۲۸۵۲۵۳
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

رازهای شيك‌پوشی از زبان اميرمحمد زند

اين روزها بازيگران ايراني مثل همتايان خارجي‌شان زير ذره‌بين خوش‌پوشي قرار گرفته‌اند و سليقه‌شان در انتخاب لباس محك مي‌خورد. در اين ميان از ستاره‌اي كه سابقه‌اي در عرصه مادلينگ دارد، انتظار مي‌رود، اصولي‌تر از بقيه عمل كند مثل اميرمحمد زند.

مجله زندگی ایده آل - محمد حسين‌زاده، مصطفي رفعت: اين روزها بازيگران ايراني مثل همتايان خارجي‌شان زير ذره‌بين خوش‌پوشي قرار گرفته‌اند و سليقه‌شان در انتخاب لباس محك مي‌خورد. در اين ميان از ستاره‌اي كه سابقه‌اي در عرصه مادلينگ دارد، انتظار مي‌رود، اصولي‌تر از بقيه عمل كند مثل اميرمحمد زند. او مدتي را هم به كار مدلينگ مشغول بوده و چندسالي از زندگي‌اش را براي تحصيل در كشور ايتاليا كه مهد مد و لباس است، گذرانده؛ قطعا زندگي در آنجا روي ذائقه و سليقه او تاثيرگذاشته است. با اين حال او سادگي و راحتي را در پوشش خود، به عنوان يك اصل قرار داده است و ايده‌آل‌هاي او درباره مد و لباس بسيار خواندني است...

اهميت خوش‌پوشي براي همه

خوش‌پوشي و شيك‌پوشي يكي از چيزهايي است كه در زندگي همه ما اهميت دارد. در عين حال كه اين ضرب‌المثل وجود دارد:«نه همين لباس زيباست نشان آدميت » ولي در فرهنگ و حتي دين ما نسبت به اين موضوع تاكيد شده است و حضرت رسول‌اكرم (ص) هميشه لباس پاك و زيبا مي‌پوشيدند و عطر مي‌زدند و همين نشان‌دهنده اين است كه خوش‌پوشي اهميت زيادي در زندگي همه ما دارد. من هم بالطبع سعي مي‌كنم اين موضوع را رعايت كنم و خوش‌پوشي و شيك‌پوشي سال‌هاست كه برايم يك اصل مهم بوده و هست.

رازهای شيك‌پوشی از زبان اميرمحمد زند

وقتي پوشش جدي شد

فكر كنم از حدود ۲۰ سالگي لباس خوب پوشيدن برايم خيلي جدي و مهم شد ولي تا قبل از آن در انتخاب لباس دقت خوبي نداشتم. در واقع از آن زمان بود كه سعي كردم بحث پوشش را جدي‌تر دنبال كنم و در انتخاب لباس دقت بيشتري داشته باشم.

ايتاليا، مهد مد و لباس

من چند سالي را براي تحصيل در كشور ايتاليا سپري كردم و وقتي شما چندين سال در كشوري زندگي كنيد كه خود را مدعي اصلي در مد و لباس مي‌داند و حتي بدعت‌گذار صنعت مد است، قطعا تاثير زيادي روي شما خواهد گذاشت ولي يك نكته جالب در آنجا وجود دارد و آن‌ هم اين است كه مردم آنجا در عين شيك‌پوشي، خيلي راحت لباس مي‌پوشند و در واقع شيك بودن را با سادگي تركيب كرده‌اند كه فوق‌العاده است؛ مسلما اين موضوع در نگاه من تاثيرگذار بوده است.

پوشش بر اساس كاراكتر

ايتاليايي‌ها يك ضرب‌المثل دارند كه مي‌گويند "مد آن چيزي است كه به شما بيايد " يعني مهم نيست كه مد چيست؟ چه رنگي مد شده است؟ چه لباسي مد شده است؟ بلكه مهم اين است كه لباسي كه مي‌پوشيد به شما بيايد و برازنده شخصيت و كاراكتر شما باشد و با شما همخواني داشته باشد. درواقع آنجا اينطور نيست كه اگر يك مدل لباس مد شد، همه مردم از فردا آن لباس را برتن كنند بلكه آنجا سعي مي‌كنند براساس شغل، شخصيت اجتماعي و فردي و كاراكتري كه دارند، لباس خود را انتخاب كنند.

لباس‌هايي براي راحتي من

يكي از فاكتورهايي كه در انتخاب و خريد لباس براي من خيلي مهم است و هميشه در نظر مي‌گيريم، اين است كه در ابتدا بايد در آن لباس راحت باشم. من حتي هنگام فيلمبرداري كارهايم هم هميشه با طراحان لباس اين موضوع را مطرح مي‌كنم كه لباس‌هايي را براي من درنظر بگيرند كه در عين حال كه در راستاي آن نقش و شخصيت است، من هم در آن لباس‌ها احساس راحتي داشته باشم.

همخواني با اندام و استايل

وقتي قرار است يك لباس را انتخاب كنم، اول کپ لباس و قواره آن را درنظر مي‌گيريم كه چطور روي تن آدم بنشيند چون اين نكته خيلي برايم اهميت دارد. هر انساني استايل و سايز خاص خودش را دارد و قطعا اندازه اندام‌هاي مختلف مثل كشيدگي دست ،پا و اندام‌ديگر، در همه افراد متفاوت است؛ براي من مهم است، لباسي را كه انتخاب مي‌كنم، درست و خوب روي تن بنشيند و درواقع با اندام من متناسب باشد. قطعا لباسي كه براي اندام من مناسب است، براي ديگري مناسب نيست و به همين دليل اين موضوع برايم اهميت ويژه‌اي دارد. ممكن است لباسي را ببينم كه هم خوش‌رنگ باشد و هم خوش‌دوخت و زيبا ولي کپ آن لباس روي استايل و بدن من ننشيند؛ قطعا آن لباس را انتخاب نمي‌كنم!

ريسك انتخاب مدل‌هاي جديد

يك مقدار در اين زمينه مشكل دارم كه سمت مدل‌هاي جديد در زمينه مد بروم و مدل‌ها و رنگ‌هايي را امتحان كنم كه در اصول پوششي من نبوده است؛ با اين حال، گاهي اين كار را انجام داده‌ام. از طرفي هرچه سن بالاتر مي‌رود، سليقه انسان هم تغيير مي‌كند. مثلا زماني‌كه ۱۷-۱۸ ساله بودم هميشه يك كت اسپرت با شلوار جين برتن داشتم و بعدها اين سليقه تغيير كرد. در حال حاضر مدتي است كه در كل در حالت عادي لباس‌هاي اسپرت مي‌پوشم مگر اينكه مراسم يا محفل خاصي باشد و آن‌زمان قطعا لباسي در شان آن مراسم مي‌پوشم. در واقع اينكه كجا باشم و كجا بروم هم تاثير زيادي در نوع پوشش من دارد.

خريدكردن براي خوشحالي

در كل با خريد كردن خيلي حال مي‌كنم و به اين موضوع معتقد هستم كه يكي از كارهايي كه باعث ايجاد شادي و خوشحالي در انسان مي‌شود، خريد كردن است؛ اين خريدكردن شامل همه‌چيز مي‌شود. من حتي گاهي با خريدكردن به خودم كادو مي‌دهم (باخنده) و بارها شده كه به يکباره تصميم گرفته‌ام براي خودم خريد كنم و تمام تهران را زيرپا گذاشته‌ام كه به خودم هديه خوبي بدهم ولي اينكه دغدغه‌ام باشد كه هر زمان لباس جديدي براي خودم بخرم، نه؛ واقعا اينطور نيست و به‌نظرم يك لباس تا زماني‌كه قابل پوشيدن باشد بايد مورد استفاده قرار بگيرد. البته اين را هم بگويم كه گاهي شده خيلي ولخرجي كرده‌ام و همزمان چنددست لباس براي خودم خريده‌ام ولي خيلي‌كم اين اتفاق رخ داده است.

رازهای شيك‌پوشی از زبان اميرمحمد زند

از برندها خريد مي‌كنم چون. . .

اهل مارك و برند هستم و حتي سعي مي‌كنم لباس‌هاي ساده‌ام را هم از برندهاي معتبر تهيه كنم. البته نه به اين دليل كه بگويند فلاني مارك‌باز است؛ بلكه چون دوست دارم از كيفيت و كارايي لباسي كه مي‌خرم، مطمئن باشم. بنابراين ترجيح مي‌دهم از برندهايي خريد كنم كه اين فاكتورها را داشته باشند تا رضايتم از خريدي كه كرده‌ام، بيشتر باشد. دوست ندارم لباسي را كه خريداري كرده‌ام به راحتي با يك‌بار پوشيدن يا يك‌بار شست‌وشو، از بين برود و به همين دليل سعي مي‌كنم لباس‌هايم را از برندهاي معتبر تهيه كنم.

تقسيم لباس‌ها به دو بخش!

اينكه من يك بازيگر هستم و بايد لباس‌هايم در عرف جامعه باشد، يك نكته مهم است ولي سليقه من خيلي خارج از عرف جامعه نبوده و نيست. من لباس پوشيدنم به دو بخش اصلي تقسيم مي‌شود؛ يك بخش زماني است كه درگير كارهاي حرفه‌اي خودم هستم؛ مثل حضور در برنامه‌هاي تلويزيوني، مراسم سينمايي، حضور در خيريه‌ها و. . . كه سعي مي‌كنم به فراخور جايي‌كه قرار است بروم، لباس مناسب آنجا را انتخاب كنم.

يك بخش ديگر زماني است ‌كه در زندگي شخصي خودم هستم كه شامل زندگي روزمره‌ام مي‌شود؛ مثل بيرون رفتن، خريد كردن، گردش و. . . كه اتفاقا در اين قسمت از زندگي‌ام خيلي دوست دارم مردم من را همان‌طور كه هستم، ببينند و خيلي ساده با لباس‌هاي عادي و معمولي و دقيقا با چيزي كه سليقه شخصي‌ام است، بين مردم حضور دارم.

در واقع در اينجا دقيقا به ضرب‌المثل «نه همين لباس زيباست نشان آدميت» اعتقاد دارم و اين را مشكلي نمي‌بينم كه مردم من را با يك لباس ساده ولي شكيل و مرتب و منظم ببينند. در واقع دوست ندارم مردم اين فكر را درباره بازيگرها داشته باشند كه چون ما بازيگر هستيم بايد حتما لباس‌هايي با مدل‌هاي عجيب و غريب برتن داشته باشيم يا موهاي‌مان را عجيب و غريب آرايش كنيم و اساسا از نظر ذهني با اين موضوع مشكل دارم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بدم مياد ازش

    • بدون نام

      پول باشه خوش تیپی هم میاد

    • فریبا مولوی

      عاشقتم امیر

    • بدون نام

      اخ کجاش خوش تیپ هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج