۲۸۵۵۷۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

موضع شورای نگهبان درباره آزمون خبرگان

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مطابق قانون عدم شرکت کاندیداهای خبرگان رهبری در آزمون علمی این شورا که در هفته گذشته برگزار شد، مساوی با انصراف آنها از انتخابات خبرگان تلقی نمی‌شود.

خبرگزاری ایسنا: شورای نگهبان گفت: مطابق قانون عدم شرکت کاندیداهای خبرگان رهبری در آزمون علمی این شورا که در هفته گذشته برگزار شد، مساوی با انصراف آنها از انتخابات خبرگان تلقی نمی‌شود.

نجات‌الله ابراهیمیان در مورد طرح اصلاح قانون انتخابات و گنجانده شدن موادی در ارتباط با برگزاری انتخابات الکترونیک در این طرح تصریح کرد: آنچه که اکنون به عنوان تغییر و ایجاد اصلاحات در قانون انتخابات پیشنهاد شده در قالب طرح بوده است و عزیزان ما در وزارت کشور از این فرصت استفاده مناسب کرده‌اند و احکامی را در راستای اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در قالب این طرح به نمایندگان مجلس پیشنهاد دادند که برخی از این پبشنهادات، وارد طرح اصلاحیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی شد.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان برخی از تدابیر در نظر گرفته شده در این طرح برای برگزاری انتخابات الکترونیکی را ناکافی دانسته است، به اصلاحات مجلس در این مورد اشاره کرد و گفت: هنگامی که این طرح از سوی شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی برای ایجاد اصلاحات ارسال شد از سوی نمایندگان اصلاحاتی در این طرح صورت گرفت و مجددا به شورای نگهبان ارسال شد و در آخرین بررسی که شورای نگهبان در مورد این طرح انجام داده نظر بر این بوده که مواردی در این طرح دارای ابهام است.

وی با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه بررسی مجدد این طرح و رفع ابهامات مطرح شده از سوی شورای نگهبان هرچه زودتر در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد، ادامه داد: در مورد تغییر و اصلاح قانون انتخابات هنوز فرصت وجود دارد و بعید می دانم که این موضوع عملی نشود.

سخنگوی شورای نگهبان در مورد بحث انتخابات خبرگان رهبری و برخی از مباحث مطرح شده مبنی بر این که کسانی که در آزمون علمی شورای نگهبان شرکت نکرده‌اند این موضوع به منزله انصراف آنها از انتخابات خبرگان رهبری است، گفت: آنچه که برخی از رسانه‌ها عنوان کردند مبنی بر این که این عدم شرکت مساوی با انصراف کاندیداهاست درست نیست و مطابق قانون این موضوع به معنای انصراف تلقی نمی‌شود و پرونده کسانی که در این آزمون شرکت نکرده‌اند در شورای نگهبان بررسی می‌شود. در شورای نگهبان هر پرونده‌ای به تنهایی مورد بررسی قرار می‌گیرد حتی پرونده کسانی که در امتحان علمی شرکت نکردند.

ابراهیمیان ادامه داد:ممکن است در مورد یک داوطلب به خاطر اقتدار علمی و ویژگی‌های علمی و فقاهتی این اطمینان به طور کامل برای فقهای شورای نگهبان وجود داشته باشد که او دارای درجه اجتهاد است و این یک قاعده کلی است ولی در مورد کسانی که چنین وضعیتی در مورد آنها وجود ندارد شورای نگهبان ابزار برگزاری آزمون را در نظر گرفته است.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: کسانی که در آزمون شورای نگهبان شرکت نکرده‌اند کار بررسی صلاحیت خود را با مشکل روبرو کرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج