرکت درآید که پیچهای مختلف دارد.

آنها روبات موتورسوار را به گونه ای تجهیز می کنند که قابلیت مسیریابی در پیستهایی را داشته باشد که با انبوهی از پیچهای خطرناک کار را برای موتورسواران دشوار می کند.

بر اساس به روزرسانی های فنی که در این روبات انجام می گیرد، تشخیص بهترین سرعت و مسیر در پیست های پر پیچ کار چندان دشواری برای Motobot نخواهد بود.

این پروژه هیجان انگیز درحالی ارایه می شود که پیشتر نمونه ای از آن توسط سایر دانشمندان دنبال نشده است. البته آژانس پروژه های تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا موسوم به DARPA نیز تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده است اما هیچ گاه رقابت یک روبات دو چرخ با قهرمان انسانی در آنها مطرح نبوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج