۲۸۵۶۳
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

۵ دلیل اصلی مشاجره در زندگی مشترک

شاید تصور کنید که ناراحتی یا غر زدن های شما یا همسرتان به کارهای خانه یا مسائل مالی مربوط است، ولی جالب است بدانید که از نظر بعضی کارشناسان، همیشه دلیل واقعی مشاجرات چیزهای دیگر هستند.


5 دلیل اصلی مشاجره در زندگی مشترک
برترین ها: شاید تصور کنید که ناراحتی یا غر زدن های شما یا همسرتان به کارهای خانه یا مسائل مالی مربوط است، ولی جالب است بدانید که از نظر کارشناسان، همیشه دلیل واقعی مشاجرات یکی از 5 عامل زیر است:

1.به من اعتماد داری؟

5 دلیل اصلی مشاجره در زندگی مشترک

وقتی با ملایمت چیزی را به همسرتان یادآوری می کنید و او ناگهان از کوره در می رود متعجب می شوید چون انتظار چنین عکس العملی را نداشته اید. شما فقط کاری را که باید انجام بدهد به او یادآوری کرده اید. اما واقعیت این است که دلیل اصلی عصبانیت او این نیست که نمی خواهد آن کار را انجام دهد، بلکه این است که احساس می کند شما به او اطمینان ندارید. وقتی کاری از یک مرد خواسته می شود، او آن را در لیست کارهای خود قرار می دهد و صبر می کند تا زمان مناسب برای انجام آن فرا برسد. او هرگونه یادآوری را نشانه ای از عدم اطمینان همسر خود می داند و جملات شما را اشتباه می شنود: "من تو را باور نمی کنم. تو دروغ گفتی. قرار نیست آن کار را انجام بدهی". بنابراین بهتر است به جای غر زدن، جملاتی مانند "فکر می کنی بهترین زمان برای انجام آن کار کی باشد؟" را به کار ببریم. چنین جملاتی به او فرصت می دهند تا توانایی های خود را اثبات کند.

۲. هنوز برایت جذاب هستم؟

وقتی همسرتان به زن دیگری نگاه می کند عصبانی می شوید؟ وقتی بدون همسرتان به یک مهمانی دوستانه می روید با بدخلقی و قهر او روبرو می شوید؟ همه اینها نشانه هایی است از نیازی که شما یا او احساس می کنید: "می خواهم بدانم هنوز مورد توجه تو هستم. هنوز به من نیاز داری." با گذر زمان و بیشتر شدن عمر یک رابطه چنین ترس هایی جدی تر می شوند. ترس از اینکه اگر اضافه وزن پیدا کنیم دیگر برای او جذاب نباشیم، ترس از اینکه با بیشتر شدن سن جذابیت خود را از دست بدهیم، و ترس از اینکه تکراری شویم. اما چنین دغدغه هایی مختص خانم ها نیست و یک مرد نیز نگرانی های خاص خود را دارد، مثلا اینکه شغلش را از دست بدهد، اینکه درآمد کافی نداشته باشد، و اینکه نتواند مشکلات همسرش را حل کند.

همه ما در چنین مواقعی سعی می کنیم با گفتن جملات امیدبخش به همسرمان کمک کنیم. اما نکته مهمی که باید درنظر گرفته شود طریقه سخن گفتن است. مثلا جمله ای مانند "مهم نیست اگر تو یک میلیونر نیستی" نتیجه ای جز بیشتر کردن ترس او ندارد. بهتر است بگویید "تو همیشه آنچه را که می خواهم برایم فراهم می کنی" . اگر می خواهید خیالتان راحت تر شود، بیشتر به خودتان توجه کنید. ورزش کنید، لباس های زیبا به تن کنید و به خودتان برسید. بدین ترتیب اعتماد به نفستان بیشتر می شود و باور می کنید که هنوز از نظر همسرتان خواستنی و دوست داشتنی هستید.

۳. با من خواهی ماند؟

5 دلیل اصلی مشاجره در زندگی مشترک

اگر رابطه ای درست و سالم باشد، هر دو طرف گاهی دچار حس آسیب پذیری و ناامنی خواهند شد. ترس از جدایی بخش جدایی ناپذیر یک رابطه عاشقانه است، چرا که دو طرف از تنهایی ای که انتظارشان را می کشد می ترسند. گاهی جملاتی مانند "اگر واقعا این طور فکر می کنی پس بیا از هم جدا شویم" تنها برای اطمینان حاصل کردن از احساس طرف مقابل به زبان رانده می شوند. ولی اگر احساس می کنید او با کارها و رفتارش آزارتان میدهد، شاید بهتر باشد صبر کنید و زندگی را بدون او تصور کنید. هرگاه بپذیریم زندگی بدون او هم می تواند شاد و جالب باشد، صبر و تحمل بیشتری خواهیم داشت.

۴. برایت مهم هستم؟

احساس مهم بودن اولین و مهم ترین انگیزه است. وقتی شوهری سالگرد ازدواج خود را فراموش می کند، یا آقایی طی چندین باز تماس با همسرش موفق نمی شود با او صحبت کند، احساس نادیده گرفته شدن به سراغ او می آید. این احساس منفی و آزاردهنده سپس در قالب دعواهای لفظی خود را نشان می دهد.

۵. دوستم داری؟

5 دلیل اصلی مشاجره در زندگی مشترک

بعضی کارشناسان معتقدند در پس هر مشاجره و اختلاف یک سوال نهفته است: "دوستم داری؟" . آیا آنقدر دوستم داری که وقتی می دانی بی نظمی مرا ناراحت می کند اتاق را مرتب کنی؟ آنقدر دوستم داری که پولت را بیهوده هدر ندهی؟ آنقدر دوستم داری که به من اعتماد کنی و توصیه هایم را بپذیری؟ شاید به همین دلیل باشد که وقتی تغییری مهم در زندگی یک زوج ایجاد می شود، مثلا وقتی کودکی به دنیا می آید یا یکی از اعضای خانواده فوت می کند، مشاجرات و اختلافات هم افزایش می یابد. در چنین مواقعی لازم است به خود یادآوری کنیم که اگرچه در شرایط و محیط اطراف تغییراتی پدید آمده است، اما رابطه ما به همان صورت قبل باقی مانده و تغییری نکرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • marmar

      khili khili ziba bod

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج