جاباما
۲۸۵۶۱۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

منتجب‌نیا: نمی‎توانند هاشمی را رد کنند

قائم مقام حزب اعتمادملی رد شدن صلاحیت هاشمی را در انتخابات خبرگان رهبری برای شورای نگهبان دردسر ساز دانست.

خبرآنلاین: قائم مقام حزب اعتمادملی رد شدن صلاحیت هاشمی را در انتخابات خبرگان رهبری برای شورای نگهبان دردسر ساز دانست.

حجت الاسلام رسول منتجب‌نیا با ارزیابی روند ثبت نام پنجمین دوره از انتخابات خبرگان رهبری گفت: ثبت نام این دوره از رقابت‌های مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی از استقبال خوبی برخوردار بود. با نگاه خوشبینانه این حجم بالای ثبت نام‌ می تواند امیدبخش باشد. چرا که بیانگر اعتماد به نفس بالای نامزدهاست که خود را واجد صلاحیت برای ورود به گود انتخاباتی و خدمت کردن به ملت می دانند.

به گفته وي، نگاه بدبینانه به این حرکت را می توان نشانه توطئه مهندسی شده ای در صدد بالابردن هزینه شورای نگهبان در رد صلاحیت‌ کاندیداها دانست. باید به حوادث با دقت و نه با عینک بدبینی نگاه کرد. من این حضور را فرصتی برای نظام می دانم. شورای نگهبان و هیات های نظارت باید در بررسی صلاحیت کاندیداها مُر قانون را اعمال کنند تا شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای باشیم.

وی در مورد ابراز نگرانی برخی چهره‌ها از جمله آيات يزدي و جنتي نسبت به تعدد افراد ثبت نام کننده براي حضور در رقابت هاي انتخابات خبرگان رهبری، اظهار داشت: به نظر بنده هیچ خطری در کثرت ثبت نام کاندیداها وجود ندارد. خطر آنجا وجود دارد که ما از قانون عدول کنیم. اگر همه خود را نگهبان رای مردم بدانند و قانونی عمل کنند، تعدد نامزدها نه تنها خطر نیست، بلکه فرصتی است برای تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران. این دوستان نیز بهتر است در نگاه خود تجدید نظر کنند و این حضور برای ثبت نام را مغتنم بشمارند.

عضو سابق مجمع روحانیون مبارز با ابراز بی اطلاعی از لیست انتخاباتی جامعه مدرسين و جامعه روحانیت مبارز گفت: بعید می‌دانم این دو تشکل برای مجلس شورای اسلامی لیستی ارائه دهند، اما شنیدم برای مجلس خبرگان رهبری کاندیداهای مورد نظر خود را اعلام خواهند کرد.

منتجب نیا بالارفتن اعتماد و امید مردم به آینده را از راههای پرشور و نشاط برگزار کردن انتخابات برشمرد و تاکید کرد: اگر مردم احساس کنند مسئولان در اجرای وظایفشان صداقت را در پیش می گیرند و به جای مردم تصمیم گیری نمی کنند با انگیزه پای صندوق های رای حاضر می شوند.

وی درباره برخی گمانه‌هاي سياسي و رسانه‌اي درباره احتمال رد صلاحيت چهره‌هايي همچون آيت الله هاشمي رفسنجاني بیان کرد: من احتمال رد صلاحیت آقای هاشمی را بسیار دور و بعید می دانم زیرا رد صلاحیت او هزینه جبران ناپذیری برای شورای نگهبان پدید خواهد آورد. صلاحیت آقای هاشمی با بهانه بالا بودن سن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ رد شد اما حالا در انتخابات خبرگان چنین بهانه ای وجود ندارد. چرا که مرحوم آیت الله مهدوی کنی با انواع بیماری و کهولت سن ریاست مجلس خبرگان رهبری را بر عهده داشت و آقای هاشمی از سلامت کامل جسمی برخوردار است.

مدیر گروه فقه و اصول دانشگاه شاهد با اشاره به لزوم عمل به قانون برای همه، از جمله براي شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها و فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها، تاکید کرد: اگر در فضای انتخاباتی، اخلاق سیاسی و قانون به جای سلیقه شخصی حاکم باشد و افراد از بداخلاقی و توهین اجتناب کنند با انتخاباتی آرام رو به رو خواهیم بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج